Centre de Documentation HELHa - Loverval
Horaire d'ouverture :
Lundi, de 7h45 à 15h45
Mardi, de 7h45 à 17h30
Mercredi, de 8h00 à 16h00
Jeudi, de 7h45 à 15h45
Vendredi, de 7h45 à 13h45
Exceptionnellement, la bibliothèque fermera à 15h45 ce mardi 19 novembre.
Durant la semaine du 25 novembre, les horaires de la bibliothèque seront allégés :
Lundi, de 7h45 à 12h45
Mardi, fermé
Mercredi, de 8h00 à 16h00
Jeudi, de 7h45 à 12h45
Vendredi, de 7h45 à 12h45
Fermeture les jours fériés et durant les congés scolaires
Durant les vacances d'hiver, la bibliothèque sera fermée du 21 décembre au 5 janvier
Lundi, de 7h45 à 15h45
Mardi, de 7h45 à 17h30
Mercredi, de 8h00 à 16h00
Jeudi, de 7h45 à 15h45
Vendredi, de 7h45 à 13h45
Exceptionnellement, la bibliothèque fermera à 15h45 ce mardi 19 novembre.
Durant la semaine du 25 novembre, les horaires de la bibliothèque seront allégés :
Lundi, de 7h45 à 12h45
Mardi, fermé
Mercredi, de 8h00 à 16h00
Jeudi, de 7h45 à 12h45
Vendredi, de 7h45 à 12h45
Fermeture les jours fériés et durant les congés scolaires
Durant les vacances d'hiver, la bibliothèque sera fermée du 21 décembre au 5 janvier
Bienvenue sur le catalogue du centre de documentation de la HELHa de Loverval.
Pour avoir accès aux documents numériques, vous devez vous authentifier avec vos identifiants HELHa
Pour avoir accès aux documents numériques, vous devez vous authentifier avec vos identifiants HELHa
Détail de l'auteur
Auteur Guus Perry |
Documents disponibles écrits par cet auteur
Ajouter le résultat dans votre panier Affiner la recherche
Digitaal. Werkvormen voor het talenonderwijs / Masja Mesie (2017)
Titre : Digitaal. Werkvormen voor het talenonderwijs Type de document : texte imprimé Auteurs : Masja Mesie ; Guus Perry ; Patricia Rose Editeur : Bussum [Pays-Bas] : Coutinho Année de publication : 2017 Importance : 150 p. Format : 27 cm ISBN/ISSN/EAN : 978-90-469-0551-7 Langues : Néerlandais (nla) Catégories : Pédagogie:TICE Mots-clés : intelligences multiples taxonomie de Bloom activités Index. décimale : 803Did Didactique du néerlandais Résumé : "Digitale middelen kunnen een geweldige toevoeging zijn voor je taalles. Ze zorgen voor afwisseling in de klas, bevorderen de motivatie van je leerlingen en kunnen een goede aanvulling zijn op de huidige lesopzet. Bovendien staat het internet vol met leuke gratis tools. Maar hoe kun je die digitale middelen effectief gebruiken? Wat voor werkvormen verzin je er om heen?
Voor docenten die met deze vraag worstelen, is er nu DigiTaal. DigiTaal is een verzameling van vijftig kant-en-klare werkvormen voor de taalles. Ze zijn ingedeeld op ERK-niveau en bevatten meerdere voorbeelden voor uitbreiding naar een hoger taalniveau. Alle werkvormen in dit boek zijn gekoppeld aan een of meer intelligentiegebieden van Gardner, de verschillende 21e eeuwse vaardigheden en aan de taxonomie van Bloom. De werkvormen zijn inzetbaar bij elke moderne vreemde taal en NT2 en bieden mogelijkheden voor leerlingen met verschillende leerstijlen. Ze nodigen uit om taal te produceren in plaats van te reproduceren. Op de bijbehorende website staan de tools, hulpbronnen en een voorbeeld van Volledige Instructie."Digitaal. Werkvormen voor het talenonderwijs [texte imprimé] / Masja Mesie ; Guus Perry ; Patricia Rose . - Bussum (Postbus 333, 1400 AH, Pays-Bas) : Coutinho, 2017 . - 150 p. ; 27 cm.
