Centre de Documentation HELHa - Loverval
Horaire d'ouverture :
Lundi, de 7h45 à 15h45
Mardi, de 7h45 à 17h30
Mercredi, de 8h00 à 16h00
Jeudi, de 7h45 à 15h45
Vendredi, de 7h45 à 13h45
Exceptionnellement, la bibliothèque fermera à 15h45 ce mardi 19 novembre.
Durant la semaine du 25 novembre, les horaires de la bibliothèque seront modifiés:
Lundi, de 9h45 à 17h30
Mardi, de 8h00 à 17h00
Mercredi, de 8h00 à 16h00
Jeudi, de 7h45 à 12h45
Vendredi, de 7h45 à 12h45
Fermeture les jours fériés et durant les congés scolaires
Durant les vacances d'hiver, la bibliothèque sera fermée du 21 décembre au 5 janvier
Lundi, de 7h45 à 15h45
Mardi, de 7h45 à 17h30
Mercredi, de 8h00 à 16h00
Jeudi, de 7h45 à 15h45
Vendredi, de 7h45 à 13h45
Exceptionnellement, la bibliothèque fermera à 15h45 ce mardi 19 novembre.
Durant la semaine du 25 novembre, les horaires de la bibliothèque seront modifiés:
Lundi, de 9h45 à 17h30
Mardi, de 8h00 à 17h00
Mercredi, de 8h00 à 16h00
Jeudi, de 7h45 à 12h45
Vendredi, de 7h45 à 12h45
Fermeture les jours fériés et durant les congés scolaires
Durant les vacances d'hiver, la bibliothèque sera fermée du 21 décembre au 5 janvier
Bienvenue sur le catalogue du centre de documentation de la HELHa de Loverval.
Pour avoir accès aux documents numériques, vous devez vous authentifier avec vos identifiants HELHa
Pour avoir accès aux documents numériques, vous devez vous authentifier avec vos identifiants HELHa
Détail d'une collection
|
Documents disponibles dans la collection
Ajouter le résultat dans votre panier Affiner la recherche
Games for Language Learning / Andrew Wright (2010)
Titre : Games for Language Learning Type de document : texte imprimé Auteurs : Andrew Wright ; David Betteridge ; Michael Buckby Mention d'édition : 3rd ed 2006 6th printing 2010 Editeur : Cambridge : Cambridge University Press Année de publication : 2010 Collection : Cambridge Handbooks for Language Teachers Importance : 192 p. Format : 23 cm ISBN/ISSN/EAN : 978-0-521-61822-9 Langues : Anglais (eng) Mots-clés : jeu pédagogique Index. décimale : 802did Didactique de l'anglais Résumé : "This is the third edition of the one of the founding titles of the CHLT series. The book features many of the original games but has also been fully revised to include new games for the ELT classroom. The structure of the book has also been revised so that the games are now grouped in a more teacher-friendly format where teachers can search based on language and skill criteria rather than just game type." Games for Language Learning [texte imprimé] / Andrew Wright ; David Betteridge ; Michael Buckby . - 3rd ed 2006 6th printing 2010 . - Cambridge : Cambridge University Press, 2010 . - 192 p. ; 23 cm. - (Cambridge Handbooks for Language Teachers) .
ISBN : 978-0-521-61822-9
Langues : Anglais (eng)
Mots-clés : jeu pédagogique Index. décimale : 802did Didactique de l'anglais Résumé : "This is the third edition of the one of the founding titles of the CHLT series. The book features many of the original games but has also been fully revised to include new games for the ELT classroom. The structure of the book has also been revised so that the games are now grouped in a more teacher-friendly format where teachers can search based on language and skill criteria rather than just game type." Réservation
Réserver ce document
Exemplaires (1)
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité L001327 802Did WRI 17096 Livre Bibliothèque principale Langues Disponible Grammar Practice Activities : A practical guide for teachers / Penny Ur (1993)
Titre : Grammar Practice Activities : A practical guide for teachers Type de document : texte imprimé Auteurs : Penny Ur Mention d'édition : seventh printing Editeur : Cambridge : Cambridge University Press Année de publication : 1993 Collection : Cambridge Handbooks for Language Teachers Importance : 288 p. Format : 23 cm ISBN/ISSN/EAN : 978-0-521-33847-9 Langues : Anglais (eng) Catégories : Langues:anglais
T:teachingIndex. décimale : 802.5 Grammaire de l'anglais Grammar Practice Activities : A practical guide for teachers [texte imprimé] / Penny Ur . - seventh printing . - Cambridge : Cambridge University Press, 1993 . - 288 p. ; 23 cm. - (Cambridge Handbooks for Language Teachers) .
