Centre de Documentation Campus Montignies
Horaires :
Lundi : 8h-18h30
Mardi : 8h-18h30
Mercredi 9h-16h30
Jeudi : 8h-18h30
Vendredi : 8h-16h30
Votre centre de documentation fermera de 12h30 à 13h ce vendredi 28 juin et fermera à 14h30.
Dès ce lundi 1er juillet jusqu'au mercredi 10 juillet l'horaire du centre de documentation sera adapté :
Lundi 1er juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 2 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 3 juillet : de 9h à 12h et de 12h30 à 15h15
Jeudi 4 juillet : de 8h à 12h30 et de 13h à 18h30
Lundi 8 juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 9 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 10 juillet : de 9h à 11h
Réouverture dès ce lundi 19 août.
Lundi : 8h-18h30
Mardi : 8h-18h30
Mercredi 9h-16h30
Jeudi : 8h-18h30
Vendredi : 8h-16h30
Votre centre de documentation fermera de 12h30 à 13h ce vendredi 28 juin et fermera à 14h30.
Dès ce lundi 1er juillet jusqu'au mercredi 10 juillet l'horaire du centre de documentation sera adapté :
Lundi 1er juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 2 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 3 juillet : de 9h à 12h et de 12h30 à 15h15
Jeudi 4 juillet : de 8h à 12h30 et de 13h à 18h30
Lundi 8 juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 9 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 10 juillet : de 9h à 11h
Réouverture dès ce lundi 19 août.
Bienvenue sur le catalogue du centre de documentation du campus de Montignies.
Détail de l'auteur
Auteur Danielle Robson |
Documents disponibles écrits par cet auteur
![](./images/expand_all.gif)
![](./images/collapse_all.gif)
![Tris disponibles](./images/orderby_az.gif)
Retrospective Analysis of Motor Development in Infants at High and Low Risk for Autism Spectrum Disorder / Jill C. Heathcock in American Journal of Occupational Therapy, Vol. 69/5 (Septembre-Octobre 2015)
[article]
Titre : Retrospective Analysis of Motor Development in Infants at High and Low Risk for Autism Spectrum Disorder Type de document : texte imprimé Auteurs : Jill C. Heathcock, Auteur ; Kelly TANNER, Auteur ; Danielle Robson, Auteur Année de publication : 2015 Article en page(s) : p.6905185070p1-6905185070p9 Langues : Anglais (eng) Mots-clés : Autism spectrum disorder infant arm motor development Résumé : OBJECTIVE: To measure upper-extremity and gross motor skill development in infants with and without risk factors for autism spectrum disorder (ASD).
METHOD: Data were coded retrospectively from 39 infants who participated in longitudinal structured early developmental assessments. Twenty-five infants were at high risk for ASD, and the remaining 14 infants were classified as low risk. Upper-extremity and motor skill development were coded at ages 2, 4, and 6 mo. Five infants went on to receive an ASD diagnosis at age 2–4 yr.
RESULTS: Infants at high risk for ASD demonstrated fewer midline behaviors with the upper extremities and delayed motor skill development than the low-risk group. Differences in motor skills were most apparent at age 4 mo.
CONCLUSION: Early monitoring for motor delay in infants at high risk for ASD is warranted. Midline control and play with the upper extremities and overall motor skill development are possible assessment and therapeutic targets.Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=40870
in American Journal of Occupational Therapy > Vol. 69/5 (Septembre-Octobre 2015) . - p.6905185070p1-6905185070p9[article] Retrospective Analysis of Motor Development in Infants at High and Low Risk for Autism Spectrum Disorder [texte imprimé] / Jill C. Heathcock, Auteur ; Kelly TANNER, Auteur ; Danielle Robson, Auteur . - 2015 . - p.6905185070p1-6905185070p9.
Langues : Anglais (eng)
in American Journal of Occupational Therapy > Vol. 69/5 (Septembre-Octobre 2015) . - p.6905185070p1-6905185070p9
Mots-clés : Autism spectrum disorder infant arm motor development Résumé : OBJECTIVE: To measure upper-extremity and gross motor skill development in infants with and without risk factors for autism spectrum disorder (ASD).
METHOD: Data were coded retrospectively from 39 infants who participated in longitudinal structured early developmental assessments. Twenty-five infants were at high risk for ASD, and the remaining 14 infants were classified as low risk. Upper-extremity and motor skill development were coded at ages 2, 4, and 6 mo. Five infants went on to receive an ASD diagnosis at age 2–4 yr.
RESULTS: Infants at high risk for ASD demonstrated fewer midline behaviors with the upper extremities and delayed motor skill development than the low-risk group. Differences in motor skills were most apparent at age 4 mo.
CONCLUSION: Early monitoring for motor delay in infants at high risk for ASD is warranted. Midline control and play with the upper extremities and overall motor skill development are possible assessment and therapeutic targets.Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=40870 Exemplaires (1)
Cote Support Localisation Section Disponibilité Revue Revue Centre de Documentation HELHa Campus Montignies Armoires à volets Document exclu du prêt - à consulter sur place
Exclu du prêt