Centre de Documentation Campus Montignies
Horaires :
Lundi : 8h-18h30
Mardi : 8h-18h30
Mercredi 9h-16h30
Jeudi : 8h-18h30
Vendredi : 8h-16h30
Votre centre de documentation fermera de 12h30 à 13h ce vendredi 28 juin et fermera à 14h30.
Dès ce lundi 1er juillet jusqu'au mercredi 10 juillet l'horaire du centre de documentation sera adapté :
Lundi 1er juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 2 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 3 juillet : de 9h à 12h et de 12h30 à 15h15
Jeudi 4 juillet : de 8h à 12h30 et de 13h à 18h30
Lundi 8 juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 9 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 10 juillet : de 9h à 11h
Réouverture dès ce lundi 19 août.
Lundi : 8h-18h30
Mardi : 8h-18h30
Mercredi 9h-16h30
Jeudi : 8h-18h30
Vendredi : 8h-16h30
Votre centre de documentation fermera de 12h30 à 13h ce vendredi 28 juin et fermera à 14h30.
Dès ce lundi 1er juillet jusqu'au mercredi 10 juillet l'horaire du centre de documentation sera adapté :
Lundi 1er juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 2 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 3 juillet : de 9h à 12h et de 12h30 à 15h15
Jeudi 4 juillet : de 8h à 12h30 et de 13h à 18h30
Lundi 8 juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 9 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 10 juillet : de 9h à 11h
Réouverture dès ce lundi 19 août.
Bienvenue sur le catalogue du centre de documentation du campus de Montignies.
Détail de l'auteur
Auteur Sandra WINNER |
Documents disponibles écrits par cet auteur
![](./images/expand_all.gif)
![](./images/collapse_all.gif)
![Tris disponibles](./images/orderby_az.gif)
Factors associated with comfort level of occupational therapy practitioners in providing low vision services / Sandra WINNER in American Journal of Occupational Therapy, Vol. 68/1 (janvier-février 2014)
[article]
Titre : Factors associated with comfort level of occupational therapy practitioners in providing low vision services Type de document : texte imprimé Auteurs : Sandra WINNER ; Hon K. Yuen ; Laura K. Vogtle ; Mary Warren Année de publication : 2014 Article en page(s) : p.96-101 Langues : Anglais (eng) Mots-clés : Compétence Ergothérapie Attitude Trouble vision Résumé : OBJECTIVE. We describe the perceived adequacy of educational preparation for and comfort level of occupational therapy practitioners in providing services to clients with low vision and identify factors associated with the practitioners’ comfort level.
METHOD. One hundred occupational therapists who were not specialists in low vision rehabilitation completed a survey.
RESULTS. Fifty-two percent of the respondents perceived that they had received adequate preparation in occupational therapy school to address low vision. Between 54% and 63% of respondents were comfortable performing visual screening and providing interventions for clients with low vision. Multivariable analyses indicated that having received adequate preparation in occupational therapy school, having a partnership with an eye-care professional, and having provided services to a larger percentage of clients with low vision were significantly associated with perceived comfort in providing services to this population.
CONCLUSION. Findings provide an initial direction to improve low vision content in occupational therapy education curricula.Note de contenu : attitude du personnel de santé
compétence clinique
éducation
ergothérapie
vision , faiblePermalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=19439
in American Journal of Occupational Therapy > Vol. 68/1 (janvier-février 2014) . - p.96-101[article] Factors associated with comfort level of occupational therapy practitioners in providing low vision services [texte imprimé] / Sandra WINNER ; Hon K. Yuen ; Laura K. Vogtle ; Mary Warren . - 2014 . - p.96-101.
Langues : Anglais (eng)
in American Journal of Occupational Therapy > Vol. 68/1 (janvier-février 2014) . - p.96-101
Mots-clés : Compétence Ergothérapie Attitude Trouble vision Résumé : OBJECTIVE. We describe the perceived adequacy of educational preparation for and comfort level of occupational therapy practitioners in providing services to clients with low vision and identify factors associated with the practitioners’ comfort level.
METHOD. One hundred occupational therapists who were not specialists in low vision rehabilitation completed a survey.
RESULTS. Fifty-two percent of the respondents perceived that they had received adequate preparation in occupational therapy school to address low vision. Between 54% and 63% of respondents were comfortable performing visual screening and providing interventions for clients with low vision. Multivariable analyses indicated that having received adequate preparation in occupational therapy school, having a partnership with an eye-care professional, and having provided services to a larger percentage of clients with low vision were significantly associated with perceived comfort in providing services to this population.
CONCLUSION. Findings provide an initial direction to improve low vision content in occupational therapy education curricula.Note de contenu : attitude du personnel de santé
compétence clinique
éducation
ergothérapie
vision , faiblePermalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=19439 Exemplaires (1)
Cote Support Localisation Section Disponibilité Revue Revue Centre de Documentation HELHa Campus Montignies Armoires à volets Document exclu du prêt - à consulter sur place
Exclu du prêt