Centre de Documentation Campus Montignies
Horaires :
Lundi : 8h-18h30
Mardi : 8h-18h30
Mercredi 9h-16h30
Jeudi : 8h-18h30
Vendredi : 8h-16h30
Attention, votre centre de documentation sera fermé du 27/04 au 12/05 inclus.
Lundi : 8h-18h30
Mardi : 8h-18h30
Mercredi 9h-16h30
Jeudi : 8h-18h30
Vendredi : 8h-16h30
Attention, votre centre de documentation sera fermé du 27/04 au 12/05 inclus.
Bienvenue sur le catalogue du centre de documentation du campus de Montignies.
Résultat de la recherche
5 résultat(s) recherche sur le mot-clé 'Échelle d'évaluation du comportement'
Ajouter le résultat dans votre panier Affiner la recherche Générer le flux rss de la recherche
Partager le résultat de cette recherche Faire une suggestion
Échelle comportementale pour personnes âgées, échelle ECPA(1) / R. Morello in La revue de gériatrie, Vol.45 N°3 (Mars 2020)
[article]
Titre : Échelle comportementale pour personnes âgées, échelle ECPA(1) Type de document : texte imprimé Auteurs : R. Morello ; A Jean ; M. Alix ; D Sellin-Peres ; J. Fermanian Année de publication : 2020 Article en page(s) : p. 165 Note générale : Morello R, Jean A, Alix M, Sellin-Peres D, Fermanian J. Langues : Français (fre) Mots-clés : Évaluation gériatrique / méthodes Échelle d'évaluation du comportement Sujet âgé Note de contenu : 1. Morello R, Jean A, Alix M, Sellin-Peres D, Fermanian J. A scale to measure pain in non-verbally communicating older patients: The EPCA-2 study of its psychometric properties. Pain 2007 ; 133 : 87-98.
Cet article fait partie du dossier « EHPAD »Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=85835
in La revue de gériatrie > Vol.45 N°3 (Mars 2020) . - p. 165[article] Échelle comportementale pour personnes âgées, échelle ECPA(1) [texte imprimé] / R. Morello ; A Jean ; M. Alix ; D Sellin-Peres ; J. Fermanian . - 2020 . - p. 165.
Morello R, Jean A, Alix M, Sellin-Peres D, Fermanian J.
Langues : Français (fre)
in La revue de gériatrie > Vol.45 N°3 (Mars 2020) . - p. 165
Mots-clés : Évaluation gériatrique / méthodes Échelle d'évaluation du comportement Sujet âgé Note de contenu : 1. Morello R, Jean A, Alix M, Sellin-Peres D, Fermanian J. A scale to measure pain in non-verbally communicating older patients: The EPCA-2 study of its psychometric properties. Pain 2007 ; 133 : 87-98.
Cet article fait partie du dossier « EHPAD »Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=85835 Exemplaires (1)
Cote Support Localisation Section Disponibilité Revue Revue Centre de Documentation HELHa Campus Montignies Armoires à volets Document exclu du prêt - à consulter sur place
Exclu du prêtCriterion Validity of the Child's Challenging Behavior Scale, Version 2 (CCBS-2). / Helen M. Bourke-Taylor in American Journal of Occupational Therapy, Vol. 72/1 (January/February 2018)
[article]
Titre : Criterion Validity of the Child's Challenging Behavior Scale, Version 2 (CCBS-2). Type de document : texte imprimé Auteurs : Helen M. Bourke-Taylor, Auteur ; Reinie Cordier, Auteur ; Julie F. Pallant, Auteur Année de publication : 2018 Article en page(s) : pp.1-9 Langues : Américain (ame) Mots-clés : Échelle d'évaluation du comportement Comportement de l'enfant Mères Santé mentale Résumé : OBJECTIVE. The Child's Challenging Behavior Scale, Version 2 (CCBS-2), measures maternal rating of a child's challenging behaviors that compromise maternal mental health. The CCBS-2, the Child Behavior Checklist (CBCL), and the Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ) were compared in a sample of typically developing young Australian children. METHOD. Criterion validity was investigated by correlating the CCBS-2 with "gold standard" measures (CBCL and SDQ subscales). Data were collected in a cross-sectional survey of mothers (N = 336) of children ages 3-9 yr. RESULTS. Correlations with the CBCL externalizing subscales demonstrated moderate (ρ = .46) to strong (ρ = .66) correlations. Correlations with the SDQ externalizing behaviors subscales were moderate (ρ = .35) to strong (ρ = .60). CONCLUSION. The criterion validity established in this study strengthens the psychometric properties that support ongoing development of the CCBS-2 as an efficient tool that may identify children in need of further evaluation. Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=60728
in American Journal of Occupational Therapy > Vol. 72/1 (January/February 2018) . - pp.1-9[article] Criterion Validity of the Child's Challenging Behavior Scale, Version 2 (CCBS-2). [texte imprimé] / Helen M. Bourke-Taylor, Auteur ; Reinie Cordier, Auteur ; Julie F. Pallant, Auteur . - 2018 . - pp.1-9.
