Centre de documentation HELHa Cardijn Louvain-la-Neuve
Horaires d'ouverture (en période scolaire)
Lundi, Mardi, Mercredi :
8h30 - 12h30 / 13h15 - 17h
jeudi : matin sur RDV / 13h15 - 17h
vendredi : 8h30 - 12h30 / 13h15 - 15h00
Fermé exceptionnellement toute la journée des mardi 3 juin, vendredi 13 juin, lundi 23 juin et la matinée du mardi 1er juillet 2025
Fermé pour l'été 2025 du 14 juillet au 17 août inclus
Bienvenue au Centre de documentation de la HELHa Cardijn Louvain-la-Neuve
Le centre de documentation de la HELHa Cardijn LLN met à disposition de ses lecteurs un fonds documentaire spécialisé dans les domaines pouvant intéresser – de près ou de loin - les (futur·e·s) travailleur·euse·s sociaux·ales : travail social, sociologie, psychologie, droit, santé, économie, pédagogie, immigration, vieillissement, famille, précarité, délinquance, emploi, communication, etc.
Détail de l'auteur
Auteur Theresa Powell |
Documents disponibles écrits par cet auteur



Involving Service Users and Carers in Admissions for Courses in Social Work and Clinical Psychology : Cross-Disciplinary Comparison of Practices at the University of Birmingham / Elizabeth Matka in The british journal of social work, 7, vol. 40 (October 2010)
[article]
Titre : Involving Service Users and Carers in Admissions for Courses in Social Work and Clinical Psychology : Cross-Disciplinary Comparison of Practices at the University of Birmingham Type de document : texte imprimé Auteurs : Elizabeth Matka, Auteur ; Dawn River, Auteur ; Rosemary Littlechild, Auteur ; Theresa Powell, Auteur Année de publication : 2010 Article en page(s) : pp. 2137-2154 Langues : Anglais (eng) Catégories : Cardijn
Formation professionnelle # Travail social
TS
Aide sociale:Aide sociale -- Bénéficiaires # Psychologie cliniqueRésumé : "Rationales for involving service users and carers in professional health and social work education tend to derive from arguments of empowerment, consumer rights and/or improvement in service outcomes. In the UK, these rationales are now firmly embedded, and involvement is increasingly expected in all aspects of training, but little literature exists describing or evaluating the impact of involvement outside teaching activities. This paper describes the approach to involvement in admissions interviews in the social work and clinical psychology programmes at the University of Birmingham." Permalink : http://cdocs.helha.be/pmblln/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=15431
in The british journal of social work > 7, vol. 40 (October 2010) . - pp. 2137-2154[article] Involving Service Users and Carers in Admissions for Courses in Social Work and Clinical Psychology : Cross-Disciplinary Comparison of Practices at the University of Birmingham [texte imprimé] / Elizabeth Matka, Auteur ; Dawn River, Auteur ; Rosemary Littlechild, Auteur ; Theresa Powell, Auteur . - 2010 . - pp. 2137-2154.
Langues : Anglais (eng)
in The british journal of social work > 7, vol. 40 (October 2010) . - pp. 2137-2154
Catégories : Cardijn
Formation professionnelle # Travail social
TS
Aide sociale:Aide sociale -- Bénéficiaires # Psychologie cliniqueRésumé : "Rationales for involving service users and carers in professional health and social work education tend to derive from arguments of empowerment, consumer rights and/or improvement in service outcomes. In the UK, these rationales are now firmly embedded, and involvement is increasingly expected in all aspects of training, but little literature exists describing or evaluating the impact of involvement outside teaching activities. This paper describes the approach to involvement in admissions interviews in the social work and clinical psychology programmes at the University of Birmingham." Permalink : http://cdocs.helha.be/pmblln/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=15431 Exemplaires (1)
Cote Support Localisation Section Disponibilité PER BJS 40/7 (2010) Périodique Centre de documentation HELHa Cardijn LLN Réserve Périodiques Disponible