Centre de Documentation Campus Montignies
Horaires :
Lundi : 8h-18h30
Mardi : 8h-18h30
Mercredi 9h-16h30
Jeudi : 8h-18h30
Vendredi : 8h-16h30
Votre centre de documentation fermera de 12h30 à 13h ce vendredi 28 juin et fermera à 14h30.
Dès ce lundi 1er juillet jusqu'au mercredi 10 juillet l'horaire du centre de documentation sera adapté :
Lundi 1er juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 2 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 3 juillet : de 9h à 12h et de 12h30 à 15h15
Jeudi 4 juillet : de 8h à 12h30 et de 13h à 18h30
Lundi 8 juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 9 juillet : de 8h à 12h15
Réouverture dès ce lundi 19 août.
Lundi : 8h-18h30
Mardi : 8h-18h30
Mercredi 9h-16h30
Jeudi : 8h-18h30
Vendredi : 8h-16h30
Votre centre de documentation fermera de 12h30 à 13h ce vendredi 28 juin et fermera à 14h30.
Dès ce lundi 1er juillet jusqu'au mercredi 10 juillet l'horaire du centre de documentation sera adapté :
Lundi 1er juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 2 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 3 juillet : de 9h à 12h et de 12h30 à 15h15
Jeudi 4 juillet : de 8h à 12h30 et de 13h à 18h30
Lundi 8 juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 9 juillet : de 8h à 12h15
Réouverture dès ce lundi 19 août.
Bienvenue sur le catalogue du centre de documentation du campus de Montignies.
Détail de l'auteur
Auteur Yea-Shwu HWANG |
Documents disponibles écrits par cet auteur
![](./images/expand_all.gif)
![](./images/collapse_all.gif)
![Tris disponibles](./images/orderby_az.gif)
Effectiveness of cheek and jaw support to improve feeding performance of preterm infants / Yea-Shwu HWANG in American Journal of Occupational Therapy, Vol. 64/6 (novembre-décembre 2010)
[article]
Titre : Effectiveness of cheek and jaw support to improve feeding performance of preterm infants Type de document : texte imprimé Auteurs : Yea-Shwu HWANG ; et al. ; Wendy J. Coster ; Chyi-Her LIN Année de publication : 2010 Article en page(s) : p. 886-894 Langues : Anglais (eng) Mots-clés : Nutrition Comportement Nourrisson Résumé : OBJECTIVE. We examined the effects of cheek and jaw support on the feeding ability of inefficient feeders born prematurely. METHOD. Twenty preterm infants served as their own controls. Each infant received either intervention (feeding with oral support) or control (feeding without oral support) for 2 consecutive feedings per day on 2 consecutive days. RESULTS. Infants displayed a greater intake rate during the intervention feedings, both during the first 5 min (p = .046) and throughout the entire feeding (p = .023). The percentage of leakage during the first 5-min feeding was smaller in the intervention condition than in the control condition (p = .040). No significant differences were found between the two conditions in the sucking, physiological, and alertness variables. CONCLUSION. Findings confirm oral support as a safe and effective strategy to improve the feeding performance of preterm infants who are poor feeders. Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=14070
in American Journal of Occupational Therapy > Vol. 64/6 (novembre-décembre 2010) . - p. 886-894[article] Effectiveness of cheek and jaw support to improve feeding performance of preterm infants [texte imprimé] / Yea-Shwu HWANG ; et al. ; Wendy J. Coster ; Chyi-Her LIN . - 2010 . - p. 886-894.
Langues : Anglais (eng)
in American Journal of Occupational Therapy > Vol. 64/6 (novembre-décembre 2010) . - p. 886-894
Mots-clés : Nutrition Comportement Nourrisson Résumé : OBJECTIVE. We examined the effects of cheek and jaw support on the feeding ability of inefficient feeders born prematurely. METHOD. Twenty preterm infants served as their own controls. Each infant received either intervention (feeding with oral support) or control (feeding without oral support) for 2 consecutive feedings per day on 2 consecutive days. RESULTS. Infants displayed a greater intake rate during the intervention feedings, both during the first 5 min (p = .046) and throughout the entire feeding (p = .023). The percentage of leakage during the first 5-min feeding was smaller in the intervention condition than in the control condition (p = .040). No significant differences were found between the two conditions in the sucking, physiological, and alertness variables. CONCLUSION. Findings confirm oral support as a safe and effective strategy to improve the feeding performance of preterm infants who are poor feeders. Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=14070 Exemplaires (1)
Cote Support Localisation Section Disponibilité Revue Revue Centre de Documentation HELHa Campus Montignies Réserve Consultable sur demande auprès des documentalistes
Exclu du prêt