ISBN : 978-90-469-0551-7
Langues : Néerlandais (nla)
Catégories : Pédagogie:TICE Mots-clés : intelligences multiples taxonomie de Bloom activités Index. décimale : 803Did Didactique du néerlandais Résumé : "Digitale middelen kunnen een geweldige toevoeging zijn voor je taalles. Ze zorgen voor afwisseling in de klas, bevorderen de motivatie van je leerlingen en kunnen een goede aanvulling zijn op de huidige lesopzet. Bovendien staat het internet vol met leuke gratis tools. Maar hoe kun je die digitale middelen effectief gebruiken? Wat voor werkvormen verzin je er om heen?
Voor docenten die met deze vraag worstelen, is er nu DigiTaal. DigiTaal is een verzameling van vijftig kant-en-klare werkvormen voor de taalles. Ze zijn ingedeeld op ERK-niveau en bevatten meerdere voorbeelden voor uitbreiding naar een hoger taalniveau. Alle werkvormen in dit boek zijn gekoppeld aan een of meer intelligentiegebieden van Gardner, de verschillende 21e eeuwse vaardigheden en aan de taxonomie van Bloom. De werkvormen zijn inzetbaar bij elke moderne vreemde taal en NT2 en bieden mogelijkheden voor leerlingen met verschillende leerstijlen. Ze nodigen uit om taal te produceren in plaats van te reproduceren. Op de bijbehorende website staan de tools, hulpbronnen en een voorbeeld van Volledige Instructie."Réservation
Réserver ce document
Exemplaires (1)
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité L006103 803Did MES 006103 Livre Bibliothèque principale Langues Disponible
Titre : Taal in beeld : 45 taalgerichte werkvormen bij beeldmateriaal Type de document : texte imprimé Auteurs : Masja Mesie ; Guus Perry ; Marieken Pronk Editeur : Bussum [Pays-Bas] : Coutinho Année de publication : 2019 Importance : 119 p. Format : 21 cm ISBN/ISSN/EAN : 978-90-469-0706-1 Langues : Néerlandais (nla) Index. décimale : 803Did Didactique du néerlandais Résumé : "Nieuwsgierigheid is de motor van het leren, zo weten we uit hersenonderzoek. Leerlingen die nieuwsgierig zijn, stellen graag vragen. Door het inzetten van beeld voelen ze zich meer betrokken bij de les en onthouden daardoor de gegeven informatie beter. Dat helpt enorm bij het leren van een nieuwe taal. In het boek Taal in beeld zijn 45 eigentijdse, frisse oefeningen opgenomen die docenten in hun lessen kunnen gebruiken om leerlingen met beelden te prikkelen, nieuwsgierig te maken en taal uit te lokken." En ligne : https://portal.coutinho.nl/taalinbeeld/studiemateriaal.html Taal in beeld : 45 taalgerichte werkvormen bij beeldmateriaal [texte imprimé] / Masja Mesie ; Guus Perry ; Marieken Pronk . - Bussum (Postbus 333, 1400 AH, Pays-Bas) : Coutinho, 2019 . - 119 p. ; 21 cm.
ISBN : 978-90-469-0706-1
Langues : Néerlandais (nla)
Index. décimale : 803Did Didactique du néerlandais Résumé : "Nieuwsgierigheid is de motor van het leren, zo weten we uit hersenonderzoek. Leerlingen die nieuwsgierig zijn, stellen graag vragen. Door het inzetten van beeld voelen ze zich meer betrokken bij de les en onthouden daardoor de gegeven informatie beter. Dat helpt enorm bij het leren van een nieuwe taal. In het boek Taal in beeld zijn 45 eigentijdse, frisse oefeningen opgenomen die docenten in hun lessen kunnen gebruiken om leerlingen met beelden te prikkelen, nieuwsgierig te maken en taal uit te lokken." En ligne : https://portal.coutinho.nl/taalinbeeld/studiemateriaal.html Réservation
Réserver ce document
Exemplaires (1)
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité L006334 803Did MES 006334 Livre Bibliothèque principale Langues Disponible