Centre de Documentation HELHa - Loverval
Horaire d'ouverture :
Lundi, de 7h45 à 15h45
Mardi, de 7h45 à 15h45
Mercredi, de 8h à 16h
Jeudi, de 7h45 à 15h45
Vendredi, de 7h45 à 13h45
Fermeture les jours fériés et durant les congés scolaires
Bienvenue sur le catalogue du centre de documentation de la HELHa de Loverval.
Pour avoir accès aux documents numériques et aux bases de données, vous devez vous authentifier avec vos identifiants HELHa
Détail de l'éditeur
Coutinho
Adresse :
Postbus 333
1400 AH Bussum
Pays-Bas
|
Documents disponibles chez cet éditeur
Ajouter le résultat dans votre panier Affiner la recherche

(2019)
Titre : |
77 puntjes op de I : Perfect Nederlands voor anderstaligen |
Type de document : |
texte imprimé |
Auteurs : |
Emily Palmer |
Mention d'édition : |
2de herziene druk |
Editeur : |
Bussum [Pays-Bas] : Coutinho |
Année de publication : |
2019 |
Importance : |
199 p. |
Format : |
24 cm |
ISBN/ISSN/EAN : |
978-90-469-0667-5 |
Langues : |
Néerlandais (nla) |
Catégories : |
Communication:Communication orale V:vocabulaire
|
Index. décimale : |
803.5 Grammaire du néerlandais |
Résumé : |
"'77 puntjes op de i' biedt een verzameling onderwerpen waar je als anderstalige moeite mee kunt hebben, zelfs als je het Nederlands al op een hoog niveau beheerst. De onderwerpen zijn onderverdeeld in de categorieën grammatica, woordkeus en uitspraak. Je krijgt uitleg over grammaticaregels, toelichting bij de betekenis van woorden en uitspraakinformatie. Vaak word je gestimuleerd om zelf na te denken en de regels of de betekenis af te leiden uit voorbeeldzinnen of een dialoog." |
77 puntjes op de I : Perfect Nederlands voor anderstaligen [texte imprimé] / Emily Palmer . - 2de herziene druk . - Bussum (Postbus 333, 1400 AH, Pays-Bas) : Coutinho, 2019 . - 199 p. ; 24 cm. ISBN : 978-90-469-0667-5 Langues : Néerlandais ( nla)
Catégories : |
Communication:Communication orale V:vocabulaire
|
Index. décimale : |
803.5 Grammaire du néerlandais |
Résumé : |
"'77 puntjes op de i' biedt een verzameling onderwerpen waar je als anderstalige moeite mee kunt hebben, zelfs als je het Nederlands al op een hoog niveau beheerst. De onderwerpen zijn onderverdeeld in de categorieën grammatica, woordkeus en uitspraak. Je krijgt uitleg over grammaticaregels, toelichting bij de betekenis van woorden en uitspraakinformatie. Vaak word je gestimuleerd om zelf na te denken en de regels of de betekenis af te leiden uit voorbeeldzinnen of een dialoog." |
|  |
Réservation
Réserver ce document
Exemplaires (1)
|
L006346 | 803.5 PAL 006346 | Livre | Bibliothèque principale | Langues | Disponible |

