Centre de Documentation Campus Montignies
Horaires :
Lundi : 8h-18h30
Mardi : 8h-17h30
Mercredi 9h-16h30
Jeudi : 8h30-18h30
Vendredi : 8h30-12h30 et 13h-14h30
Votre centre de documentation sera exceptionnellement fermé de 12h30 à 13h ce lundi 18 novembre.
Egalement, il sera fermé de 12h30 à 13h30 ce mercredi 20 novembre.
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Auteur Mary C. Law |
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Favoriser la participation des adolescents ayant des handicaps physiques / Dana R. Anaby in Canadian Journal of Occupational Therapy, 83(2) (avril 2016)
[article]
Titre : Favoriser la participation des adolescents ayant des handicaps physiques : Étude d’intervention Type de document : texte imprimé Auteurs : Dana R. Anaby ; Mary C. Law ; Annette MAJNEMER ; et al. Année de publication : 2016 Article en page(s) : p. 83-90 Langues : Anglais (eng) Mots-clés : Adolescent Ergothérapie Handicap physique Loisir Participation Résumé : Description. Bien que la participation à des activités de loisirs soit bénéfique pour la santé des adolescents, on sait peu de choses sur les stratégies d’intervention efficaces pour favoriser la participation.
But. Le but de cette étude était d’examiner l’efficacité des interventions centrées sur l’environnement pour favoriser la participation des adolescents ayant des handicaps physiques.
Méthodologie. Six adolescents âgés de 14 à 17 ans ont participé à une intervention de 12 semaines visant à éliminer les barrières à la participation et à encadrer les parents. Un modèle de séries chronologiques temporelles interrompues a été employé et une réitération systématique de l’effet de l’intervention a été examinée en fonction de trois objectifs de participation individuels et de l’ensemble des objectifs des participants (17 objectifs dans l’ensemble). Le rendement face à l’atteinte des objectifs a été mesuré à répétition à l’aide de la Mesure canadienne du rendement occupationnel, puis analysé à partir d’une inspection visuelle et d’une méthode d’estimation des courbes de tendance.
Résultats. Une amélioration cliniquement significative des scores de rendement (moyenne = 4,5, écart-type = 1,77) a été observée pour l’ensemble des 17 objectifs et l’effet statistiquement significatif de l’intervention a été réitéré dans 13 objectifs (76 %).
Conséquences. Les résultats indiquent que les interventions centrées sur l’environnement sont efficaces pour favoriser la participation des adolescents, toutefois, des études à plus grande échelle devront être menées.
Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=43885
in Canadian Journal of Occupational Therapy > 83(2) (avril 2016) . - p. 83-90[article] Favoriser la participation des adolescents ayant des handicaps physiques : Étude d’intervention [texte imprimé] / Dana R. Anaby ; Mary C. Law ; Annette MAJNEMER ; et al. . - 2016 . - p. 83-90.
Langues : Anglais (eng)
in Canadian Journal of Occupational Therapy > 83(2) (avril 2016) . - p. 83-90
Mots-clés : Adolescent Ergothérapie Handicap physique Loisir Participation Résumé : Description. Bien que la participation à des activités de loisirs soit bénéfique pour la santé des adolescents, on sait peu de choses sur les stratégies d’intervention efficaces pour favoriser la participation.
But. Le but de cette étude était d’examiner l’efficacité des interventions centrées sur l’environnement pour favoriser la participation des adolescents ayant des handicaps physiques.
Méthodologie. Six adolescents âgés de 14 à 17 ans ont participé à une intervention de 12 semaines visant à éliminer les barrières à la participation et à encadrer les parents. Un modèle de séries chronologiques temporelles interrompues a été employé et une réitération systématique de l’effet de l’intervention a été examinée en fonction de trois objectifs de participation individuels et de l’ensemble des objectifs des participants (17 objectifs dans l’ensemble). Le rendement face à l’atteinte des objectifs a été mesuré à répétition à l’aide de la Mesure canadienne du rendement occupationnel, puis analysé à partir d’une inspection visuelle et d’une méthode d’estimation des courbes de tendance.
Résultats. Une amélioration cliniquement significative des scores de rendement (moyenne = 4,5, écart-type = 1,77) a été observée pour l’ensemble des 17 objectifs et l’effet statistiquement significatif de l’intervention a été réitéré dans 13 objectifs (76 %).
Conséquences. Les résultats indiquent que les interventions centrées sur l’environnement sont efficaces pour favoriser la participation des adolescents, toutefois, des études à plus grande échelle devront être menées.
Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=43885 Exemplaires (1)
Cote Support Localisation Section Disponibilité Revue Revue Centre de Documentation HELHa Campus Montignies Armoires à volets Document exclu du prêt - à consulter sur place
Exclu du prêtFocus on participation for children and youth with disabilities: Supporting therapy practice through a guided knowledge translation process / Dana Anaby in The British Journal of Occupational Therapy, Volume 78 numéro 7 (Juillet 2015)
[article]
Titre : Focus on participation for children and youth with disabilities: Supporting therapy practice through a guided knowledge translation process Type de document : texte imprimé Auteurs : Dana Anaby, Auteur ; Nicol Korner-Bitensky, Auteur ; Mary C. Law, Auteur Année de publication : 2015 Article en page(s) : p.440-449 Langues : Anglais (eng) Mots-clés : Community leisure implementation study rehabilitation practices childhood disability Résumé : Introduction Participation in community leisure occupations of children with disabilities is important, yet poorly integrated into practice. This knowledge translation strategy tested an intervention to increase clinicians' awareness and to bring about change in practice toward a focus on participation.
Method During this qualitative study, 14 clinicians participated in six learning sessions facilitated by a knowledge broker. Three months post-intervention, clinicians were individually interviewed, by drawing on the Professional Evaluation and Reflection on Change Tool, to evaluate potential change in practice. Two researchers independently performed thematic data analysis.
Results Impact on practice emerged in both the personal and professional levels (for example, empowerment, validation of clinical wisdom, change in thinking and behavior). Clinicians suggested strategies for integrating participation in their day-to-day practice, illustrating a substantial intention for change, while describing barriers and facilitators for implementation (for example, organizational mandate). Two additional themes described the overall experience of the intervention: motivation to learn (for example, desire to link research to practice) and elements of the learning environment (for example, meeting informational needs).
Conclusion This strategy was effective in redirecting clinicians' focus toward the notion of participation and establishing readiness for change. This shift can potentially facilitate new programs in occupational therapy that are participation-based and community-focused.Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=40383
in The British Journal of Occupational Therapy > Volume 78 numéro 7 (Juillet 2015) . - p.440-449[article] Focus on participation for children and youth with disabilities: Supporting therapy practice through a guided knowledge translation process [texte imprimé] / Dana Anaby, Auteur ; Nicol Korner-Bitensky, Auteur ; Mary C. Law, Auteur . - 2015 . - p.440-449.
Langues : Anglais (eng)
in The British Journal of Occupational Therapy > Volume 78 numéro 7 (Juillet 2015) . - p.440-449
Mots-clés : Community leisure implementation study rehabilitation practices childhood disability Résumé : Introduction Participation in community leisure occupations of children with disabilities is important, yet poorly integrated into practice. This knowledge translation strategy tested an intervention to increase clinicians' awareness and to bring about change in practice toward a focus on participation.
Method During this qualitative study, 14 clinicians participated in six learning sessions facilitated by a knowledge broker. Three months post-intervention, clinicians were individually interviewed, by drawing on the Professional Evaluation and Reflection on Change Tool, to evaluate potential change in practice. Two researchers independently performed thematic data analysis.
Results Impact on practice emerged in both the personal and professional levels (for example, empowerment, validation of clinical wisdom, change in thinking and behavior). Clinicians suggested strategies for integrating participation in their day-to-day practice, illustrating a substantial intention for change, while describing barriers and facilitators for implementation (for example, organizational mandate). Two additional themes described the overall experience of the intervention: motivation to learn (for example, desire to link research to practice) and elements of the learning environment (for example, meeting informational needs).
Conclusion This strategy was effective in redirecting clinicians' focus toward the notion of participation and establishing readiness for change. This shift can potentially facilitate new programs in occupational therapy that are participation-based and community-focused.Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=40383 Exemplaires (1)
Cote Support Localisation Section Disponibilité Revue Revue Centre de Documentation HELHa Campus Montignies Armoires à volets Document exclu du prêt - à consulter sur place
Exclu du prêtInitial development of the health promoting activities scale to measure the leisure participation of mothers of children With Disabilities / Helen BOURKE-TAYLOR in American Journal of Occupational Therapy, Vol. 66/1 (janvier-février 2012)
[article]
Titre : Initial development of the health promoting activities scale to measure the leisure participation of mothers of children With Disabilities Type de document : texte imprimé Auteurs : Helen BOURKE-TAYLOR ; Mary C. Law ; et al. ; Linsey HOWIE Année de publication : 2012 Article en page(s) : p. e1- e10 Langues : Anglais (eng) Mots-clés : Loisir Enfant Handicap mental Promotion santé Mère Résumé : OBJECTIVE. The Health Promoting Activities Scale (HPAS) measures the frequency with which mothers participate in self-selected leisure activities that promote health and well-being. We undertook an initial evaluation of the scale with mothers of school-age children with developmental disabilities (N = 152).
METHOD. We used a mixed methodology in the instrument design: a qualitative study to generate items and a quantitative study to evaluate the instrument. Our statistical analysis assessed the internal consistency, factor structure, and construct validity of the HPAS.
RESULTS. The HPAS showed good internal consistency (Cronbach’s α = .78). Construct validity was supported by moderate correlations with subjective maternal mental and general health (Short Form 36, Version 2) and by differentiation in leisure participation among groups of mothers reporting differences in mental health status.
