Centre de Documentation Campus Montignies
Horaires :
Lundi : 8h-18h30
Mardi : 8h-18h30
Mercredi 9h-16h30
Jeudi : 8h-18h30
Vendredi : 8h-16h30
Votre centre de documentation fermera de 12h30 à 13h ce vendredi 28 juin et fermera à 14h30.
Dès ce lundi 1er juillet jusqu'au mercredi 10 juillet l'horaire du centre de documentation sera adapté :
Lundi 1er juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 2 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 3 juillet : de 9h à 12h et de 12h30 à 15h15
Jeudi 4 juillet : de 8h à 12h30 et de 13h à 18h30
Lundi 8 juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 9 juillet : de 8h à 12h15
Réouverture dès ce lundi 19 août.
Lundi : 8h-18h30
Mardi : 8h-18h30
Mercredi 9h-16h30
Jeudi : 8h-18h30
Vendredi : 8h-16h30
Votre centre de documentation fermera de 12h30 à 13h ce vendredi 28 juin et fermera à 14h30.
Dès ce lundi 1er juillet jusqu'au mercredi 10 juillet l'horaire du centre de documentation sera adapté :
Lundi 1er juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 2 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 3 juillet : de 9h à 12h et de 12h30 à 15h15
Jeudi 4 juillet : de 8h à 12h30 et de 13h à 18h30
Lundi 8 juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 9 juillet : de 8h à 12h15
Réouverture dès ce lundi 19 août.
Bienvenue sur le catalogue du centre de documentation du campus de Montignies.
Détail de l'auteur
Auteur Barbara PRUDHOMME WHITE |
Documents disponibles écrits par cet auteur
![](./images/expand_all.gif)
![](./images/collapse_all.gif)
![Tris disponibles](./images/orderby_az.gif)
Sensory and Motor Behaviors of Infant Siblings of Children With and Without Autism / Shelley MULLIGAN in American Journal of Occupational Therapy, Vol. 66/5 (septembre-octobre 2012)
[article]
Titre : Sensory and Motor Behaviors of Infant Siblings of Children With and Without Autism Type de document : texte imprimé Auteurs : Shelley MULLIGAN ; Barbara PRUDHOMME WHITE Année de publication : 2012 Article en page(s) : p. 556-566 Langues : Anglais (eng) Mots-clés : Autisme Diagnostic précoce Relation fraternelle Fratrie Résumé : We compared the sensory and motor behaviors of typically developing infants with those of infant siblings of children with autism spectrum disorders (ASD), who are considered high risk for the disorder, to explore potential sensory and motor markers for use in early diagnosis of ASD. We compared frequencies of sensory and motor behaviors during 10-min, videotaped, infant–mother play sessions and during 5 min of spoon-feeding between groups of 12-mo-old infants. Data from standardized measures of development, sensory processing, and behaviors commonly associated with ASD were also analyzed descriptively for the high-risk group. The results indicated that high-risk infants demonstrated fewer movement transitions (t [23] = −2.4, p = .03) and less object manipulation (t [23] = −2.4, p = .03) than low-risk infants. The sensory and motor differences found between typical and high-risk infants suggest that early screenings for ASD should include the examination of sensory and motor behaviors. Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=14229
in American Journal of Occupational Therapy > Vol. 66/5 (septembre-octobre 2012) . - p. 556-566[article] Sensory and Motor Behaviors of Infant Siblings of Children With and Without Autism [texte imprimé] / Shelley MULLIGAN ; Barbara PRUDHOMME WHITE . - 2012 . - p. 556-566.
Langues : Anglais (eng)
in American Journal of Occupational Therapy > Vol. 66/5 (septembre-octobre 2012) . - p. 556-566
Mots-clés : Autisme Diagnostic précoce Relation fraternelle Fratrie Résumé : We compared the sensory and motor behaviors of typically developing infants with those of infant siblings of children with autism spectrum disorders (ASD), who are considered high risk for the disorder, to explore potential sensory and motor markers for use in early diagnosis of ASD. We compared frequencies of sensory and motor behaviors during 10-min, videotaped, infant–mother play sessions and during 5 min of spoon-feeding between groups of 12-mo-old infants. Data from standardized measures of development, sensory processing, and behaviors commonly associated with ASD were also analyzed descriptively for the high-risk group. The results indicated that high-risk infants demonstrated fewer movement transitions (t [23] = −2.4, p = .03) and less object manipulation (t [23] = −2.4, p = .03) than low-risk infants. The sensory and motor differences found between typical and high-risk infants suggest that early screenings for ASD should include the examination of sensory and motor behaviors. Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=14229 Exemplaires (1)
Cote Support Localisation Section Disponibilité Revue Revue Centre de Documentation HELHa Campus Montignies Réserve Consultable sur demande auprès des documentalistes
Exclu du prêt