Centre de Documentation HELHa - Loverval
Horaire d'ouverture :
Lundi, de 7h45 à 15h45
Mardi, de 7h45 à 15h45
Mercredi, de 8h à 16h
Jeudi, de 7h45 à 15h45
Vendredi, de 7h45 à 13h45
Fermeture les jours fériés et durant les congés scolaires
Lundi, de 7h45 à 15h45
Mardi, de 7h45 à 15h45
Mercredi, de 8h à 16h
Jeudi, de 7h45 à 15h45
Vendredi, de 7h45 à 13h45
Fermeture les jours fériés et durant les congés scolaires
Bienvenue sur le catalogue du centre de documentation de la HELHa de Loverval.
Pour avoir accès aux documents numériques et aux bases de données, vous devez vous authentifier avec vos identifiants HELHa
Pour avoir accès aux documents numériques et aux bases de données, vous devez vous authentifier avec vos identifiants HELHa
Détail d'une collection
Language Teaching : A Scheme for Teacher Education
Editeur :
ISSN :
pas d'ISSN
|
Documents disponibles dans la collection



Titre : Listening Type de document : texte imprimé Auteurs : Anne Anderson ; Tony Lynch Editeur : Oxford : Oxford University Press Année de publication : 1996 Collection : Language Teaching : A Scheme for Teacher Education Importance : 154 p. Format : 25 cm ISBN/ISSN/EAN : 978-0-19-437135-3 Langues : Anglais (eng) Catégories : Pédagogie:évaluation:Oraux:Compréhension à l'audition Mots-clés : audition listening Index. décimale : 802did Didactique de l'anglais Résumé : "What does langugage comprehension involve ? How can teachers best go about selecting and designing effective listening materials for themselves ? In 'Listening', the authors provide a much-needed prespective on the subject and offer a selection of smallscale design and research tasks aimed at helping teachers make practical but principled decisions in this important area." Listening [texte imprimé] / Anne Anderson ; Tony Lynch . - Oxford : Oxford University Press, 1996 . - 154 p. ; 25 cm. - (Language Teaching : A Scheme for Teacher Education) .
ISBN : 978-0-19-437135-3
Langues : Anglais (eng)
Catégories : Pédagogie:évaluation:Oraux:Compréhension à l'audition Mots-clés : audition listening Index. décimale : 802did Didactique de l'anglais Résumé : "What does langugage comprehension involve ? How can teachers best go about selecting and designing effective listening materials for themselves ? In 'Listening', the authors provide a much-needed prespective on the subject and offer a selection of smallscale design and research tasks aimed at helping teachers make practical but principled decisions in this important area." Réservation
Réserver ce document
Exemplaires (1)
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité L004380 802did AND 12064 Livre Bibliothèque principale Langues Disponible
Titre : Reading Type de document : texte imprimé Auteurs : Catherine Wallace Editeur : Oxford : Oxford University Press Année de publication : 1992 Collection : Language Teaching : A Scheme for Teacher Education Importance : 161 p. Format : 25 cm ISBN/ISSN/EAN : 978-0-19-437130-8 Langues : Anglais (eng) Catégories : Sciences de l'éducation:Enseignement:lecture -- étude et enseignement:compréhension à la lecture Mots-clés : reading Index. décimale : 802did Didactique de l'anglais Résumé : "Reading opens with a wide-ranging discussion of what it means to be a reader in the modern world. The ideas introduced here are illustrated in the second section, which contains innovative ideas on how to approach text study in the language classroom and presents a variety of text-related exercices and activities. The book concludes by inviting teachers to explore the attitudes of their own learners as readers, and to design reading activities for them." Reading [texte imprimé] / Catherine Wallace . - Oxford : Oxford University Press, 1992 . - 161 p. ; 25 cm. - (Language Teaching : A Scheme for Teacher Education) .
