Centre de Documentation Campus Montignies
Horaires :
Lundi : 8h-18h30
Mardi : 8h-18h30
Mercredi 9h-16h30
Jeudi : 8h-18h30
Vendredi : 8h-16h30
Attention, votre centre de documentation sera fermé ce vendredi 17 mai.
Lundi : 8h-18h30
Mardi : 8h-18h30
Mercredi 9h-16h30
Jeudi : 8h-18h30
Vendredi : 8h-16h30
Attention, votre centre de documentation sera fermé ce vendredi 17 mai.
Bienvenue sur le catalogue du centre de documentation du campus de Montignies.
Résultat de la recherche
2 résultat(s) recherche sur le mot-clé 'robot d'assistance'
Ajouter le résultat dans votre panier Affiner la recherche Générer le flux rss de la recherche
Partager le résultat de cette recherche Faire une suggestion
Rôle de l'Ibode lors d'une myomectomie avec assistance robotique / Isabelle Laroche Ndour in Interbloc, vol. 35, 4 (Octobre-décembre 2016)
[article]
Titre : Rôle de l'Ibode lors d'une myomectomie avec assistance robotique Type de document : texte imprimé Auteurs : Isabelle Laroche Ndour Année de publication : 2016 Article en page(s) : p. 212-215 Langues : Français (fre) Mots-clés : Myomectomie de l'utérus Fibrome Soins infirmiers au bloc opératoire Ibode robot d'assistance Interventions chirurgicales mini-invasives Résumé : La myomectomie robot assistée vise à ôter un ou plusieurs fibromes sans léser l'utérus.
Cette technique nécessite de la part de l'Ibode des gestes spécifiques et des précautions particulières, liée à la coelioscopie robotisée.
La communication au sein de l'équipe durant l'acte est primordiale.
Pour la patiente, la myomectomie présente tous les avantages d'une chirurgie mini-invasive.Note de contenu : Cet article fait partie du dossier « La chirurgie gynécologique » Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=46925
in Interbloc > vol. 35, 4 (Octobre-décembre 2016) . - p. 212-215[article] Rôle de l'Ibode lors d'une myomectomie avec assistance robotique [texte imprimé] / Isabelle Laroche Ndour . - 2016 . - p. 212-215.
Langues : Français (fre)
in Interbloc > vol. 35, 4 (Octobre-décembre 2016) . - p. 212-215
Mots-clés : Myomectomie de l'utérus Fibrome Soins infirmiers au bloc opératoire Ibode robot d'assistance Interventions chirurgicales mini-invasives Résumé : La myomectomie robot assistée vise à ôter un ou plusieurs fibromes sans léser l'utérus.
Cette technique nécessite de la part de l'Ibode des gestes spécifiques et des précautions particulières, liée à la coelioscopie robotisée.
La communication au sein de l'équipe durant l'acte est primordiale.
Pour la patiente, la myomectomie présente tous les avantages d'une chirurgie mini-invasive.Note de contenu : Cet article fait partie du dossier « La chirurgie gynécologique » Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=46925 Exemplaires (1)
Cote Support Localisation Section Disponibilité Revue Revue Centre de Documentation HELHa Campus Montignies Armoires à volets Document exclu du prêt - à consulter sur place
Exclu du prêtAn exploratory study of children’s pretend play when using a switch-controlled assistive robot to manipulate toys / Kim Adams in The British Journal of Occupational Therapy, Vol.80 Issue 4 (April 2017)
[article]
Titre : An exploratory study of children’s pretend play when using a switch-controlled assistive robot to manipulate toys Type de document : texte imprimé Auteurs : Kim Adams ; Adriana M. Rios Rincon ; Lina M. Becerra Puyo ; [et al...] Année de publication : 2017 Article en page(s) : p. 216-224 Langues : Anglais (eng) Mots-clés : robot d'assistance jeu développement de l'enfant troubles moteurs Résumé : Introduction
Assistive robots could be a means for children with physical disabilities to manipulate toys and for occupational therapists to track children’s play development. This study aimed to (a) establish if free play set-ups without and with a robot would elicit a developmental sequence of play in typically developing children, (b) determine if the robot affected children’s play and (c) observe the play schemes that children performed.
Method
An experimental crossover design was conducted. Thirty typically developing children between the ages of 3 and 8 years old performed free play activities with conventional toys or unstructured materials without and with a switch-controlled Lego Mindstorms robot. Children’s pretend and functional play was analyzed using a coding scheme developed for the present study.
Results
There was a trend, increasing with age, for pretend play without the robot with unstructured materials (p = .002), and with the robot, for conventional toys (p = 0.015) and unstructured materials (p = 0.027). Younger children exhibited more pretend play without the robot than with it.
Conclusion
Assistive robots and appropriate play set-ups can provide a method to measure the play development level of children with disabilities, and support pretend play. Suggestions to support pretend play when children with disabilities use assistive robots are discussed.Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=48405
in The British Journal of Occupational Therapy > Vol.80 Issue 4 (April 2017) . - p. 216-224[article] An exploratory study of children’s pretend play when using a switch-controlled assistive robot to manipulate toys [texte imprimé] / Kim Adams ; Adriana M. Rios Rincon ; Lina M. Becerra Puyo ; [et al...] . - 2017 . - p. 216-224.
Langues : Anglais (eng)
in The British Journal of Occupational Therapy > Vol.80 Issue 4 (April 2017) . - p. 216-224
Mots-clés : robot d'assistance jeu développement de l'enfant troubles moteurs Résumé : Introduction
Assistive robots could be a means for children with physical disabilities to manipulate toys and for occupational therapists to track children’s play development. This study aimed to (a) establish if free play set-ups without and with a robot would elicit a developmental sequence of play in typically developing children, (b) determine if the robot affected children’s play and (c) observe the play schemes that children performed.
Method
An experimental crossover design was conducted. Thirty typically developing children between the ages of 3 and 8 years old performed free play activities with conventional toys or unstructured materials without and with a switch-controlled Lego Mindstorms robot. Children’s pretend and functional play was analyzed using a coding scheme developed for the present study.
Results
There was a trend, increasing with age, for pretend play without the robot with unstructured materials (p = .002), and with the robot, for conventional toys (p = 0.015) and unstructured materials (p = 0.027). Younger children exhibited more pretend play without the robot than with it.
Conclusion
Assistive robots and appropriate play set-ups can provide a method to measure the play development level of children with disabilities, and support pretend play. Suggestions to support pretend play when children with disabilities use assistive robots are discussed.Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=48405 Exemplaires (1)
Cote Support Localisation Section Disponibilité Revue Revue Centre de Documentation HELHa Campus Montignies Armoires à volets Document exclu du prêt - à consulter sur place
Exclu du prêt