Centre de Documentation Campus Montignies
Horaires :
Lundi : 8h-18h30
Mardi : 8h-18h30
Mercredi 9h-16h30
Jeudi : 8h-18h30
Vendredi : 8h-16h30
Votre centre de documentation fermera de 12h30 à 13h ce vendredi 28 juin et fermera à 14h30.
Dès ce lundi 1er juillet jusqu'au mercredi 10 juillet l'horaire du centre de documentation sera adapté :
Lundi 1er juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 2 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 3 juillet : de 9h à 12h et de 12h30 à 15h15
Jeudi 4 juillet : de 8h à 12h30 et de 13h à 18h30
Lundi 8 juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 9 juillet : de 8h à 12h15
Réouverture dès ce lundi 19 août.
Lundi : 8h-18h30
Mardi : 8h-18h30
Mercredi 9h-16h30
Jeudi : 8h-18h30
Vendredi : 8h-16h30
Votre centre de documentation fermera de 12h30 à 13h ce vendredi 28 juin et fermera à 14h30.
Dès ce lundi 1er juillet jusqu'au mercredi 10 juillet l'horaire du centre de documentation sera adapté :
Lundi 1er juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 2 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 3 juillet : de 9h à 12h et de 12h30 à 15h15
Jeudi 4 juillet : de 8h à 12h30 et de 13h à 18h30
Lundi 8 juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 9 juillet : de 8h à 12h15
Réouverture dès ce lundi 19 août.
Bienvenue sur le catalogue du centre de documentation du campus de Montignies.
Détail de l'auteur
Auteur Karrie KINGSLEY |
Documents disponibles écrits par cet auteur
![](./images/expand_all.gif)
![](./images/collapse_all.gif)
![Tris disponibles](./images/orderby_az.gif)
Evidence for the effectiveness of different service delivery models in early intervention services / Karrie KINGSLEY in American Journal of Occupational Therapy, Vol. 67/4 (juillet-aout 2013)
[article]
Titre : Evidence for the effectiveness of different service delivery models in early intervention services Type de document : texte imprimé Auteurs : Karrie KINGSLEY ; Zoe MAILLOUX Année de publication : 2013 Article en page(s) : p. 431-436 Langues : Anglais (eng) Mots-clés : Enfant Pédiatrie Soins Famille Ergothérapie Parent Résumé : Consideration of the evidence for all aspects of service delivery is a growing relevant concern of occupational therapists, including those providing early intervention to children and families. We conducted a review of the literature to uncover what evidence existed for determining the effectiveness of different service delivery models and methods used to improve occupational performance for children and families who receive early intervention services. Through a comprehensive search, we reviewed and synthesized studies, finding common themes of family-centered and routine-based approaches, service setting, and the inclusion of parent participation and training. Families consistently reported positive perceptions of family-centered and routine-based approaches. Parent participation and training resulted in positive outcomes. No specific setting or method of service delivery was identified as clearly most effective, with most studies reporting combined approaches and environments for interventions. Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=14098
in American Journal of Occupational Therapy > Vol. 67/4 (juillet-aout 2013) . - p. 431-436[article] Evidence for the effectiveness of different service delivery models in early intervention services [texte imprimé] / Karrie KINGSLEY ; Zoe MAILLOUX . - 2013 . - p. 431-436.
Langues : Anglais (eng)
in American Journal of Occupational Therapy > Vol. 67/4 (juillet-aout 2013) . - p. 431-436
Mots-clés : Enfant Pédiatrie Soins Famille Ergothérapie Parent Résumé : Consideration of the evidence for all aspects of service delivery is a growing relevant concern of occupational therapists, including those providing early intervention to children and families. We conducted a review of the literature to uncover what evidence existed for determining the effectiveness of different service delivery models and methods used to improve occupational performance for children and families who receive early intervention services. Through a comprehensive search, we reviewed and synthesized studies, finding common themes of family-centered and routine-based approaches, service setting, and the inclusion of parent participation and training. Families consistently reported positive perceptions of family-centered and routine-based approaches. Parent participation and training resulted in positive outcomes. No specific setting or method of service delivery was identified as clearly most effective, with most studies reporting combined approaches and environments for interventions. Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=14098 Exemplaires (1)
Cote Support Localisation Section Disponibilité Revue Revue Centre de Documentation HELHa Campus Montignies Réserve Consultable sur demande auprès des documentalistes
Exclu du prêt