CONCLUSION. Initial evaluation of the HPAS indicates that this brief tool is psychometrically sound. The HPAS allows professionals to evaluate clients’ participation in leisure occupations that promote health and well-being. Further development of the HPAS is warranted.Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=14128
in American Journal of Occupational Therapy > Vol. 66/1 (janvier-février 2012) . - p. e1- e10[article] Initial development of the health promoting activities scale to measure the leisure participation of mothers of children With Disabilities [texte imprimé] / Helen BOURKE-TAYLOR ; Mary C. Law ; et al. ; Linsey HOWIE . - 2012 . - p. e1- e10.
Langues : Anglais (eng)
in American Journal of Occupational Therapy > Vol. 66/1 (janvier-février 2012) . - p. e1- e10
Mots-clés : Loisir Enfant Handicap mental Promotion santé Mère Résumé : OBJECTIVE. The Health Promoting Activities Scale (HPAS) measures the frequency with which mothers participate in self-selected leisure activities that promote health and well-being. We undertook an initial evaluation of the scale with mothers of school-age children with developmental disabilities (N = 152).
METHOD. We used a mixed methodology in the instrument design: a qualitative study to generate items and a quantitative study to evaluate the instrument. Our statistical analysis assessed the internal consistency, factor structure, and construct validity of the HPAS.
RESULTS. The HPAS showed good internal consistency (Cronbach’s α = .78). Construct validity was supported by moderate correlations with subjective maternal mental and general health (Short Form 36, Version 2) and by differentiation in leisure participation among groups of mothers reporting differences in mental health status.
CONCLUSION. Initial evaluation of the HPAS indicates that this brief tool is psychometrically sound. The HPAS allows professionals to evaluate clients’ participation in leisure occupations that promote health and well-being. Further development of the HPAS is warranted.Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=14128 Exemplaires (1)
Cote Support Localisation Section Disponibilité Revue Revue Centre de Documentation HELHa Campus Montignies Réserve Consultable sur demande auprès des documentalistes
Exclu du prêtMeasuring occupational performance / Mary C. Law
Titre : Measuring occupational performance : supporting best practice in occupational therapy / Type de document : texte imprimé Auteurs : Mary C. Law ; Carolyn Manville Baum ; Winnie Dunn Editeur : Thorofare, NJ : SLACK Année de publication : 2001 Importance : viii, 302 p. Présentation : ill. Format : 28 cm ISBN/ISSN/EAN : 1-556-42298-9 Index. décimale : 6.8a Ergothérapie - Réadaptation Résumé : Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=581 Measuring occupational performance : supporting best practice in occupational therapy / [texte imprimé] / Mary C. Law ; Carolyn Manville Baum ; Winnie Dunn . - Thorofare, NJ : SLACK, 2001 . - viii, 302 p. : ill. ; 28 cm.
ISBN : 1-556-42298-9
Index. décimale : 6.8a Ergothérapie - Réadaptation Résumé : Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=581 Exemplaires
Cote Support Localisation Section Disponibilité aucun exemplaire Measuring occupational performance / Mary C. Law ; Carolyn Manville Baum ; Winnie Dunn
Titre : Measuring occupational performance : supporting best practice in occupational therapy / Type de document : texte imprimé Auteurs : Mary C. Law ; Carolyn Manville Baum ; Winnie Dunn Mention d'édition : 2nd ed. Editeur : Thorofare, NJ : SLACK Inc. Année de publication : 2005 Importance : 421 p. Présentation : ill. Format : 29 cm ISBN/ISSN/EAN : 978-1-55642-683-4 Note générale : Rev. ed. of: Measuring occupational performance / Mary Law, Carolyn Baum, Winnie Dunn. c2001. Index. décimale : 615.83 Thérapie occupationnelle. Ergothérapie Résumé : Rev. ed. of: Measuring occupational performance / Mary Law, Carolyn Baum, Winnie Dunn. c2001. Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=543 Measuring occupational performance : supporting best practice in occupational therapy / [texte imprimé] / Mary C. Law ; Carolyn Manville Baum ; Winnie Dunn . - 2nd ed. . - Thorofare, NJ : SLACK Inc., 2005 . - 421 p. : ill. ; 29 cm.
ISBN : 978-1-55642-683-4
Rev. ed. of: Measuring occupational performance / Mary Law, Carolyn Baum, Winnie Dunn. c2001.
Index. décimale : 615.83 Thérapie occupationnelle. Ergothérapie Résumé : Rev. ed. of: Measuring occupational performance / Mary Law, Carolyn Baum, Winnie Dunn. c2001. Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=543 Réservation
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Cote Support Localisation Section Disponibilité 615.83 LAW M Livre Centre de Documentation HELHa Campus Montignies Etagères livres Disponible
DisponibleMeasuring occupational performance / Mary C. Law ; Carolyn Manville Baum ; Winnie Dunn
PermalinkOccupational therapy interventions for chronic diseases / Carri L. HAND in American Journal of Occupational Therapy, Vol. 65/4 (juillet-août 2011)
PermalinkResearch utilization and evidence-based practice in occupational therapy / Thomas Aliki in American Journal of Occupational Therapy, Vol. 67/4 (juillet-aout 2013)
Permalink