Centre de Documentation Campus Montignies
Horaires :
Lundi : 8h-18h30
Mardi : 8h-18h30
Mercredi 9h-16h30
Jeudi : 8h-18h30
Vendredi : 8h-16h30
Attention, votre centre de documentation sera fermé du 27/04 au 12/05 inclus.
Lundi : 8h-18h30
Mardi : 8h-18h30
Mercredi 9h-16h30
Jeudi : 8h-18h30
Vendredi : 8h-16h30
Attention, votre centre de documentation sera fermé du 27/04 au 12/05 inclus.
Bienvenue sur le catalogue du centre de documentation du campus de Montignies.
Résultat de la recherche
2 résultat(s) recherche sur le mot-clé 'implant phonatoire'
Ajouter le résultat dans votre panier Affiner la recherche Générer le flux rss de la recherche
Partager le résultat de cette recherche Faire une suggestion
Laryngectomie: accompagnement du patient en pré-et postinterventionnel / Christine Goffinet in Interbloc, XXXIV/4 (Octobre/novembre/décembre 2015)
[article]
Titre : Laryngectomie: accompagnement du patient en pré-et postinterventionnel Type de document : texte imprimé Auteurs : Christine Goffinet, Auteur ; Carine Lanternier, Auteur ; Christian Duvillard, Auteur Année de publication : 2015 Article en page(s) : p.273-278 Langues : Français (fre) Mots-clés : cancer implant phonatoire laryngectomie totale rééducation voix œsophagienne Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=41437
in Interbloc > XXXIV/4 (Octobre/novembre/décembre 2015) . - p.273-278[article] Laryngectomie: accompagnement du patient en pré-et postinterventionnel [texte imprimé] / Christine Goffinet, Auteur ; Carine Lanternier, Auteur ; Christian Duvillard, Auteur . - 2015 . - p.273-278.
Langues : Français (fre)
in Interbloc > XXXIV/4 (Octobre/novembre/décembre 2015) . - p.273-278
Mots-clés : cancer implant phonatoire laryngectomie totale rééducation voix œsophagienne Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=41437 Exemplaires (1)
Cote Support Localisation Section Disponibilité Revue Revue Centre de Documentation HELHa Campus Montignies Armoires à volets Document exclu du prêt - à consulter sur place
Exclu du prêtSensory Integration Functions of Children With Cochlear Implants / Anjali Carrasco KOESTER in American Journal of Occupational Therapy, Vol. 68/5 (septembre/octobre 2014)
[article]
Titre : Sensory Integration Functions of Children With Cochlear Implants Type de document : texte imprimé Auteurs : Anjali Carrasco KOESTER ; Zoe MAILLOUX ; Gina Geppert COLEMAN ; et al. Année de publication : 2014 Article en page(s) : p.562-569 Langues : Anglais (eng) Mots-clés : Implant phonatoire Sensation Intégration Résumé : OBJECTIVE. We investigated sensory integration (SI) function in children with cochlear implants (CIs).
METHOD. We analyzed deidentified records from 49 children ages 7 mo to 83 mo with CIs. Records included Sensory Integration and Praxis Tests (SIPT), Sensory Processing Measure (SPM), Sensory Profile (SP), Developmental Profile 3 (DP–3), and Peabody Developmental Motor Scales (PDMS), with scores depending on participants’ ages. We compared scores with normative population mean scores and with previously identified patterns of SI dysfunction.
RESULTS. One-sample t tests revealed significant differences between children with CIs and the normative population on the majority of the SIPT items associated with the vestibular and proprioceptive bilateral integration and sequencing (VPBIS) pattern. Available scores for children with CIs on the SPM, SP, DP–3, and PDMS indicated generally typical ratings.
CONCLUSION. SIPT scores in a sample of children with CIs reflected the VPBIS pattern of SI dysfunction, demonstrating the need for further examination of SI functions in children with CIs during occupational therapy assessment and intervention planning.Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=33773
in American Journal of Occupational Therapy > Vol. 68/5 (septembre/octobre 2014) . - p.562-569[article] Sensory Integration Functions of Children With Cochlear Implants [texte imprimé] / Anjali Carrasco KOESTER ; Zoe MAILLOUX ; Gina Geppert COLEMAN ; et al. . - 2014 . - p.562-569.
Langues : Anglais (eng)
in American Journal of Occupational Therapy > Vol. 68/5 (septembre/octobre 2014) . - p.562-569
Mots-clés : Implant phonatoire Sensation Intégration Résumé : OBJECTIVE. We investigated sensory integration (SI) function in children with cochlear implants (CIs).
METHOD. We analyzed deidentified records from 49 children ages 7 mo to 83 mo with CIs. Records included Sensory Integration and Praxis Tests (SIPT), Sensory Processing Measure (SPM), Sensory Profile (SP), Developmental Profile 3 (DP–3), and Peabody Developmental Motor Scales (PDMS), with scores depending on participants’ ages. We compared scores with normative population mean scores and with previously identified patterns of SI dysfunction.
RESULTS. One-sample t tests revealed significant differences between children with CIs and the normative population on the majority of the SIPT items associated with the vestibular and proprioceptive bilateral integration and sequencing (VPBIS) pattern. Available scores for children with CIs on the SPM, SP, DP–3, and PDMS indicated generally typical ratings.
CONCLUSION. SIPT scores in a sample of children with CIs reflected the VPBIS pattern of SI dysfunction, demonstrating the need for further examination of SI functions in children with CIs during occupational therapy assessment and intervention planning.Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=33773 Réservation
Réserver ce document
Exemplaires (1)
Cote Support Localisation Section Disponibilité Revue Revue Centre de Documentation HELHa Campus Montignies Armoires à volets Disponible
Disponible