Langues : Américain (ame)
in American Journal of Occupational Therapy > Vol. 72/1 (January/February 2018) . - pp.1-9
Mots-clés : Échelle d'évaluation du comportement Comportement de l'enfant Mères Santé mentale Résumé : OBJECTIVE. The Child's Challenging Behavior Scale, Version 2 (CCBS-2), measures maternal rating of a child's challenging behaviors that compromise maternal mental health. The CCBS-2, the Child Behavior Checklist (CBCL), and the Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ) were compared in a sample of typically developing young Australian children. METHOD. Criterion validity was investigated by correlating the CCBS-2 with "gold standard" measures (CBCL and SDQ subscales). Data were collected in a cross-sectional survey of mothers (N = 336) of children ages 3-9 yr. RESULTS. Correlations with the CBCL externalizing subscales demonstrated moderate (ρ = .46) to strong (ρ = .66) correlations. Correlations with the SDQ externalizing behaviors subscales were moderate (ρ = .35) to strong (ρ = .60). CONCLUSION. The criterion validity established in this study strengthens the psychometric properties that support ongoing development of the CCBS-2 as an efficient tool that may identify children in need of further evaluation. Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=60728 Exemplaires (1)
Cote Support Localisation Section Disponibilité Revue Revue Centre de Documentation HELHa Campus Montignies Armoires à volets Document exclu du prêt - à consulter sur place
Exclu du prêtImpact of the Cognitive-Functional (Cog-Fun) Intervention on Executive Functions and Participation Among Children With Attention Deficit Hyperactivity Disorder: A Randomized Controlled Trial. / Jer Hahn-Markowitz in American Journal of Occupational Therapy, Vol. 71/5 (2017)
[article]
Titre : Impact of the Cognitive-Functional (Cog-Fun) Intervention on Executive Functions and Participation Among Children With Attention Deficit Hyperactivity Disorder: A Randomized Controlled Trial. Type de document : texte imprimé Auteurs : Jer Hahn-Markowitz, Auteur ; Itai Berger, Auteur ; Iris MANOR, Auteur ; et al., Auteur Année de publication : 2017 Article en page(s) : p.1-9 Langues : Américain (ame) Mots-clés : Trouble déficitaire de l'attention avec hyperactivité kinésithérapie pédiatrie Fonction exécutive Échelle d'évaluation du comportement Activités de loisirs Résumé : OBJECTIVE. We examined the effect of the Cognitive-Functional (Cog-Fun) occupational therapy intervention on executive functions and participation among children with attention deficit hyperactivity disorder (ADHD). METHOD. We used a randomized, controlled study with a crossover design. One hundred and seven children age 7-10 yr diagnosed with ADHD were allocated to treatment or wait-list control group. The control group received treatment after a 3-mo wait. Outcome measures included the Behavior Rating Inventory of Executive Function (BRIEF) and the Canadian Occupational Performance Measure (COPM). RESULTS. Significant improvements were found on both the BRIEF and COPM after intervention with large treatment effects. Before crossover, significant Time · Group interactions were found on the BRIEF. CONCLUSION. This study supports the effectiveness of the Cog-Fun intervention in improving executive functions and participation among children with ADHD. Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=56162
in American Journal of Occupational Therapy > Vol. 71/5 (2017) . - p.1-9[article] Impact of the Cognitive-Functional (Cog-Fun) Intervention on Executive Functions and Participation Among Children With Attention Deficit Hyperactivity Disorder: A Randomized Controlled Trial. [texte imprimé] / Jer Hahn-Markowitz, Auteur ; Itai Berger, Auteur ; Iris MANOR, Auteur ; et al., Auteur . - 2017 . - p.1-9.
