Centre de Documentation Campus Montignies
Horaires :
Lundi : 8h-18h30
Mardi : 8h-18h30
Mercredi 9h-16h30
Jeudi : 8h-18h30
Vendredi : 8h-16h30
Votre centre de documentation fermera de 12h30 à 13h ce vendredi 28 juin et fermera à 14h30.
Dès ce lundi 1er juillet jusqu'au mercredi 10 juillet l'horaire du centre de documentation sera adapté :
Lundi 1er juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 2 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 3 juillet : de 9h à 12h et de 12h30 à 15h15
Jeudi 4 juillet : de 8h à 12h30 et de 13h à 18h30
Lundi 8 juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 9 juillet : de 8h à 12h15
Réouverture dès ce lundi 19 août.
Lundi : 8h-18h30
Mardi : 8h-18h30
Mercredi 9h-16h30
Jeudi : 8h-18h30
Vendredi : 8h-16h30
Votre centre de documentation fermera de 12h30 à 13h ce vendredi 28 juin et fermera à 14h30.
Dès ce lundi 1er juillet jusqu'au mercredi 10 juillet l'horaire du centre de documentation sera adapté :
Lundi 1er juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 2 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 3 juillet : de 9h à 12h et de 12h30 à 15h15
Jeudi 4 juillet : de 8h à 12h30 et de 13h à 18h30
Lundi 8 juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 9 juillet : de 8h à 12h15
Réouverture dès ce lundi 19 août.
Bienvenue sur le catalogue du centre de documentation du campus de Montignies.
Détail de l'auteur
Auteur Joanne HUNT |
Documents disponibles écrits par cet auteur
Ajouter le résultat dans votre panier Faire une suggestion Affiner la recherche
Application of Data-Driven Decision Making Using Ayres Sensory Integration® With a Child With Autism / Patricia FALLER in American Journal of Occupational Therapy, Vol. 70/1 (janvier-février 2016)
[article]
Titre : Application of Data-Driven Decision Making Using Ayres Sensory Integration® With a Child With Autism Type de document : texte imprimé Auteurs : Patricia FALLER ; Joanne HUNT ; Elke van HOOYDONK ; et al. Année de publication : 2016 Langues : Anglais (eng) Mots-clés : Autisme Décision Sensation Résumé : Health care and educational legislation and policy require that clinicians demonstrate, using measurement and report of outcomes, accountability for services rendered. Clinical algorithms have been developed and are used by various health care professionals to assist with hypothesis generation and systematic clinical reasoning; however, they do not explicitly guide measurement of outcomes as part of the reasoning process. Schaaf and colleagues developed the Data-Driven Decision Making (DDDM) process to address the greater need for outcome measurement, systematically support decision making, target intervention more precisely, and measure and document outcomes. This article describes the application of the DDDM process with a child with ASD who received occupational therapy using Ayres Sensory Integration®. Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=42002
in American Journal of Occupational Therapy > Vol. 70/1 (janvier-février 2016)[article] Application of Data-Driven Decision Making Using Ayres Sensory Integration® With a Child With Autism [texte imprimé] / Patricia FALLER ; Joanne HUNT ; Elke van HOOYDONK ; et al. . - 2016.
Langues : Anglais (eng)
in American Journal of Occupational Therapy > Vol. 70/1 (janvier-février 2016)
Mots-clés : Autisme Décision Sensation Résumé : Health care and educational legislation and policy require that clinicians demonstrate, using measurement and report of outcomes, accountability for services rendered. Clinical algorithms have been developed and are used by various health care professionals to assist with hypothesis generation and systematic clinical reasoning; however, they do not explicitly guide measurement of outcomes as part of the reasoning process. Schaaf and colleagues developed the Data-Driven Decision Making (DDDM) process to address the greater need for outcome measurement, systematically support decision making, target intervention more precisely, and measure and document outcomes. This article describes the application of the DDDM process with a child with ASD who received occupational therapy using Ayres Sensory Integration®. Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=42002 Exemplaires (1)
Cote Support Localisation Section Disponibilité Revue Revue Centre de Documentation HELHa Campus Montignies Armoires à volets Document exclu du prêt - à consulter sur place
Exclu du prêtOccupational Therapy Using Sensory Integration to Improve Participation of a Child With Autism / Roseann C. SCHAAF in American Journal of Occupational Therapy, Vol. 66/5 (septembre-octobre 2012)
[article]
Titre : Occupational Therapy Using Sensory Integration to Improve Participation of a Child With Autism : A Case Report Type de document : texte imprimé Auteurs : Roseann C. SCHAAF ; Joanne HUNT ; Teal BENEVIDES Année de publication : 2012 Article en page(s) : p. 547-555 Langues : Anglais (eng) Mots-clés : Autisme Comportement social Développement psychosensoriel Activités vie quotidienne Relation sociale Résumé : In this case report, we describe the changes in adaptive behaviors and participation of 1 child with autism during a 10-wk program of intensive occupational therapy using a sensory integrative approach (OT–SI) following a manualized protocol. This case is part of a larger study examining the efficacy of the OT–SI approach. We found improvement in sensory processing, as measured by the Sensory Integration and Praxis Tests, as well as enhanced participation in home, school, and family activities, as indicated on parent-rated goal attainment scales. Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=14176
in American Journal of Occupational Therapy > Vol. 66/5 (septembre-octobre 2012) . - p. 547-555[article] Occupational Therapy Using Sensory Integration to Improve Participation of a Child With Autism : A Case Report [texte imprimé] / Roseann C. SCHAAF ; Joanne HUNT ; Teal BENEVIDES . - 2012 . - p. 547-555.
Langues : Anglais (eng)
in American Journal of Occupational Therapy > Vol. 66/5 (septembre-octobre 2012) . - p. 547-555
Mots-clés : Autisme Comportement social Développement psychosensoriel Activités vie quotidienne Relation sociale Résumé : In this case report, we describe the changes in adaptive behaviors and participation of 1 child with autism during a 10-wk program of intensive occupational therapy using a sensory integrative approach (OT–SI) following a manualized protocol. This case is part of a larger study examining the efficacy of the OT–SI approach. We found improvement in sensory processing, as measured by the Sensory Integration and Praxis Tests, as well as enhanced participation in home, school, and family activities, as indicated on parent-rated goal attainment scales. Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=14176 Exemplaires (1)
Cote Support Localisation Section Disponibilité Revue Revue Centre de Documentation HELHa Campus Montignies Réserve Consultable sur demande auprès des documentalistes
Exclu du prêt