ISBN : 978-0-521-33847-9
Langues : Anglais (eng)
Catégories : Langues:anglais
T:teachingIndex. décimale : 802.5 Grammaire de l'anglais Réservation
Réserver ce document
Exemplaires (1)
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 0003438 802.5 UR 11033 Livre Bibliothèque principale Langues Disponible Lessons from Nothing : Activities for language teaching with limited time and resources / Bruce Marsland (2009)
Titre : Lessons from Nothing : Activities for language teaching with limited time and resources Type de document : texte imprimé Auteurs : Bruce Marsland Mention d'édition : 1st publ 1998 13th print 2009 Editeur : Cambridge : Cambridge University Press Année de publication : 2009 Collection : Cambridge Handbooks for Language Teachers Importance : 90 p. Format : 23 cm ISBN/ISSN/EAN : 978-0-521-62765-8 Langues : Anglais (eng) Mots-clés : activité jeu pédagogique Index. décimale : 802did Didactique de l'anglais Résumé : "Lessons from Nothing is an invaluable resource for busy teachers everywhere who are looking for easy-to-use activities that do not require extensive facilities or preparation. It is a practical source of around 70 language teaching activities that encourage interaction and co-operation in the classroom. " Lessons from Nothing : Activities for language teaching with limited time and resources [texte imprimé] / Bruce Marsland . - 1st publ 1998 13th print 2009 . - Cambridge : Cambridge University Press, 2009 . - 90 p. ; 23 cm. - (Cambridge Handbooks for Language Teachers) .
ISBN : 978-0-521-62765-8
Langues : Anglais (eng)
Mots-clés : activité jeu pédagogique Index. décimale : 802did Didactique de l'anglais Résumé : "Lessons from Nothing is an invaluable resource for busy teachers everywhere who are looking for easy-to-use activities that do not require extensive facilities or preparation. It is a practical source of around 70 language teaching activities that encourage interaction and co-operation in the classroom. " Réservation
Réserver ce document
Exemplaires (1)
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité L001328 802Did MAR 17097 Livre Bibliothèque principale Langues Disponible Pictures for Language Learning / Andrew Wright (2009)
Titre : Pictures for Language Learning Type de document : texte imprimé Auteurs : Andrew Wright Mention d'édition : 1st pub 1989 17th printing 2009 Editeur : Cambridge : Cambridge University Press Année de publication : 2009 Collection : Cambridge Handbooks for Language Teachers Importance : 218 p. Format : 23 cm ISBN/ISSN/EAN : 978-0-521-35800-2 Langues : Anglais (eng) Mots-clés : image illustration visuel Index. décimale : 802did Didactique de l'anglais Résumé : "A richly illustrated and valuable guide to the role of pictures and other visual materials in language teaching. This book brings together a wealth of ideas on how to use pictures in a wide range of language learning situations. It discusses the contribution visuals can make to all the classroom settings in providing real opportunities for students to communicate, whether they are working as a class, in groups or in pairs. There are then over 200 practical suggestions for picture-generated language work. They make use of visual materials which are readily available to teachers anywhere, or easy-to-copy illustrations. The activities can be integrated into all stages of the language teaching process and advice is given on how to adapt the ideas to suit different teaching environments. The book ends with advice on setting up a picture library, including how to find visuals, how to categorise pictures, and storage methods." Pictures for Language Learning [texte imprimé] / Andrew Wright . - 1st pub 1989 17th printing 2009 . - Cambridge : Cambridge University Press, 2009 . - 218 p. ; 23 cm. - (Cambridge Handbooks for Language Teachers) .
ISBN : 978-0-521-35800-2
Langues : Anglais (eng)
Mots-clés : image illustration visuel Index. décimale : 802did Didactique de l'anglais Résumé : "A richly illustrated and valuable guide to the role of pictures and other visual materials in language teaching. This book brings together a wealth of ideas on how to use pictures in a wide range of language learning situations. It discusses the contribution visuals can make to all the classroom settings in providing real opportunities for students to communicate, whether they are working as a class, in groups or in pairs. There are then over 200 practical suggestions for picture-generated language work. They make use of visual materials which are readily available to teachers anywhere, or easy-to-copy illustrations. The activities can be integrated into all stages of the language teaching process and advice is given on how to adapt the ideas to suit different teaching environments. The book ends with advice on setting up a picture library, including how to find visuals, how to categorise pictures, and storage methods." Réservation
Réserver ce document
Exemplaires (1)
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité L001326 802Did WRI 17098 Livre Bibliothèque principale Langues Disponible Testing for language teachers / Arthur Hughes (1989)
Titre : Testing for language teachers Type de document : texte imprimé Auteurs : Arthur Hughes Editeur : Cambridge : Cambridge University Press Année de publication : 1989 Collection : Cambridge Handbooks for Language Teachers Importance : 172 p. Format : 23 cm ISBN/ISSN/EAN : 978-0-521-27260-5 Langues : Anglais (eng) Catégories : Pédagogie:évaluation Mots-clés : test assessment Index. décimale : 802did Didactique de l'anglais Testing for language teachers [texte imprimé] / Arthur Hughes . - Cambridge : Cambridge University Press, 1989 . - 172 p. ; 23 cm. - (Cambridge Handbooks for Language Teachers) .
ISBN : 978-0-521-27260-5
Langues : Anglais (eng)
Catégories : Pédagogie:évaluation Mots-clés : test assessment Index. décimale : 802did Didactique de l'anglais Réservation
Réserver ce document
Exemplaires (1)
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité L004346 802did HUG 11628 Livre Bibliothèque principale Langues Disponible Testing spoken language / Nic Underhill (1987)
PermalinkUsing Authentic Video in the Language Classroom / Jane Sherman (2009)
Permalink