Langues : Américain (ame)
in American Journal of Occupational Therapy > Vol. 71/5 (2017) . - p.1-9
Mots-clés : Trouble déficitaire de l'attention avec hyperactivité kinésithérapie pédiatrie Fonction exécutive Échelle d'évaluation du comportement Activités de loisirs Résumé : OBJECTIVE. We examined the effect of the Cognitive-Functional (Cog-Fun) occupational therapy intervention on executive functions and participation among children with attention deficit hyperactivity disorder (ADHD). METHOD. We used a randomized, controlled study with a crossover design. One hundred and seven children age 7-10 yr diagnosed with ADHD were allocated to treatment or wait-list control group. The control group received treatment after a 3-mo wait. Outcome measures included the Behavior Rating Inventory of Executive Function (BRIEF) and the Canadian Occupational Performance Measure (COPM). RESULTS. Significant improvements were found on both the BRIEF and COPM after intervention with large treatment effects. Before crossover, significant Time · Group interactions were found on the BRIEF. CONCLUSION. This study supports the effectiveness of the Cog-Fun intervention in improving executive functions and participation among children with ADHD. Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=56162 Exemplaires (1)
Cote Support Localisation Section Disponibilité Revue Revue Centre de Documentation HELHa Campus Montignies Armoires à volets Document exclu du prêt - à consulter sur place
Exclu du prêtSensory Processing in the General Population: Adaptability, Resiliency, and Challenging Behavior. / Evan E Dean in American Journal of Occupational Therapy, Vol. 72/1 (January/February 2018)
[article]
Titre : Sensory Processing in the General Population: Adaptability, Resiliency, and Challenging Behavior. Type de document : texte imprimé Auteurs : Evan E Dean, Auteur ; Lauren M. Little, Auteur ; Scott D. Tomchek, Auteur Année de publication : 2018 Article en page(s) : pp.1-8 Langues : Américain (ame) Mots-clés : Troubles sensitifs sensation Comportement de l'enfant Échelle d'évaluation du comportement Résumé : Sensory processing is a personal trait that can contribute to challenging behavior. Protective factors, such as resiliency, can support children in managing their behavior, yet little research has addressed the contribution of sensory processing to protective factors. Therefore, in this cross-sectional study we aimed to determine the contribution of sensory processing (using the Sensory Profile-2) to challenging behavior and protective factors (using the Behavior Assessment System for Children, 2nd ed., Parent Rating Scales) in a sample of 51 children ages 6-11 yr from the general U.S. population. The results indicated that sensory avoiding predicts externalizing behaviors, depression, resiliency, and adaptability. In addition, sensory seeking is related to depression and resiliency, whereas sensory sensitivity is related to externalizing behaviors. Implications for occupational therapy research and practice are discussed. Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=60740
in American Journal of Occupational Therapy > Vol. 72/1 (January/February 2018) . - pp.1-8[article] Sensory Processing in the General Population: Adaptability, Resiliency, and Challenging Behavior. [texte imprimé] / Evan E Dean, Auteur ; Lauren M. Little, Auteur ; Scott D. Tomchek, Auteur . - 2018 . - pp.1-8.
