Centre de Documentation HELHa - Loverval
Horaire d'ouverture :
Lundi, de 7h45 à 15h45
Mardi, de 7h45 à 15h45
Mercredi, de 8h à 16h
Jeudi, de 7h45 à 15h45
Vendredi, de 7h45 à 13h45
Fermeture les jours fériés et durant les congés scolaires
Durant les vacances de printemps (Pâques), la bibliothèque sera fermée du 28 avril au 6 mai.
En dehors de ces dates, elle sera ouverte aux horaires habituels.
Bienvenue sur le catalogue du centre de documentation de la HELHa de Loverval.
Pour avoir accès aux documents numériques et aux bases de données, vous devez vous authentifier avec vos identifiants HELHa
Détail de l'éditeur
Documents disponibles chez cet éditeur
Ajouter le résultat dans votre panier Affiner la recherche

(1996)
Réservation
Réserver ce document
Exemplaires (1)
|
L004384 | 802did COH 15078 | Livre | Bibliothèque principale | Langues | Disponible |

(2015)
Titre : |
Language Learning Beyond the Classroom |
Type de document : |
texte imprimé |
Auteurs : |
David Nunan ; Jack C. Richards |
Editeur : |
London : Routledge |
Année de publication : |
2015 |
Collection : |
ESL & applied linguistics professional series |
Importance : |
302 p. |
Format : |
23 cm |
ISBN/ISSN/EAN : |
978-0-415-71315-3 |
Langues : |
Anglais (eng) |
Index. décimale : |
802did Didactique de l'anglais |
Résumé : |
"This volume presents case studies of language learning beyond the classroom. The studies draw on a wide range of contexts, from North and South America to Europe and the Asia-Pacific region. Each provides principled links between theory, research and practice.
While out-of-class learning will not replace the classroom, ultimately all successful learners take control of their own learning. This book shows how teachers can help learners bridge the gap between formal instruction and autonomous language learning. Although English is the primary focus of most chapters, there are studies on a range of other languages including Spanish and Japanese." |
Language Learning Beyond the Classroom [texte imprimé] / David Nunan ; Jack C. Richards . - London : Routledge, 2015 . - 302 p. ; 23 cm. - ( ESL & applied linguistics professional series) . ISBN : 978-0-415-71315-3 Langues : Anglais ( eng)
Index. décimale : |
802did Didactique de l'anglais |
Résumé : |
"This volume presents case studies of language learning beyond the classroom. The studies draw on a wide range of contexts, from North and South America to Europe and the Asia-Pacific region. Each provides principled links between theory, research and practice.
While out-of-class learning will not replace the classroom, ultimately all successful learners take control of their own learning. This book shows how teachers can help learners bridge the gap between formal instruction and autonomous language learning. Although English is the primary focus of most chapters, there are studies on a range of other languages including Spanish and Japanese." |
|  |
Réservation
Réserver ce document
Exemplaires (1)
|
L004907 | 802did NUN 004907 | Livre | Bibliothèque principale | Langues | Disponible |

(2021)
Titre : |
Native and non-native teacher talk in the EFL classroom : A corpus-informed study |
Type de document : |
texte imprimé |
Auteurs : |
Éric Nicaise |
Editeur : |
London : Routledge |
Année de publication : |
2021 |
Collection : |
Routledge Applied Corpus Linguistics |
Importance : |
223 p. |
Format : |
24 cm |
ISBN/ISSN/EAN : |
978-0-367-20712-0 |
Langues : |
Anglais (eng) |
Index. décimale : |
802did Didactique de l'anglais |
Note de contenu : |
1. SETTING THE EFL CLASSROOM SCENE
2. SETTING THE CLASSROOM DISCOURSE SCENE
3. USING CORPUS LINGUISTICS TO EXPLORE TEACHER TALK
4. DIGGING INTO FREQUENCIES
5. TEACHER TALK IN CONTEXT: LEXIS AND GRAMMAR
6. TEACHER TALK IN CONTEXT: PHONOLOGY AND DISCOURSE
7. A NEW TEACHER EDUCATION MODEL: AN ‘ENGLISH FOR SPECIFIC PURPOSES’ APPROACH
8. TOWARDS CONNEcTing EFL TEACHERS
APPENDIX 1: DETAILS OF NON-NATIVE TEACHER QUESTIONNAIRE
APPENDIX 2: NATIVE-TEACHER QUESTIONNAIRE SAMPLE |
Native and non-native teacher talk in the EFL classroom : A corpus-informed study [texte imprimé] / Éric Nicaise . - London : Routledge, 2021 . - 223 p. ; 24 cm. - ( Routledge Applied Corpus Linguistics) . ISBN : 978-0-367-20712-0 Langues : Anglais ( eng)
Index. décimale : |
802did Didactique de l'anglais |
Note de contenu : |
1. SETTING THE EFL CLASSROOM SCENE
2. SETTING THE CLASSROOM DISCOURSE SCENE
3. USING CORPUS LINGUISTICS TO EXPLORE TEACHER TALK
4. DIGGING INTO FREQUENCIES
5. TEACHER TALK IN CONTEXT: LEXIS AND GRAMMAR
6. TEACHER TALK IN CONTEXT: PHONOLOGY AND DISCOURSE
7. A NEW TEACHER EDUCATION MODEL: AN ‘ENGLISH FOR SPECIFIC PURPOSES’ APPROACH
8. TOWARDS CONNEcTing EFL TEACHERS
APPENDIX 1: DETAILS OF NON-NATIVE TEACHER QUESTIONNAIRE
APPENDIX 2: NATIVE-TEACHER QUESTIONNAIRE SAMPLE |
|  |
Réservation
Réserver ce document
Exemplaires (1)
|
L005439 | 802did NIC 005439 | Livre | Bibliothèque principale | Langues | Disponible |

(2023)
Titre : |
Teaching English with Corpora, a resource Book |
Type de document : |
texte imprimé |
Auteurs : |
Viana Vander |
Editeur : |
London : Routledge |
Année de publication : |
2023 |
Importance : |
367 p. |
Format : |
24 cm |
ISBN/ISSN/EAN : |
978-1-03-225297-1 |
Langues : |
Anglais (eng) |
Index. décimale : |
802did Didactique de l'anglais |
Teaching English with Corpora, a resource Book [texte imprimé] / Viana Vander . - London : Routledge, 2023 . - 367 p. ; 24 cm. ISBN : 978-1-03-225297-1 Langues : Anglais ( eng)
Index. décimale : |
802did Didactique de l'anglais |
|  |
Réservation
Réserver ce document
Exemplaires (1)
|
L007504 | 802did VAN 007504 | Livre | Bibliothèque principale | Langues | Disponible |