Centre de Documentation Campus Montignies
Horaires :
Lundi : 8h-18h30
Mardi : 8h-18h30
Mercredi 9h-16h30
Jeudi : 8h-18h30
Vendredi : 8h-16h30
Votre centre de documentation fermera de 12h30 à 13h ce vendredi 28 juin et fermera à 14h30.
Dès ce lundi 1er juillet jusqu'au mercredi 10 juillet l'horaire du centre de documentation sera adapté :
Lundi 1er juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 2 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 3 juillet : de 9h à 12h et de 12h30 à 15h15
Jeudi 4 juillet : de 8h à 12h30 et de 13h à 18h30
Lundi 8 juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 9 juillet : de 8h à 12h15
Réouverture dès ce lundi 19 août.
Lundi : 8h-18h30
Mardi : 8h-18h30
Mercredi 9h-16h30
Jeudi : 8h-18h30
Vendredi : 8h-16h30
Votre centre de documentation fermera de 12h30 à 13h ce vendredi 28 juin et fermera à 14h30.
Dès ce lundi 1er juillet jusqu'au mercredi 10 juillet l'horaire du centre de documentation sera adapté :
Lundi 1er juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 2 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 3 juillet : de 9h à 12h et de 12h30 à 15h15
Jeudi 4 juillet : de 8h à 12h30 et de 13h à 18h30
Lundi 8 juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 9 juillet : de 8h à 12h15
Réouverture dès ce lundi 19 août.
Bienvenue sur le catalogue du centre de documentation du campus de Montignies.
Détail de l'auteur
Auteur Eleanor Galit |
Documents disponibles écrits par cet auteur
![](./images/expand_all.gif)
![](./images/collapse_all.gif)
![Tris disponibles](./images/orderby_az.gif)
Hand Strength, Handwriting, and Functional Skills in Children With Autism / Michele L. Alaniz in American Journal of Occupational Therapy, Vol. 69/4 (Juillet-Août 2015)
[article]
Titre : Hand Strength, Handwriting, and Functional Skills in Children With Autism Type de document : texte imprimé Auteurs : Michele L. Alaniz, Auteur ; Eleanor Galit, Auteur ; Corina Isabel Necesito, Auteur Année de publication : 2015 Article en page(s) : 6904220030p1-6904220030p9 Langues : Anglais (eng) Mots-clés : Autistic disorder child child development grip strength hand strength handwriting trend Résumé : OBJECTIVE. To establish hand strength development trends in children with autism and to investigate correlations between grip and pinch strength, components of handwriting, and functional activities in children with and without autism.
METHOD. Fifty-one children were divided into two groups: typically developing children and children on the autism spectrum. Each child completed testing for pinch and grip strength, handwriting legibility, pencil control, and independence in functional activities.
RESULTS. The children with autism followed the same strength development trends as the typically developing children. Grip strength correlated with pencil control in both groups and with handwriting legibility in the typically developing children but not in the children with autism. Grip and pinch strength correlated with independence with functional activities in both groups.
CONCLUSION. This study provides evidence that grip and pinch strength are important components in developing pencil control, handwriting legibility, and independence with functional fine motor tasks.Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=40417
in American Journal of Occupational Therapy > Vol. 69/4 (Juillet-Août 2015) . - 6904220030p1-6904220030p9[article] Hand Strength, Handwriting, and Functional Skills in Children With Autism [texte imprimé] / Michele L. Alaniz, Auteur ; Eleanor Galit, Auteur ; Corina Isabel Necesito, Auteur . - 2015 . - 6904220030p1-6904220030p9.
Langues : Anglais (eng)
in American Journal of Occupational Therapy > Vol. 69/4 (Juillet-Août 2015) . - 6904220030p1-6904220030p9
Mots-clés : Autistic disorder child child development grip strength hand strength handwriting trend Résumé : OBJECTIVE. To establish hand strength development trends in children with autism and to investigate correlations between grip and pinch strength, components of handwriting, and functional activities in children with and without autism.
METHOD. Fifty-one children were divided into two groups: typically developing children and children on the autism spectrum. Each child completed testing for pinch and grip strength, handwriting legibility, pencil control, and independence in functional activities.
RESULTS. The children with autism followed the same strength development trends as the typically developing children. Grip strength correlated with pencil control in both groups and with handwriting legibility in the typically developing children but not in the children with autism. Grip and pinch strength correlated with independence with functional activities in both groups.
CONCLUSION. This study provides evidence that grip and pinch strength are important components in developing pencil control, handwriting legibility, and independence with functional fine motor tasks.Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=40417 Exemplaires (1)
Cote Support Localisation Section Disponibilité Revue Revue Centre de Documentation HELHa Campus Montignies Armoires à volets Document exclu du prêt - à consulter sur place
Exclu du prêt