Centre de documentation HELHa Cardijn Louvain-la-Neuve
Horaires d'ouverture (en période scolaire)
Lundi, Mardi, Mercredi :
8h30 - 12h30 / 13h15 - 17h
jeudi : matin sur RDV / 13h15 - 17h
vendredi : 8h30 - 12h30 / 13h15 - 15h00
Fermeture le 11 novembre 2024
Bienvenue au Centre de documentation de la HELHa Cardijn Louvain-la-Neuve
Le centre de documentation de la HELHa Cardijn LLN met à disposition de ses lecteurs un fonds documentaire spécialisé dans les domaines pouvant intéresser – de près ou de loin - les (futur·e·s) travailleur·euse·s sociaux·ales : travail social, sociologie, psychologie, droit, santé, économie, pédagogie, immigration, vieillissement, famille, précarité, délinquance, emploi, communication, etc.
Détail de l'auteur
Auteur Maï Abu Moghli |
Documents disponibles écrits par cet auteur
Ajouter le résultat dans votre panier Affiner la recherche
Equitable Partnerships for Education: A Myth or a Panacea / Maï Abu Moghli in Recherches sociologiques et anthropologiques [Périodique électronique], 2, vol. 53 (2022)
[article]
Titre : Equitable Partnerships for Education: A Myth or a Panacea Type de document : document électronique Auteurs : Maï Abu Moghli ; Maha Shuayb Année de publication : 2022 Article en page(s) : p. 177-201 Langues : Anglo-saxon (ang) Catégories : TS
Discrimination # Discrimination en éducation # Discrimination:Discrimination -- Lutte contre # Discrimination:Discrimination multiple # Discrimination:Discrimination raciale # Immigrés:Enfants d'immigrés:Enfants d'immigrés -- Éducation # Immigrés:Jeunes immigrés:Jeunes immigrés -- Intégration # Racisme:Racisme -- Lutte contre # Réfugiés # Réfugiés politiques # Réfugiés politiques:Réfugiés politiques -- Droits # Réfugiés politiques:Réfugiés politiques -- Protection, assistance, etc.Résumé : "This article addresses partnerships in the fields of refugee education and education in emergencies research. We use the framework of political reflexivity to critically engage with our experiences as researchers from the Global South working on research projects funded and led by institution in the Global North. Based on these experiences we highlight issues of claimed and assigned positionalities, hierarchies and power dynamics and how they shape knowledge production and dominant narratives in the field. Based on this analysis and the authors’ personal experiences facing dominant colonial privilege(s), the article concludes with precepts that could make partnerships in the fields of refugee education and education in emergencies research more equitable and capable of adopting more humanised and humanising ethical frameworks." En ligne : https://journals.openedition.org/rsa/5766 Permalink : http://cdocs.helha.be/pmblln/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=37234
in Recherches sociologiques et anthropologiques [Périodique électronique] > 2, vol. 53 (2022) . - p. 177-201[article] Equitable Partnerships for Education: A Myth or a Panacea [document électronique] / Maï Abu Moghli ; Maha Shuayb . - 2022 . - p. 177-201.
Langues : Anglo-saxon (ang)
in Recherches sociologiques et anthropologiques [Périodique électronique] > 2, vol. 53 (2022) . - p. 177-201
Catégories : TS
Discrimination # Discrimination en éducation # Discrimination:Discrimination -- Lutte contre # Discrimination:Discrimination multiple # Discrimination:Discrimination raciale # Immigrés:Enfants d'immigrés:Enfants d'immigrés -- Éducation # Immigrés:Jeunes immigrés:Jeunes immigrés -- Intégration # Racisme:Racisme -- Lutte contre # Réfugiés # Réfugiés politiques # Réfugiés politiques:Réfugiés politiques -- Droits # Réfugiés politiques:Réfugiés politiques -- Protection, assistance, etc.Résumé : "This article addresses partnerships in the fields of refugee education and education in emergencies research. We use the framework of political reflexivity to critically engage with our experiences as researchers from the Global South working on research projects funded and led by institution in the Global North. Based on these experiences we highlight issues of claimed and assigned positionalities, hierarchies and power dynamics and how they shape knowledge production and dominant narratives in the field. Based on this analysis and the authors’ personal experiences facing dominant colonial privilege(s), the article concludes with precepts that could make partnerships in the fields of refugee education and education in emergencies research more equitable and capable of adopting more humanised and humanising ethical frameworks." En ligne : https://journals.openedition.org/rsa/5766 Permalink : http://cdocs.helha.be/pmblln/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=37234 Exemplaires
Cote Support Localisation Section Disponibilité aucun exemplaire