ISBN : 978-0-19-437130-8
Langues : Anglais (eng)
Catégories : Sciences de l'éducation:Enseignement:lecture -- étude et enseignement:compréhension à la lecture Mots-clés : reading Index. décimale : 802did Didactique de l'anglais Résumé : "Reading opens with a wide-ranging discussion of what it means to be a reader in the modern world. The ideas introduced here are illustrated in the second section, which contains innovative ideas on how to approach text study in the language classroom and presents a variety of text-related exercices and activities. The book concludes by inviting teachers to explore the attitudes of their own learners as readers, and to design reading activities for them." Réservation
Réserver ce document
Exemplaires (1)
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité L004379 802did WAL 12066 Livre Bibliothèque principale Langues Disponible
Titre : Speaking : Language Teaching Type de document : texte imprimé Auteurs : Martin Bygate Mention d'édition : 5th imp. Editeur : Oxford : Oxford University Press Année de publication : 1995 Collection : Language Teaching : A Scheme for Teacher Education Importance : 125 p. Format : 25 cm ISBN/ISSN/EAN : 978-0-19-437134-6 Langues : Anglais (eng) Catégories : Communication:Communication orale Mots-clés : conversation Index. décimale : 802did Didactique de l'anglais Résumé : "How is speaking to be defined as a language ability ? What approaches have been adopted to teach it ? How far does a communicative perspective require reappraisal of these approaches, and what are the best techniques to teach speaking effectively ? This book encourages teachers to explore these issues of principle and technique in the context of their own classroooms." Speaking : Language Teaching [texte imprimé] / Martin Bygate . - 5th imp. . - Oxford : Oxford University Press, 1995 . - 125 p. ; 25 cm. - (Language Teaching : A Scheme for Teacher Education) .
ISBN : 978-0-19-437134-6
Langues : Anglais (eng)
Catégories : Communication:Communication orale Mots-clés : conversation Index. décimale : 802did Didactique de l'anglais Résumé : "How is speaking to be defined as a language ability ? What approaches have been adopted to teach it ? How far does a communicative perspective require reappraisal of these approaches, and what are the best techniques to teach speaking effectively ? This book encourages teachers to explore these issues of principle and technique in the context of their own classroooms." Réservation
Réserver ce document
Exemplaires (1)
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité L001323 802did BYGATE 12065 Livre Bibliothèque principale Langues Disponible
Titre : Writing Type de document : texte imprimé Auteurs : Christopher Tribble Editeur : Oxford : Oxford University Press Année de publication : 1996 Collection : Language Teaching : A Scheme for Teacher Education Importance : 172 p. Format : 25 cm ISBN/ISSN/EAN : 978-0-19-437141-4 Langues : Anglais (eng) Catégories : Langues:anglais:expression écrite en anglais Mots-clés : writing Index. décimale : 802did Didactique de l'anglais Résumé : "This book provides an introduction to both traditional and more recent approaches to the teaching of writing, and shows how current teaching materials put these approaches into practice. It encourages readers to think about the reasons for teaching this important skill, and provides ideas on teaching different types of writing - factual and creative, public and personal, business and academic." Writing [texte imprimé] / Christopher Tribble . - Oxford : Oxford University Press, 1996 . - 172 p. ; 25 cm. - (Language Teaching : A Scheme for Teacher Education) .
ISBN : 978-0-19-437141-4
Langues : Anglais (eng)
Catégories : Langues:anglais:expression écrite en anglais Mots-clés : writing Index. décimale : 802did Didactique de l'anglais Résumé : "This book provides an introduction to both traditional and more recent approaches to the teaching of writing, and shows how current teaching materials put these approaches into practice. It encourages readers to think about the reasons for teaching this important skill, and provides ideas on teaching different types of writing - factual and creative, public and personal, business and academic." Réservation
Réserver ce document
Exemplaires (1)
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité L004381 802did TRI 12067 Livre Bibliothèque principale Langues Disponible