Centre de Documentation HELHa - Loverval
Horaire d'ouverture: Du lundi au vendredi, de 8h00 à 16h00
Fermeture les jours fériés et durant les congés scolaires
Bienvenue sur le catalogue du centre de documentation de la HELHa de Loverval.
Pour avoir accès aux documents numériques, vous devez vous authentifier avec vos identifiants HELHa
Détail d'une collection
Language Teaching : A Scheme for Teacher Education
|
Documents disponibles dans la collection
Ajouter le résultat dans votre panier Affiner la recherche
![détail](./getgif.php?nomgif=plus)
(1996)
Titre : |
Listening |
Type de document : |
texte imprimé |
Auteurs : |
Anne Anderson ; Tony Lynch |
Editeur : |
Oxford : Oxford University Press |
Année de publication : |
1996 |
Collection : |
Language Teaching : A Scheme for Teacher Education |
Importance : |
154 p. |
Format : |
25 cm |
ISBN/ISSN/EAN : |
978-0-19-437135-3 |
Langues : |
Anglais (eng) |
Catégories : |
O:oral:compréhension à l'audition
|
Mots-clés : |
audition listening |
Index. décimale : |
802did Didactique de l'anglais |
Résumé : |
"What does langugage comprehension involve ? How can teachers best go about selecting and designing effective listening materials for themselves ? In 'Listening', the authors provide a much-needed prespective on the subject and offer a selection of smallscale design and research tasks aimed at helping teachers make practical but principled decisions in this important area." |
| ![Listening vignette](http://cdocs.helha.be/pmbloverval/opac_css/images/vide.png) |
Réservation
Réserver ce document
Exemplaires (1)
|
L004380 | 802did AND 12064 | Livre | Bibliothèque principale | Langues | Disponible |
![détail](./getgif.php?nomgif=plus)
(1992)
Titre : |
Reading |
Type de document : |
texte imprimé |
Auteurs : |
Catherine Wallace |
Editeur : |
Oxford : Oxford University Press |
Année de publication : |
1992 |
Collection : |
Language Teaching : A Scheme for Teacher Education |
Importance : |
161 p. |
Format : |
25 cm |
ISBN/ISSN/EAN : |
978-0-19-437130-8 |
Langues : |
Anglais (eng) |
Catégories : |
E:enseignement:lecture -- étude et enseignement:compréhension à la lecture
|
Mots-clés : |
reading |
Index. décimale : |
802did Didactique de l'anglais |
Résumé : |
"Reading opens with a wide-ranging discussion of what it means to be a reader in the modern world. The ideas introduced here are illustrated in the second section, which contains innovative ideas on how to approach text study in the language classroom and presents a variety of text-related exercices and activities. The book concludes by inviting teachers to explore the attitudes of their own learners as readers, and to design reading activities for them." |
| ![Reading vignette](http://cdocs.helha.be/pmbloverval/opac_css/images/vide.png) |
Réservation
Réserver ce document
Exemplaires (1)
|
L004379 | 802did WAL 12066 | Livre | Bibliothèque principale | Langues | Disponible |
![détail](./getgif.php?nomgif=plus)
(1995)
Titre : |
Speaking : Language Teaching |
Type de document : |
texte imprimé |
Auteurs : |
Martin Bygate |
Mention d'édition : |
5th imp. |
Editeur : |
Oxford : Oxford University Press |
Année de publication : |
1995 |
Collection : |
Language Teaching : A Scheme for Teacher Education |
Importance : |
125 p. |
Format : |
25 cm |
ISBN/ISSN/EAN : |
978-0-19-437134-6 |
Langues : |
Anglais (eng) |
Catégories : |
E:expression orale
|
Mots-clés : |
conversation |
Index. décimale : |
802did Didactique de l'anglais |
Résumé : |
"How is speaking to be defined as a language ability ? What approaches have been adopted to teach it ? How far does a communicative perspective require reappraisal of these approaches, and what are the best techniques to teach speaking effectively ? This book encourages teachers to explore these issues of principle and technique in the context of their own classroooms." |
Speaking : Language Teaching [texte imprimé] / Martin Bygate . - 5th imp. . - Oxford : Oxford University Press, 1995 . - 125 p. ; 25 cm. - ( Language Teaching : A Scheme for Teacher Education) . ISBN : 978-0-19-437134-6 Langues : Anglais ( eng)
Catégories : |
E:expression orale
|
Mots-clés : |
conversation |
Index. décimale : |
802did Didactique de l'anglais |
Résumé : |
"How is speaking to be defined as a language ability ? What approaches have been adopted to teach it ? How far does a communicative perspective require reappraisal of these approaches, and what are the best techniques to teach speaking effectively ? This book encourages teachers to explore these issues of principle and technique in the context of their own classroooms." |
| ![Speaking : Language Teaching vignette](http://cdocs.helha.be/pmbloverval/opac_css/images/vide.png) |
Réservation
Réserver ce document
Exemplaires (1)
|
L001323 | 802did BYGATE 12065 | Livre | Bibliothèque principale | Langues | Disponible |
![détail](./getgif.php?nomgif=plus)
(1996)
Titre : |
Writing |
Type de document : |
texte imprimé |
Auteurs : |
Christopher Tribble |
Editeur : |
Oxford : Oxford University Press |
Année de publication : |
1996 |
Collection : |
Language Teaching : A Scheme for Teacher Education |
Importance : |
172 p. |
Format : |
25 cm |
ISBN/ISSN/EAN : |
978-0-19-437141-4 |
Langues : |
Anglais (eng) |
Catégories : |
L:langue:anglais:expression écrite en anglais
|
Mots-clés : |
writing |
Index. décimale : |
802did Didactique de l'anglais |
Résumé : |
"This book provides an introduction to both traditional and more recent approaches to the teaching of writing, and shows how current teaching materials put these approaches into practice. It encourages readers to think about the reasons for teaching this important skill, and provides ideas on teaching different types of writing - factual and creative, public and personal, business and academic." |
| ![Writing vignette](http://cdocs.helha.be/pmbloverval/opac_css/images/vide.png) |
Réservation
Réserver ce document
Exemplaires (1)
|
L004381 | 802did TRI 12067 | Livre | Bibliothèque principale | Langues | Disponible |