Centre de Documentation Campus Montignies
Horaires :
Lundi : 8h-18h30
Mardi : 8h-18h30
Mercredi 9h-16h30
Jeudi : 8h-18h30
Vendredi : 8h-16h30
Votre centre de documentation fermera de 12h30 à 13h ce vendredi 28 juin et fermera à 14h30.
Dès ce lundi 1er juillet jusqu'au mercredi 10 juillet l'horaire du centre de documentation sera adapté :
Lundi 1er juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 2 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 3 juillet : de 9h à 12h et de 12h30 à 15h15
Jeudi 4 juillet : de 8h à 12h30 et de 13h à 18h30
Lundi 8 juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 9 juillet : de 8h à 12h15
Réouverture dès ce lundi 19 août.
Lundi : 8h-18h30
Mardi : 8h-18h30
Mercredi 9h-16h30
Jeudi : 8h-18h30
Vendredi : 8h-16h30
Votre centre de documentation fermera de 12h30 à 13h ce vendredi 28 juin et fermera à 14h30.
Dès ce lundi 1er juillet jusqu'au mercredi 10 juillet l'horaire du centre de documentation sera adapté :
Lundi 1er juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 2 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 3 juillet : de 9h à 12h et de 12h30 à 15h15
Jeudi 4 juillet : de 8h à 12h30 et de 13h à 18h30
Lundi 8 juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 9 juillet : de 8h à 12h15
Réouverture dès ce lundi 19 août.
Bienvenue sur le catalogue du centre de documentation du campus de Montignies.
Résultat de la recherche
1 résultat(s) recherche sur le mot-clé 'SatisfactionActivities of daily living' ![Ne pas surligner les mots recherchés Ne pas surligner les mots recherchés](./images/text_horizontalrule.png)
![](./images/expand_all.gif)
![](./images/collapse_all.gif)
![Imprimer la page de recherche courante...](./images/print.gif)
![Tris disponibles](./images/orderby_az.gif)
Instrumental Activities of Daily Living Performance and Role Satisfaction in People With and Without Mild Cognitive Impairment / Carrie A. CIRO in American Journal of Occupational Therapy, Vol. 69/3 (mai -juin 2015)
[article]
Titre : Instrumental Activities of Daily Living Performance and Role Satisfaction in People With and Without Mild Cognitive Impairment : A Pilot Project Type de document : texte imprimé Auteurs : Carrie A. CIRO ; Michael P. ANDERSON ; Linda A. HERSHEY ; et al. Année de publication : 2015 Article en page(s) : p.1-10 Langues : Anglais (eng) Mots-clés : Trouble cognitif léger Activités vie quotidienne Projet Expérimentation SatisfactionActivities of daily living Cognition disorders Observation Personal satisfaction Role Self report Résumé : OBJECTIVE. We investigated differences in observed performance of instrumental activities of daily living (IADLs) and self-reported satisfaction with social role performance between people with amnestic mild cognitive impairment (a-MCI) and age- and gender-matched control participants.
METHOD. We measured observed performance of 14 IADLs using the Independence, Safety, and Adequacy domains of the Performance Assessment of Self-Care Skills (PASS) and the Patient-Reported Outcomes Measurement Information Systems (PROMIS) to examine satisfaction with social role performance.
RESULTS. Total PASS scores were significantly lower in participants with a-MCI (median = 40.6) than in control participants (median = 44.2; p = .006). Adequacy scores were also significantly lower. No significant differences were found between groups on the PROMIS measures.
CONCLUSION. IADL differences between groups were related more to errors in adequacy than to safety and independence. Occupational therapy practitioners can play a key role in the diagnosis and treatment of subtle IADL deficits in people with MCI.Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=35901
in American Journal of Occupational Therapy > Vol. 69/3 (mai -juin 2015) . - p.1-10[article] Instrumental Activities of Daily Living Performance and Role Satisfaction in People With and Without Mild Cognitive Impairment : A Pilot Project [texte imprimé] / Carrie A. CIRO ; Michael P. ANDERSON ; Linda A. HERSHEY ; et al. . - 2015 . - p.1-10.
Langues : Anglais (eng)
in American Journal of Occupational Therapy > Vol. 69/3 (mai -juin 2015) . - p.1-10
Mots-clés : Trouble cognitif léger Activités vie quotidienne Projet Expérimentation SatisfactionActivities of daily living Cognition disorders Observation Personal satisfaction Role Self report Résumé : OBJECTIVE. We investigated differences in observed performance of instrumental activities of daily living (IADLs) and self-reported satisfaction with social role performance between people with amnestic mild cognitive impairment (a-MCI) and age- and gender-matched control participants.
METHOD. We measured observed performance of 14 IADLs using the Independence, Safety, and Adequacy domains of the Performance Assessment of Self-Care Skills (PASS) and the Patient-Reported Outcomes Measurement Information Systems (PROMIS) to examine satisfaction with social role performance.
RESULTS. Total PASS scores were significantly lower in participants with a-MCI (median = 40.6) than in control participants (median = 44.2; p = .006). Adequacy scores were also significantly lower. No significant differences were found between groups on the PROMIS measures.
CONCLUSION. IADL differences between groups were related more to errors in adequacy than to safety and independence. Occupational therapy practitioners can play a key role in the diagnosis and treatment of subtle IADL deficits in people with MCI.Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=35901 Réservation
Réserver ce document
Exemplaires (1)
Cote Support Localisation Section Disponibilité Revue Revue Centre de Documentation HELHa Campus Montignies Armoires à volets Disponible
Disponible