Centre de Documentation Campus Montignies
Horaires :
Lundi : 8h-18h30
Mardi : 8h-18h30
Mercredi 9h-16h30
Jeudi : 8h-18h30
Vendredi : 8h-16h30
Votre centre de documentation fermera de 12h30 à 13h ce vendredi 28 juin et fermera à 14h30.
Dès ce lundi 1er juillet jusqu'au mercredi 10 juillet l'horaire du centre de documentation sera adapté :
Lundi 1er juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 2 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 3 juillet : de 9h à 12h et de 12h30 à 15h15
Jeudi 4 juillet : de 8h à 12h30 et de 13h à 18h30
Lundi 8 juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 9 juillet : de 8h à 12h15
Réouverture dès ce lundi 19 août.
Lundi : 8h-18h30
Mardi : 8h-18h30
Mercredi 9h-16h30
Jeudi : 8h-18h30
Vendredi : 8h-16h30
Votre centre de documentation fermera de 12h30 à 13h ce vendredi 28 juin et fermera à 14h30.
Dès ce lundi 1er juillet jusqu'au mercredi 10 juillet l'horaire du centre de documentation sera adapté :
Lundi 1er juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 2 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 3 juillet : de 9h à 12h et de 12h30 à 15h15
Jeudi 4 juillet : de 8h à 12h30 et de 13h à 18h30
Lundi 8 juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 9 juillet : de 8h à 12h15
Réouverture dès ce lundi 19 août.
Bienvenue sur le catalogue du centre de documentation du campus de Montignies.
Détail de l'auteur
Auteur Eleanor SCHNEIDER |
Documents disponibles écrits par cet auteur
![](./images/expand_all.gif)
![](./images/collapse_all.gif)
![Tris disponibles](./images/orderby_az.gif)
Development, reliability, and validity of the My Child's Play (MCP) questionnaire / Eleanor SCHNEIDER in American Journal of Occupational Therapy, Vol. 68/3 (mai-juin 2014)
[article]
Titre : Development, reliability, and validity of the My Child's Play (MCP) questionnaire Type de document : texte imprimé Auteurs : Eleanor SCHNEIDER ; Sara Rosenblum Année de publication : 2014 Article en page(s) : 277-285 Langues : Anglais (eng) Mots-clés : Enfant Parent Jeu Questionnaire Résumé : OBJECTIVE:
This article describes the development, reliability, and validity of My Child's Play (MCP), a parent questionnaire designed to evaluate the play of children ages 3-9 yr.
METHOD:
The first phase of the study determined the questionnaire's content and face validity. Subsequently, the internal reliability consistency and construct and concurrent validity were demonstrated using 334 completed questionnaires.
RESULTS:
The MCP showed good internal consistency (α = .86). The factor analysis revealed four distinct factors with acceptable levels of internal reliability (Cronbach's αs = .63-.81) and gender- and age-related differences in play characteristics; both findings attest to the tool's construct validity. Significant correlations (r = .33, p < .0001) with the Parent as a Teacher Inventory demonstrate the MCP's concurrent validity.
CONCLUSION:
The MCP demonstrated acceptable reliability and validity. It appears to be a promising standardized assessment tool for use in research and practice to promote understanding of a child's play.Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=33752
in American Journal of Occupational Therapy > Vol. 68/3 (mai-juin 2014) . - 277-285[article] Development, reliability, and validity of the My Child's Play (MCP) questionnaire [texte imprimé] / Eleanor SCHNEIDER ; Sara Rosenblum . - 2014 . - 277-285.
Langues : Anglais (eng)
in American Journal of Occupational Therapy > Vol. 68/3 (mai-juin 2014) . - 277-285
Mots-clés : Enfant Parent Jeu Questionnaire Résumé : OBJECTIVE:
This article describes the development, reliability, and validity of My Child's Play (MCP), a parent questionnaire designed to evaluate the play of children ages 3-9 yr.
METHOD:
The first phase of the study determined the questionnaire's content and face validity. Subsequently, the internal reliability consistency and construct and concurrent validity were demonstrated using 334 completed questionnaires.
RESULTS:
The MCP showed good internal consistency (α = .86). The factor analysis revealed four distinct factors with acceptable levels of internal reliability (Cronbach's αs = .63-.81) and gender- and age-related differences in play characteristics; both findings attest to the tool's construct validity. Significant correlations (r = .33, p < .0001) with the Parent as a Teacher Inventory demonstrate the MCP's concurrent validity.
CONCLUSION:
The MCP demonstrated acceptable reliability and validity. It appears to be a promising standardized assessment tool for use in research and practice to promote understanding of a child's play.Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=33752 Exemplaires (1)
Cote Support Localisation Section Disponibilité Revue Revue Centre de Documentation HELHa Campus Montignies Armoires à volets Document exclu du prêt - à consulter sur place
Exclu du prêt