Centre de Documentation Campus Montignies
Horaires :
Lundi : 8h-18h30
Mardi : 8h-18h30
Mercredi 9h-16h30
Jeudi : 8h-18h30
Vendredi : 8h-16h30
Votre centre de documentation fermera de 12h30 à 13h ce vendredi 28 juin et fermera à 14h30.
Dès ce lundi 1er juillet jusqu'au mercredi 10 juillet l'horaire du centre de documentation sera adapté :
Lundi 1er juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 2 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 3 juillet : de 9h à 12h et de 12h30 à 15h15
Jeudi 4 juillet : de 8h à 12h30 et de 13h à 18h30
Lundi 8 juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 9 juillet : de 8h à 12h15
Réouverture dès ce lundi 19 août.
Lundi : 8h-18h30
Mardi : 8h-18h30
Mercredi 9h-16h30
Jeudi : 8h-18h30
Vendredi : 8h-16h30
Votre centre de documentation fermera de 12h30 à 13h ce vendredi 28 juin et fermera à 14h30.
Dès ce lundi 1er juillet jusqu'au mercredi 10 juillet l'horaire du centre de documentation sera adapté :
Lundi 1er juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 2 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 3 juillet : de 9h à 12h et de 12h30 à 15h15
Jeudi 4 juillet : de 8h à 12h30 et de 13h à 18h30
Lundi 8 juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 9 juillet : de 8h à 12h15
Réouverture dès ce lundi 19 août.
Bienvenue sur le catalogue du centre de documentation du campus de Montignies.
Détail de l'auteur
Auteur Caroline UMEDA |
Documents disponibles écrits par cet auteur
![](./images/expand_all.gif)
![](./images/collapse_all.gif)
![Tris disponibles](./images/orderby_az.gif)
Effects of therapy cushions on classroom behaviors of children with autism spectrum disorder / Caroline UMEDA in American Journal of Occupational Therapy, Vol. 65/2 (mars-avril 2011)
[article]
Titre : Effects of therapy cushions on classroom behaviors of children with autism spectrum disorder Type de document : texte imprimé Auteurs : Caroline UMEDA ; Jean DEITZ Année de publication : 2011 Article en page(s) : p. 152-159 Langues : Anglais (eng) Mots-clés : Autisme Enfant Comportement Aménagement espace Résumé : OBJECTIVE. We investigated the effects of therapy cushions on the in-seat and on-task behaviors of 2 kindergarten students with autism spectrum disorder during math activities.
METHOD. We used a single-subject A–B–A–B–C design across 2 male participants who used chairs during baseline phases (A) and cushions during intervention phases (B). We included a choice phase (C) to determine participant seating preferences. Social validity was addressed by assessing teacher and participant seating preferences. Data were graphed and visually analyzed for functionally relevant changes between phases.
RESULTS. No clinically relevant changes in the in-seat or on-task behaviors of either participant were observed with cushion use.
CONCLUSION. Therapy cushions may not impose sufficient postural demands or provide adequate sensory input to produce behavioral changes. Continued research in this area is needed.Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=14088
in American Journal of Occupational Therapy > Vol. 65/2 (mars-avril 2011) . - p. 152-159[article] Effects of therapy cushions on classroom behaviors of children with autism spectrum disorder [texte imprimé] / Caroline UMEDA ; Jean DEITZ . - 2011 . - p. 152-159.
Langues : Anglais (eng)
in American Journal of Occupational Therapy > Vol. 65/2 (mars-avril 2011) . - p. 152-159
Mots-clés : Autisme Enfant Comportement Aménagement espace Résumé : OBJECTIVE. We investigated the effects of therapy cushions on the in-seat and on-task behaviors of 2 kindergarten students with autism spectrum disorder during math activities.
METHOD. We used a single-subject A–B–A–B–C design across 2 male participants who used chairs during baseline phases (A) and cushions during intervention phases (B). We included a choice phase (C) to determine participant seating preferences. Social validity was addressed by assessing teacher and participant seating preferences. Data were graphed and visually analyzed for functionally relevant changes between phases.
RESULTS. No clinically relevant changes in the in-seat or on-task behaviors of either participant were observed with cushion use.
CONCLUSION. Therapy cushions may not impose sufficient postural demands or provide adequate sensory input to produce behavioral changes. Continued research in this area is needed.Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=14088 Exemplaires (1)
Cote Support Localisation Section Disponibilité Revue Revue Centre de Documentation HELHa Campus Montignies Réserve Consultable sur demande auprès des documentalistes
Exclu du prêt