Centre de Documentation Campus Montignies
Horaires :
Lundi : 8h-18h30
Mardi : 8h-18h30
Mercredi 9h-16h30
Jeudi : 8h-18h30
Vendredi : 8h-16h30
Votre centre de documentation fermera de 12h30 à 13h ce vendredi 28 juin et fermera à 14h30.
Dès ce lundi 1er juillet jusqu'au mercredi 10 juillet l'horaire du centre de documentation sera adapté :
Lundi 1er juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 2 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 3 juillet : de 9h à 12h et de 12h30 à 15h15
Jeudi 4 juillet : de 8h à 12h30 et de 13h à 18h30
Lundi 8 juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 9 juillet : de 8h à 12h15
Réouverture dès ce lundi 19 août.
Lundi : 8h-18h30
Mardi : 8h-18h30
Mercredi 9h-16h30
Jeudi : 8h-18h30
Vendredi : 8h-16h30
Votre centre de documentation fermera de 12h30 à 13h ce vendredi 28 juin et fermera à 14h30.
Dès ce lundi 1er juillet jusqu'au mercredi 10 juillet l'horaire du centre de documentation sera adapté :
Lundi 1er juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 2 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 3 juillet : de 9h à 12h et de 12h30 à 15h15
Jeudi 4 juillet : de 8h à 12h30 et de 13h à 18h30
Lundi 8 juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 9 juillet : de 8h à 12h15
Réouverture dès ce lundi 19 août.
Bienvenue sur le catalogue du centre de documentation du campus de Montignies.
Détail de l'auteur
Auteur Edith HAGEDOREN |
Documents disponibles écrits par cet auteur
![](./images/expand_all.gif)
![](./images/collapse_all.gif)
![Tris disponibles](./images/orderby_az.gif)
Environmental effects in the performance of daily tasks in healthy adults / Chantal A. GEUSGENS in American Journal of Occupational Therapy, Vol. 64/6 (novembre-décembre 2010)
[article]
Titre : Environmental effects in the performance of daily tasks in healthy adults Type de document : texte imprimé Auteurs : Chantal A. GEUSGENS ; et al. ; Edith HAGEDOREN ; Caroline M. van HEUGTEN Année de publication : 2010 Article en page(s) : p. 935-940 Langues : Anglais (eng) Mots-clés : Activités vie quotidienne Fonction cognitive Environnement Résumé : OBJECTIVE. We examined the effect of switching from a familiar to an unfamiliar setting on household task performance in healthy adults. We also examined the influence of the cognitive functions abstract reasoning and memory on the ability to adapt to different environments. METHOD. Thirty healthy adults were observed in two different settings while they performed two daily tasks. We evaluated process skill abilities in task performance, time needed to perform each task, memory functioning, and abstract reasoning. RESULTS. Performance of both tasks required significantly more time in the unfamiliar kitchen. Scores on process skill abilities were significantly lower in the unfamiliar kitchen. We found no associations between environmental effects and abstract reasoning or memory. CONCLUSION. We found environmental effects on task performance in healthy adults. These findings have important implications for rehabilitation practice. Addressing facilitation of transfer of training effects to familiar environments is of great importance to rehabilitation programs. Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=14096
in American Journal of Occupational Therapy > Vol. 64/6 (novembre-décembre 2010) . - p. 935-940[article] Environmental effects in the performance of daily tasks in healthy adults [texte imprimé] / Chantal A. GEUSGENS ; et al. ; Edith HAGEDOREN ; Caroline M. van HEUGTEN . - 2010 . - p. 935-940.
Langues : Anglais (eng)
in American Journal of Occupational Therapy > Vol. 64/6 (novembre-décembre 2010) . - p. 935-940
Mots-clés : Activités vie quotidienne Fonction cognitive Environnement Résumé : OBJECTIVE. We examined the effect of switching from a familiar to an unfamiliar setting on household task performance in healthy adults. We also examined the influence of the cognitive functions abstract reasoning and memory on the ability to adapt to different environments. METHOD. Thirty healthy adults were observed in two different settings while they performed two daily tasks. We evaluated process skill abilities in task performance, time needed to perform each task, memory functioning, and abstract reasoning. RESULTS. Performance of both tasks required significantly more time in the unfamiliar kitchen. Scores on process skill abilities were significantly lower in the unfamiliar kitchen. We found no associations between environmental effects and abstract reasoning or memory. CONCLUSION. We found environmental effects on task performance in healthy adults. These findings have important implications for rehabilitation practice. Addressing facilitation of transfer of training effects to familiar environments is of great importance to rehabilitation programs. Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=14096 Exemplaires (1)
Cote Support Localisation Section Disponibilité Revue Revue Centre de Documentation HELHa Campus Montignies Réserve Consultable sur demande auprès des documentalistes
Exclu du prêt