(2017)
Titre : |
Actief met taal : Didactische werkvormen voor het taalonderwijs |
Type de document : |
texte imprimé |
Auteurs : |
Dieuwke de Coole ; Anja Valk |
Editeur : |
Bussum [Pays-Bas] : Coutinho |
Année de publication : |
2017 |
Importance : |
179 p. |
Format : |
27 cm |
ISBN/ISSN/EAN : |
978-90-469-0439-8 |
Langues : |
Néerlandais (nla) |
Mots-clés : |
activités |
Index. décimale : |
803Did Didactique du néerlandais |
Résumé : |
"Taalmethodes bieden vaak kant-en-klare lessen waarmee docenten efficiënt en verantwoord aan de leerdoelen kunnen werken. Maar daarnaast blijven docenten behoefte hebben aan werkvormen die ze in kunnen zetten om te reageren op wat er in de klas gebeurt. Hoe laat je die woordenlijst nog een keer de revue passeren? Hoe kun je een ingeslapen klas voor het resterende half uur weer oppeppen? Hoe zet je leerlingen of cursisten wat actiever aan het werk met die leesopdracht?
In Actief met taal bieden de auteurs ruim zestig verschillende werkvormen aan die als inspiratiebron voor de (aspirant-)taaldocent kunnen dienen. De werkvormen zijn gerubriceerd en voorzien van labels die de vaardigheid, het taalniveau en de groeperingsvorm aanduiden, zodat een geschikte werkvorm gemakkelijk te vinden is. Ook worden variatiemogelijkheden en didactische tips gegeven." |
Actief met taal : Didactische werkvormen voor het taalonderwijs [texte imprimé] / Dieuwke de Coole ; Anja Valk . - Bussum (Postbus 333, 1400 AH, Pays-Bas) : Coutinho, 2017 . - 179 p. ; 27 cm. ISBN : 978-90-469-0439-8 Langues : Néerlandais ( nla)
Mots-clés : |
activités |
Index. décimale : |
803Did Didactique du néerlandais |
Résumé : |
"Taalmethodes bieden vaak kant-en-klare lessen waarmee docenten efficiënt en verantwoord aan de leerdoelen kunnen werken. Maar daarnaast blijven docenten behoefte hebben aan werkvormen die ze in kunnen zetten om te reageren op wat er in de klas gebeurt. Hoe laat je die woordenlijst nog een keer de revue passeren? Hoe kun je een ingeslapen klas voor het resterende half uur weer oppeppen? Hoe zet je leerlingen of cursisten wat actiever aan het werk met die leesopdracht?
In Actief met taal bieden de auteurs ruim zestig verschillende werkvormen aan die als inspiratiebron voor de (aspirant-)taaldocent kunnen dienen. De werkvormen zijn gerubriceerd en voorzien van labels die de vaardigheid, het taalniveau en de groeperingsvorm aanduiden, zodat een geschikte werkvorm gemakkelijk te vinden is. Ook worden variatiemogelijkheden en didactische tips gegeven." |
|  |
Réservation
Réserver ce document (Actuellement
1 réservation(s) en cours sur cet ouvrage)
Exemplaires (1)
|
L006105 | 803Did DEC 006105 | Livre | Bibliothèque principale | Langues | Disponible |
Titre : |
Actief met taal in de zaakvakken : Didactische werkvormen voor het basisonderwijs |
Type de document : |
texte imprimé |
Auteurs : |
Anja Valk ; Martijn Baalman ; Mariken van der Laan ; et al. |
Editeur : |
Bussum [Pays-Bas] : Coutinho |
Année de publication : |
2016 |
Importance : |
159 p. |
Format : |
27 cm |
ISBN/ISSN/EAN : |
978-90-469-0450-3 |
Langues : |
Néerlandais (nla) |
Index. décimale : |
803Did Didactique du néerlandais |
Résumé : |
"Taal en de zaakvakken horen bij elkaar. Aandacht voor taal tijdens de zaakvakken is van belang om de effectiviteit van deze lessen te vergroten. Door woorden te leren en verbanden in teksten te zien, krijgen leerlingen grip op de inhoud van de zaakvakken. Bovendien is er een grote groep leerlingen voor wie de taal in de zaakvaklessen en de methodes een barrière vormt om grip te krijgen op de inhoud. Daarom werken leerkrachten op veel basisscholen aan taalontwikkelend vakonderwijs.
Actief met taal in de zaakvakken koppelt op praktische wijze de kerndomeinen Mondelinge taalvaardigheid, Woordenschat, Begrijpend lezen en Stellen uit de Kennisbasis Nederlandse taal aan de zaakvakken. Deze kerndomeinen hebben elk een hoofdstuk met diverse praktische werkvormen die leerkrachten met weinig voorbereiding kunnen inzetten bij teksten uit de leermethodes voor de zaakvakken." |
En ligne : |
https://portal.coutinho.nl/amt-zaakvakken/studiemateriaal/ |
Actief met taal in de zaakvakken : Didactische werkvormen voor het basisonderwijs [texte imprimé] / Anja Valk ; Martijn Baalman ; Mariken van der Laan ; et al. . - Bussum (Postbus 333, 1400 AH, Pays-Bas) : Coutinho, 2016 . - 159 p. ; 27 cm. ISBN : 978-90-469-0450-3 Langues : Néerlandais ( nla)
Index. décimale : |
803Did Didactique du néerlandais |
Résumé : |
"Taal en de zaakvakken horen bij elkaar. Aandacht voor taal tijdens de zaakvakken is van belang om de effectiviteit van deze lessen te vergroten. Door woorden te leren en verbanden in teksten te zien, krijgen leerlingen grip op de inhoud van de zaakvakken. Bovendien is er een grote groep leerlingen voor wie de taal in de zaakvaklessen en de methodes een barrière vormt om grip te krijgen op de inhoud. Daarom werken leerkrachten op veel basisscholen aan taalontwikkelend vakonderwijs.
Actief met taal in de zaakvakken koppelt op praktische wijze de kerndomeinen Mondelinge taalvaardigheid, Woordenschat, Begrijpend lezen en Stellen uit de Kennisbasis Nederlandse taal aan de zaakvakken. Deze kerndomeinen hebben elk een hoofdstuk met diverse praktische werkvormen die leerkrachten met weinig voorbereiding kunnen inzetten bij teksten uit de leermethodes voor de zaakvakken." |
En ligne : |
https://portal.coutinho.nl/amt-zaakvakken/studiemateriaal/ |
|  |
Réservation
Réserver ce document
Exemplaires (1)
|
L006333 | 803Did VAL 006333 | Livre | Bibliothèque principale | Langues | Disponible |