Langues : Américain (ame)
in American Journal of Occupational Therapy > Vol. 72/1 (January/February 2018) . - pp.1-8
Mots-clés : Troubles sensitifs sensation Comportement de l'enfant Échelle d'évaluation du comportement Résumé : Sensory processing is a personal trait that can contribute to challenging behavior. Protective factors, such as resiliency, can support children in managing their behavior, yet little research has addressed the contribution of sensory processing to protective factors. Therefore, in this cross-sectional study we aimed to determine the contribution of sensory processing (using the Sensory Profile-2) to challenging behavior and protective factors (using the Behavior Assessment System for Children, 2nd ed., Parent Rating Scales) in a sample of 51 children ages 6-11 yr from the general U.S. population. The results indicated that sensory avoiding predicts externalizing behaviors, depression, resiliency, and adaptability. In addition, sensory seeking is related to depression and resiliency, whereas sensory sensitivity is related to externalizing behaviors. Implications for occupational therapy research and practice are discussed. Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=60740 Exemplaires (1)
Cote Support Localisation Section Disponibilité Revue Revue Centre de Documentation HELHa Campus Montignies Armoires à volets Document exclu du prêt - à consulter sur place
Exclu du prêtLes types de personnalité / Pierre Cauvin
Titre : Les types de personnalité : les comprendre et les utiliser avec le CCTI et le MBTI Type de document : texte imprimé Auteurs : Pierre Cauvin (1942-....), Auteur ; Geneviève Cailloux (1942-....), Auteur Mention d'édition : 13e éd. enrichie et actualisée Editeur : PARIS : ESF éditeur Année de publication : impr. 2016 Collection : Collection Formation permanente. Série Entreprise Sous-collection : Entreprise Importance : 1 vol. (243 p.) Présentation : ill. Format : 24 cm ISBN/ISSN/EAN : 978-2-7101-3119-9 Prix : 25 EUR Note générale : CCTI = Indicateur typologique Cailloux-Cauvin. MBTI = Indicateur typologique de Myer-Briggs
Bibliogr. p. 237-239. Index. GlossaireLangues : Français (fre) Mots-clés : Typologie (psychologie) Indicateur typologique de Myers-Briggs Tests de personnalité Relations interpersonnelles Attitude Échelle d'évaluation du comportement Index. décimale : 159.9 Psychologie Résumé : Comprendre les différents types de personnalité que vous serez amené à côtoyer, voici ce que permet le Myers Briggs type indicator (MBTI®). Introduit en France par Pierre Cauvin et Geneviève Caillou sous le nom de « Types de personnalité », cet outil connaît depuis plusieurs années un très large retentissement. Il s'est imposé comme un instrument particulièrement utile dans la fonction Ressources humaines. Les années 1990-2000 ont vu le développement de la démarche typologique et la création de nombreux autres questionnaires, dont le propre questionnaire des auteurs le CCTI®. La force du MBTI, c'est qu'il ne juge pas. Il décrit avec finesse le fonctionnement de la personnalité et fournit un langage approprié à chacun. Il offre une grille de lecture qui permet d'identifier les types de personnalité selon un classement en 16 catégories. À partir de cette grille de lecture détaillée et facile d'accès, chacun peut identifier les différents types de personnalité, leurs spécificités, atouts, faiblesses et chemins de développement Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=46806 Les types de personnalité : les comprendre et les utiliser avec le CCTI et le MBTI [texte imprimé] / Pierre Cauvin (1942-....), Auteur ; Geneviève Cailloux (1942-....), Auteur . - 13e éd. enrichie et actualisée . - PARIS : ESF éditeur, impr. 2016 . - 1 vol. (243 p.) : ill. ; 24 cm. - (Collection Formation permanente. Série Entreprise. Entreprise) .
ISBN : 978-2-7101-3119-9 : 25 EUR
CCTI = Indicateur typologique Cailloux-Cauvin. MBTI = Indicateur typologique de Myer-Briggs
Bibliogr. p. 237-239. Index. Glossaire
Langues : Français (fre)
Mots-clés : Typologie (psychologie) Indicateur typologique de Myers-Briggs Tests de personnalité Relations interpersonnelles Attitude Échelle d'évaluation du comportement Index. décimale : 159.9 Psychologie Résumé : Comprendre les différents types de personnalité que vous serez amené à côtoyer, voici ce que permet le Myers Briggs type indicator (MBTI®). Introduit en France par Pierre Cauvin et Geneviève Caillou sous le nom de « Types de personnalité », cet outil connaît depuis plusieurs années un très large retentissement. Il s'est imposé comme un instrument particulièrement utile dans la fonction Ressources humaines. Les années 1990-2000 ont vu le développement de la démarche typologique et la création de nombreux autres questionnaires, dont le propre questionnaire des auteurs le CCTI®. La force du MBTI, c'est qu'il ne juge pas. Il décrit avec finesse le fonctionnement de la personnalité et fournit un langage approprié à chacun. Il offre une grille de lecture qui permet d'identifier les types de personnalité selon un classement en 16 catégories. À partir de cette grille de lecture détaillée et facile d'accès, chacun peut identifier les différents types de personnalité, leurs spécificités, atouts, faiblesses et chemins de développement Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=46806 Réservation
Réserver ce document
Exemplaires (1)
Cote Support Localisation Section Disponibilité 159.9 CAU T Livre Centre de Documentation HELHa Campus Montignies Etagères livres Disponible
Disponible