Centre de Documentation Campus Montignies
Horaires :
Lundi : 8h-18h30
Mardi : 8h-18h30
Mercredi 9h-16h30
Jeudi : 8h-18h30
Vendredi : 8h-16h30
Votre centre de documentation fermera de 12h30 à 13h ce vendredi 28 juin et fermera à 14h30.
Dès ce lundi 1er juillet jusqu'au mercredi 10 juillet l'horaire du centre de documentation sera adapté :
Lundi 1er juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 2 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 3 juillet : de 9h à 12h et de 12h30 à 15h15
Jeudi 4 juillet : de 8h à 12h30 et de 13h à 18h30
Lundi 8 juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 9 juillet : de 8h à 12h15
Réouverture dès ce lundi 19 août.
Lundi : 8h-18h30
Mardi : 8h-18h30
Mercredi 9h-16h30
Jeudi : 8h-18h30
Vendredi : 8h-16h30
Votre centre de documentation fermera de 12h30 à 13h ce vendredi 28 juin et fermera à 14h30.
Dès ce lundi 1er juillet jusqu'au mercredi 10 juillet l'horaire du centre de documentation sera adapté :
Lundi 1er juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 2 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 3 juillet : de 9h à 12h et de 12h30 à 15h15
Jeudi 4 juillet : de 8h à 12h30 et de 13h à 18h30
Lundi 8 juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 9 juillet : de 8h à 12h15
Réouverture dès ce lundi 19 août.
Bienvenue sur le catalogue du centre de documentation du campus de Montignies.
Détail de l'auteur
Auteur Lisa T. SHOOMAN |
Documents disponibles écrits par cet auteur
![](./images/expand_all.gif)
![](./images/collapse_all.gif)
![Tris disponibles](./images/orderby_az.gif)
Drawing Proficiency Screening Questionnaire (DPSQ) / Lisa T. SHOOMAN in American Journal of Occupational Therapy, Vol. 68/6 (novembre/décembre 2014)
[article]
Titre : Drawing Proficiency Screening Questionnaire (DPSQ) : Development, Reliability, and Validity Type de document : texte imprimé Auteurs : Lisa T. SHOOMAN ; Sara Rosenblum Année de publication : 2014 Article en page(s) : p. 710 Langues : Anglais (eng) Mots-clés : Enfant 2 5 ans Dessin Psychomotricité Test dépistage Ergothérapie Trouble vision Trouble écriture Résumé : OBJECTIVE. We describe the development and preliminary psychometric examination of the DPSQ for identifying drawing difficulties in preschool children.
METHOD. Teachers completed the DPSQ for 78 children ages 3–6 yr from 4 preschools. Children drew age-appropriate geometric forms of the Visual–Motor Integration (VMI) test on a digitizing tablet. We examined psychometric properties of the DPSQ and analyzed group membership.
RESULTS. Internal consistency was high (α = .82). Significant correlations were found between DPSQ and VMI scores indicating in-air time (r = .37, p = .002) and pressure on the writing tool (r = .32, p = .007). The typical and at-risk groups differed significantly in VMI and DPSQ scores, t(76) = 5.6, p = .001. The DPSQ mean score differentiated between 76% of children with and without visual–motor deficits.
CONCLUSION. The DPSQ is a useful tool for teachers and occupational therapy practitioners for indicating visual–motor deficits and potential handwriting problems.Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=34401
in American Journal of Occupational Therapy > Vol. 68/6 (novembre/décembre 2014) . - p. 710[article] Drawing Proficiency Screening Questionnaire (DPSQ) : Development, Reliability, and Validity [texte imprimé] / Lisa T. SHOOMAN ; Sara Rosenblum . - 2014 . - p. 710.
Langues : Anglais (eng)
in American Journal of Occupational Therapy > Vol. 68/6 (novembre/décembre 2014) . - p. 710
Mots-clés : Enfant 2 5 ans Dessin Psychomotricité Test dépistage Ergothérapie Trouble vision Trouble écriture Résumé : OBJECTIVE. We describe the development and preliminary psychometric examination of the DPSQ for identifying drawing difficulties in preschool children.
METHOD. Teachers completed the DPSQ for 78 children ages 3–6 yr from 4 preschools. Children drew age-appropriate geometric forms of the Visual–Motor Integration (VMI) test on a digitizing tablet. We examined psychometric properties of the DPSQ and analyzed group membership.
RESULTS. Internal consistency was high (α = .82). Significant correlations were found between DPSQ and VMI scores indicating in-air time (r = .37, p = .002) and pressure on the writing tool (r = .32, p = .007). The typical and at-risk groups differed significantly in VMI and DPSQ scores, t(76) = 5.6, p = .001. The DPSQ mean score differentiated between 76% of children with and without visual–motor deficits.
CONCLUSION. The DPSQ is a useful tool for teachers and occupational therapy practitioners for indicating visual–motor deficits and potential handwriting problems.Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=34401 Exemplaires (1)
Cote Support Localisation Section Disponibilité Revue Revue Centre de Documentation HELHa Campus Montignies Armoires à volets Document exclu du prêt - à consulter sur place
Exclu du prêt