(2017)
Titre : |
Bagage. Kennis van de Nederlandse Maatschappij |
Type de document : |
texte imprimé |
Auteurs : |
Nelleke Koot |
Editeur : |
Bussum [Pays-Bas] : Coutinho |
Année de publication : |
2017 |
Importance : |
224 p. |
Format : |
24 cm |
ISBN/ISSN/EAN : |
978-90-469-0564-7 |
Langues : |
Néerlandais (nla) |
Catégories : |
Culture Nom géographique:Europe:Europe de l'Ouest:Pays-Bas
|
Index. décimale : |
803 Néerlandais |
Résumé : |
"Om goed te kunnen functioneren in Nederland heb je kennis nodig van de Nederlandse maatschappij. Met Bagage maken inburgeraars kennis met Nederland aan de hand van tien thema's" |
Note de contenu : |
1. Hoe ziet Nederland eruit ?
2. Omgaan met Nederlanders
3. Gezondheid
4. Wonen
5. Dienstverlenende instanties
6. Opvoeding en onderwijs
7. Werken
8. Geschiedenis van Nederland
9. Normen en waarden
10. Politiek |
Bagage. Kennis van de Nederlandse Maatschappij [texte imprimé] / Nelleke Koot . - Bussum (Postbus 333, 1400 AH, Pays-Bas) : Coutinho, 2017 . - 224 p. ; 24 cm. ISBN : 978-90-469-0564-7 Langues : Néerlandais ( nla)
Catégories : |
Culture Nom géographique:Europe:Europe de l'Ouest:Pays-Bas
|
Index. décimale : |
803 Néerlandais |
Résumé : |
"Om goed te kunnen functioneren in Nederland heb je kennis nodig van de Nederlandse maatschappij. Met Bagage maken inburgeraars kennis met Nederland aan de hand van tien thema's" |
Note de contenu : |
1. Hoe ziet Nederland eruit ?
2. Omgaan met Nederlanders
3. Gezondheid
4. Wonen
5. Dienstverlenende instanties
6. Opvoeding en onderwijs
7. Werken
8. Geschiedenis van Nederland
9. Normen en waarden
10. Politiek |
|  |
Réservation
Réserver ce document
Exemplaires (1)
|
L006347 | 803 KOO 006347 | Livre | Bibliothèque principale | Langues | Disponible |

