Centre de documentation HELHa Cardijn Louvain-la-Neuve
Horaires d'ouverture (en période scolaire)
Lundi, Mardi, Mercredi :
8h30 - 12h30 / 13h15 - 17h
jeudi : matin sur RDV / 13h15 - 17h
vendredi : 8h30 - 12h30 / 13h15 - 15h00
Bienvenue au Centre de documentation de la HELHa Cardijn Louvain-la-Neuve
Le centre de documentation de la HELHa Cardijn LLN met à disposition de ses lecteurs un fonds documentaire spécialisé dans les domaines pouvant intéresser – de près ou de loin - les (futur·e·s) travailleur·euse·s sociaux·ales : travail social, sociologie, psychologie, droit, santé, économie, pédagogie, immigration, vieillissement, famille, précarité, délinquance, emploi, communication, etc.
Détail de l'auteur
Auteur D. Gammonley |
Documents disponibles écrits par cet auteur
Ajouter le résultat dans votre panier Affiner la recherche
Ethical Guidelines for Study Abroad : Can We Transform Ugly Americans into Engaged Global Citizens? / SMITH ROTABI K. in The british journal of social work, 36/3 (avril 2006)
[article]
Titre : Ethical Guidelines for Study Abroad : Can We Transform Ugly Americans into Engaged Global Citizens? Type de document : texte imprimé Auteurs : SMITH ROTABI K., Auteur ; D. Gammonley, Auteur ; Gamble D. N., Auteur Editeur : Oxford : Oxford university press - GB - Oxford Année de publication : 2006 Article en page(s) : pp. 451-465 Langues : Français (fre) Catégories : Cardijn
Compétence # Ethique # Interculturel # Travail social
TS
Valeurs (philosophie)Mots-clés : Ethique Valeur Travail social Interculturel Compétence Résumé : "Study abroad has become a common experience for American social work students. However, there is little guidance for facilitation of such courses in an international context. As a result, there is a risk that students and facilitators can perpetuate the privileged and ‘Ugly American’ image. Providing guidance for prevention of such mistakes, the authors present a conceptual model for international learning, based on an ethical framework founded on personal values and supported by traditional ethical principles and values. Included are the pillars of social justice and human rights, community capacity, dignity and worth of the person, self-determination, boundaries, competence, facilitated learning in a safe environment and integrity. Finally, consciousness-raising as professionals, respectful engagement in context, and intercultural competence are discussed." Permalink : http://cdocs.helha.be/pmblln/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=12259
in The british journal of social work > 36/3 (avril 2006) . - pp. 451-465[article] Ethical Guidelines for Study Abroad : Can We Transform Ugly Americans into Engaged Global Citizens? [texte imprimé] / SMITH ROTABI K., Auteur ; D. Gammonley, Auteur ; Gamble D. N., Auteur . - Oxford : Oxford university press - GB - Oxford, 2006 . - pp. 451-465.
Langues : Français (fre)
in The british journal of social work > 36/3 (avril 2006) . - pp. 451-465
Catégories : Cardijn
Compétence # Ethique # Interculturel # Travail social
TS
Valeurs (philosophie)Mots-clés : Ethique Valeur Travail social Interculturel Compétence Résumé : "Study abroad has become a common experience for American social work students. However, there is little guidance for facilitation of such courses in an international context. As a result, there is a risk that students and facilitators can perpetuate the privileged and ‘Ugly American’ image. Providing guidance for prevention of such mistakes, the authors present a conceptual model for international learning, based on an ethical framework founded on personal values and supported by traditional ethical principles and values. Included are the pillars of social justice and human rights, community capacity, dignity and worth of the person, self-determination, boundaries, competence, facilitated learning in a safe environment and integrity. Finally, consciousness-raising as professionals, respectful engagement in context, and intercultural competence are discussed." Permalink : http://cdocs.helha.be/pmblln/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=12259 Exemplaires (1)
Cote Support Localisation Section Disponibilité PER BJS 36/3 (2006) Périodique Centre de documentation HELHa Cardijn LLN Réserve Périodiques Disponible