Centre de Documentation Campus Montignies
Horaires :
Lundi : 8h-18h30
Mardi : 8h-18h30
Mercredi 9h-16h30
Jeudi : 8h-18h30
Vendredi : 8h-16h30
Votre centre de documentation fermera de 12h30 à 13h ce vendredi 28 juin et fermera à 14h30.
Dès ce lundi 1er juillet jusqu'au mercredi 10 juillet l'horaire du centre de documentation sera adapté :
Lundi 1er juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 2 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 3 juillet : de 9h à 12h et de 12h30 à 15h15
Jeudi 4 juillet : de 8h à 12h30 et de 13h à 18h30
Lundi 8 juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 9 juillet : de 8h à 12h15
Réouverture dès ce lundi 19 août.
Lundi : 8h-18h30
Mardi : 8h-18h30
Mercredi 9h-16h30
Jeudi : 8h-18h30
Vendredi : 8h-16h30
Votre centre de documentation fermera de 12h30 à 13h ce vendredi 28 juin et fermera à 14h30.
Dès ce lundi 1er juillet jusqu'au mercredi 10 juillet l'horaire du centre de documentation sera adapté :
Lundi 1er juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 2 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 3 juillet : de 9h à 12h et de 12h30 à 15h15
Jeudi 4 juillet : de 8h à 12h30 et de 13h à 18h30
Lundi 8 juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 9 juillet : de 8h à 12h15
Réouverture dès ce lundi 19 août.
Bienvenue sur le catalogue du centre de documentation du campus de Montignies.
Détail de l'auteur
Auteur Taisir M. Abdallah |
Documents disponibles écrits par cet auteur
![](./images/expand_all.gif)
![](./images/collapse_all.gif)
![Tris disponibles](./images/orderby_az.gif)
Using the LOTCA to measure cultural and sociodemographic effects on cognitive skills in two groups of children / Naomi JOSMAN in American Journal of Occupational Therapy, Vol. 65/3 (mai-juin 2011)
[article]
Titre : Using the LOTCA to measure cultural and sociodemographic effects on cognitive skills in two groups of children Type de document : texte imprimé Auteurs : Naomi JOSMAN ; Batya Engel-Yeger ; Taisir M. Abdallah Année de publication : 2011 Article en page(s) : p. e29-e37 Langues : Anglais (eng) Mots-clés : Développement intellectuel Enfant Facteur socioéconomique Culture Résumé : OBJECTIVES. Our objectives were (1) to compare the differential effects of cultural and sociodemographic variables on the cognitive performance of Israeli and Palestinian children, (2) to examine validity of the Loewenstein Occupational Therapy Cognitive Assessment (LOTCA) for kindergarten children, and (3) to determine the feasibility of using the LOTCA as a screening tool for assessing Palestinian children’s cognitive abilities.
METHOD. Participants were 101 Jewish Israeli and 125 Muslim Palestinian children, ranging in grade from kindergarten to second grade.
RESULTS. Israeli children achieved significantly higher scores than the Palestinian children on most LOTCA domains. We obtained significant Grade · Cultural Group interaction effects (F[10, 364] 51.73, p < .001, effect size [ES] 2 h2 5 .045) and also found a significant Cultural Group · Mother’s Education interaction (F [5, 184] 5 2.49, p < .05, ES 2 h2 5 .064).
CONCLUSION. Cultural and sociodemographic variables appear to affect cognitive performance. The LOTCA revealed cognitive differences between the cultural groups and school grades and may thus constitute an appropriate evaluation tool focusing on children’s school grade promotion.Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=14262
in American Journal of Occupational Therapy > Vol. 65/3 (mai-juin 2011) . - p. e29-e37[article] Using the LOTCA to measure cultural and sociodemographic effects on cognitive skills in two groups of children [texte imprimé] / Naomi JOSMAN ; Batya Engel-Yeger ; Taisir M. Abdallah . - 2011 . - p. e29-e37.
Langues : Anglais (eng)
in American Journal of Occupational Therapy > Vol. 65/3 (mai-juin 2011) . - p. e29-e37
Mots-clés : Développement intellectuel Enfant Facteur socioéconomique Culture Résumé : OBJECTIVES. Our objectives were (1) to compare the differential effects of cultural and sociodemographic variables on the cognitive performance of Israeli and Palestinian children, (2) to examine validity of the Loewenstein Occupational Therapy Cognitive Assessment (LOTCA) for kindergarten children, and (3) to determine the feasibility of using the LOTCA as a screening tool for assessing Palestinian children’s cognitive abilities.
METHOD. Participants were 101 Jewish Israeli and 125 Muslim Palestinian children, ranging in grade from kindergarten to second grade.
RESULTS. Israeli children achieved significantly higher scores than the Palestinian children on most LOTCA domains. We obtained significant Grade · Cultural Group interaction effects (F[10, 364] 51.73, p < .001, effect size [ES] 2 h2 5 .045) and also found a significant Cultural Group · Mother’s Education interaction (F [5, 184] 5 2.49, p < .05, ES 2 h2 5 .064).
CONCLUSION. Cultural and sociodemographic variables appear to affect cognitive performance. The LOTCA revealed cognitive differences between the cultural groups and school grades and may thus constitute an appropriate evaluation tool focusing on children’s school grade promotion.Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=14262 Exemplaires (1)
Cote Support Localisation Section Disponibilité Revue Revue Centre de Documentation HELHa Campus Montignies Réserve Consultable sur demande auprès des documentalistes
Exclu du prêt