(2016)
Titre : |
Differentiëren in het talenonderwijs : Kleine ingrepen, grote effecten |
Type de document : |
texte imprimé |
Auteurs : |
Johan Keijzer ; Karen Verheggen ; Det Van Gils |
Editeur : |
Bussum [Pays-Bas] : Coutinho |
Année de publication : |
2016 |
Importance : |
269 p. |
Format : |
27 cm |
ISBN/ISSN/EAN : |
978-90-469-0545-6 |
Langues : |
Néerlandais (nla) |
Index. décimale : |
803Did Didactique du néerlandais |
Résumé : |
Hoe zorg je dat een groep leerlingen of cursisten, die in vele opzichten van elkaar verschillen, gemotiveerd met de doeltaal aan de slag gaan? Taalleerders kunnen er veel baat bij hebben om op hun eigen niveau, manier en tempo te werken. Ook het ministerie en de inspectie willen aandacht voor het bevorderen van differentiatie in de lessen. Veel docenten zoeken naar concrete voorbeelden om hier gehoor aan te geven.
Differentiëren in het talenonderwijs is een praktisch inspiratieboek vol met tips voor kleine ingrepen en werkvormen die recht doen aan de verschillen tussen leerlingen of cursisten in heterogene en homogene groepen. De werkvormen zijn ingedeeld in de vier vaardigheden en woordenschat en grammatica. Afhankelijk van de situatie kan de docent een keuze maken uit ingrepen om small, medium en large te differentiëren en te selecteren naar ERK-niveau. Elke werkvorm wordt op overzichtelijke wijze weergegeven volgens het model van Volledige Instructie. Daarin is aangegeven hoe gevarieerd kan worden in niveau, tempo, inhoud, leervoorkeuren en mate van ondersteuning van de docent. De werkvormen kunnen los worden aangeboden naast de lesmethode, maar ook gebruikt worden om opdrachten uit de methode te verrijken. Op de website zijn o.a. werkbladen beschikbaar om uit te printen.
Dit boek is bedoeld om op een snelle en gemakkelijke wijze te differentiëren in de taallessen. |
Complement sur le web : |
www.coutinho.nl/differentierentalen |
Differentiëren in het talenonderwijs : Kleine ingrepen, grote effecten [texte imprimé] / Johan Keijzer ; Karen Verheggen ; Det Van Gils . - Bussum (Postbus 333, 1400 AH, Pays-Bas) : Coutinho, 2016 . - 269 p. ; 27 cm. ISBN : 978-90-469-0545-6 Langues : Néerlandais ( nla)
Index. décimale : |
803Did Didactique du néerlandais |
Résumé : |
Hoe zorg je dat een groep leerlingen of cursisten, die in vele opzichten van elkaar verschillen, gemotiveerd met de doeltaal aan de slag gaan? Taalleerders kunnen er veel baat bij hebben om op hun eigen niveau, manier en tempo te werken. Ook het ministerie en de inspectie willen aandacht voor het bevorderen van differentiatie in de lessen. Veel docenten zoeken naar concrete voorbeelden om hier gehoor aan te geven.
Differentiëren in het talenonderwijs is een praktisch inspiratieboek vol met tips voor kleine ingrepen en werkvormen die recht doen aan de verschillen tussen leerlingen of cursisten in heterogene en homogene groepen. De werkvormen zijn ingedeeld in de vier vaardigheden en woordenschat en grammatica. Afhankelijk van de situatie kan de docent een keuze maken uit ingrepen om small, medium en large te differentiëren en te selecteren naar ERK-niveau. Elke werkvorm wordt op overzichtelijke wijze weergegeven volgens het model van Volledige Instructie. Daarin is aangegeven hoe gevarieerd kan worden in niveau, tempo, inhoud, leervoorkeuren en mate van ondersteuning van de docent. De werkvormen kunnen los worden aangeboden naast de lesmethode, maar ook gebruikt worden om opdrachten uit de methode te verrijken. Op de website zijn o.a. werkbladen beschikbaar om uit te printen.
Dit boek is bedoeld om op een snelle en gemakkelijke wijze te differentiëren in de taallessen. |
Complement sur le web : |
www.coutinho.nl/differentierentalen |
|  |
Réservation
Réserver ce document
Exemplaires (1)
|
L006102 | 803Did KEI 006102 | Livre | Bibliothèque principale | Langues | Disponible |

(2017)
Permalink

(2020)
Permalink

(2018)
Permalink

(2016)
Permalink

(2009)
Permalink

(2017)
Permalink

(2018)
Permalink

(2015)
Permalink
Permalink

(2020)
Permalink