Centre de Documentation Campus Montignies
Horaires :
Lundi : 8h-18h30
Mardi : 8h-18h30
Mercredi 9h-16h30
Jeudi : 8h-18h30
Vendredi : 8h-16h30
Votre centre de documentation fermera de 12h30 à 13h ce vendredi 28 juin et fermera à 14h30.
Dès ce lundi 1er juillet jusqu'au mercredi 10 juillet l'horaire du centre de documentation sera adapté :
Lundi 1er juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 2 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 3 juillet : de 9h à 12h et de 12h30 à 15h15
Jeudi 4 juillet : de 8h à 12h30 et de 13h à 18h30
Lundi 8 juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 9 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 10 juillet : de 9h à 11h
Réouverture dès ce lundi 19 août.
Lundi : 8h-18h30
Mardi : 8h-18h30
Mercredi 9h-16h30
Jeudi : 8h-18h30
Vendredi : 8h-16h30
Votre centre de documentation fermera de 12h30 à 13h ce vendredi 28 juin et fermera à 14h30.
Dès ce lundi 1er juillet jusqu'au mercredi 10 juillet l'horaire du centre de documentation sera adapté :
Lundi 1er juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 2 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 3 juillet : de 9h à 12h et de 12h30 à 15h15
Jeudi 4 juillet : de 8h à 12h30 et de 13h à 18h30
Lundi 8 juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 9 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 10 juillet : de 9h à 11h
Réouverture dès ce lundi 19 août.
Bienvenue sur le catalogue du centre de documentation du campus de Montignies.
Résultat de la recherche
1 résultat(s) recherche sur le mot-clé 'elementary schools' ![Ne pas surligner les mots recherchés Ne pas surligner les mots recherchés](./images/text_horizontalrule.png)
![](./images/expand_all.gif)
![](./images/collapse_all.gif)
![Imprimer la page de recherche courante...](./images/print.gif)
![Tris disponibles](./images/orderby_az.gif)
Predicting Handwriting Legibility in Taiwanese Elementary School Children / Tzu-I Lee in American Journal of Occupational Therapy, Vol. 70/6 (Novembre-décembre 2016)
[article]
Titre : Predicting Handwriting Legibility in Taiwanese Elementary School Children Type de document : texte imprimé Auteurs : Tzu-I Lee ; Tsu-Hsin Howe ; Hao-Ling Chen ; [et al...] Année de publication : 2016 Article en page(s) : p. 7006220020p1-7006220020p9 Langues : Anglais (eng) Mots-clés : child handwriting elementary schools cerebrovascular accident visual motor coordination eye-hand coordination Résumé : This study investigates handwriting characteristics and potential predictors of handwriting legibility among typically developing elementary school children in Taiwan. Predictors of handwriting legibility included visual–motor integration (VMI), visual perception (VP), eye–hand coordination (EHC), and biomechanical characteristics of handwriting. A total of 118 children were recruited from an elementary school in Taipei, Taiwan. A computerized program then assessed their handwriting legibility. The biomechanics of handwriting were assessed using a digitizing writing tablet. The children’s VMI, VP, and EHC were assessed using the Beery–Buktenica Developmental Test of Visual–Motor Integration. Results indicated that predictive factors of handwriting legibility varied in different age groups. VMI predicted handwriting legibility for first-grade students, and EHC and stroke force predicted handwriting legibility for second-grade students. Kinematic factors such as stroke velocity were the only predictor for children in fifth and sixth grades. Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=47057
in American Journal of Occupational Therapy > Vol. 70/6 (Novembre-décembre 2016) . - p. 7006220020p1-7006220020p9[article] Predicting Handwriting Legibility in Taiwanese Elementary School Children [texte imprimé] / Tzu-I Lee ; Tsu-Hsin Howe ; Hao-Ling Chen ; [et al...] . - 2016 . - p. 7006220020p1-7006220020p9.
Langues : Anglais (eng)
in American Journal of Occupational Therapy > Vol. 70/6 (Novembre-décembre 2016) . - p. 7006220020p1-7006220020p9
Mots-clés : child handwriting elementary schools cerebrovascular accident visual motor coordination eye-hand coordination Résumé : This study investigates handwriting characteristics and potential predictors of handwriting legibility among typically developing elementary school children in Taiwan. Predictors of handwriting legibility included visual–motor integration (VMI), visual perception (VP), eye–hand coordination (EHC), and biomechanical characteristics of handwriting. A total of 118 children were recruited from an elementary school in Taipei, Taiwan. A computerized program then assessed their handwriting legibility. The biomechanics of handwriting were assessed using a digitizing writing tablet. The children’s VMI, VP, and EHC were assessed using the Beery–Buktenica Developmental Test of Visual–Motor Integration. Results indicated that predictive factors of handwriting legibility varied in different age groups. VMI predicted handwriting legibility for first-grade students, and EHC and stroke force predicted handwriting legibility for second-grade students. Kinematic factors such as stroke velocity were the only predictor for children in fifth and sixth grades. Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=47057 Exemplaires (1)
Cote Support Localisation Section Disponibilité Revue Revue Centre de Documentation HELHa Campus Montignies Armoires à volets Document exclu du prêt - à consulter sur place
Exclu du prêt