Centre de Documentation HELHa - Loverval
Horaire d'ouverture: Du lundi au vendredi, de 8h00 à 16h00
Fermeture les jours fériés et durant les congés scolaires
Bienvenue sur le catalogue du centre de documentation de la HELHa de Loverval.
Pour avoir accès aux documents numériques, vous devez vous authentifier avec vos identifiants HELHa
Détail de la série
Documents disponibles dans cette série
Ajouter le résultat dans votre panier Affiner la recherche
![détail](./getgif.php?nomgif=plus)
(2018)
Titre de série : |
NT2-cahier |
Titre : |
Buitenschools leren : Spreken van binnen naar buiten de les |
Type de document : |
texte imprimé |
Auteurs : |
Margreet Verboog |
Editeur : |
Amsterdam : Boom |
Année de publication : |
2018 |
Importance : |
63 p. |
Format : |
21 cm |
ISBN/ISSN/EAN : |
978-90-244-0732-3 |
Langues : |
Néerlandais (nla) |
Catégories : |
E:expression orale
|
Index. décimale : |
803Did Didactique du néerlandais |
Résumé : |
"Veel praten met Nederlanders is voor anderstaligen cruciaal voor het ontwikkelen van een goede taalvaardigheid. Helaas blijft het voeren van gesprekken in het Nederlands vaak beperkt tot de NT2-les. In dit cahier laat auteur Margreet Verboog u zien hoe u uw cursisten stimuleert om ook in het dagelijks leven hun spreekvaardigheid in het Nederlands te oefenen.
Het cahier biedt de docent doelgerichte oefeningen, met bijbehorende formulieren, die de cursisten uitnodigen en motiveren om buiten de taalles het Nederlands te gebruiken. Het cahier bevat tevens richtlijnen voor het voorbereiden van een goede spreekles, behandelt het omgaan met spreekangst en leert u hoe u als docent feedback geeft op spreekvaardigheid." |
NT2-cahier. Buitenschools leren : Spreken van binnen naar buiten de les [texte imprimé] / Margreet Verboog . - Amsterdam : Boom, 2018 . - 63 p. ; 21 cm. ISBN : 978-90-244-0732-3 Langues : Néerlandais ( nla)
Catégories : |
E:expression orale
|
Index. décimale : |
803Did Didactique du néerlandais |
Résumé : |
"Veel praten met Nederlanders is voor anderstaligen cruciaal voor het ontwikkelen van een goede taalvaardigheid. Helaas blijft het voeren van gesprekken in het Nederlands vaak beperkt tot de NT2-les. In dit cahier laat auteur Margreet Verboog u zien hoe u uw cursisten stimuleert om ook in het dagelijks leven hun spreekvaardigheid in het Nederlands te oefenen.
Het cahier biedt de docent doelgerichte oefeningen, met bijbehorende formulieren, die de cursisten uitnodigen en motiveren om buiten de taalles het Nederlands te gebruiken. Het cahier bevat tevens richtlijnen voor het voorbereiden van een goede spreekles, behandelt het omgaan met spreekangst en leert u hoe u als docent feedback geeft op spreekvaardigheid." |
| ![Buitenschools leren vignette](http://cdocs.helha.be/pmbloverval/opac_css/images/vide.png) |
Réservation
Réserver ce document
Exemplaires (1)
|
L006324 | 803Did VER 006324 | Livre | Bibliothèque principale | Langues | Disponible |
![détail](./getgif.php?nomgif=plus)
(2017)
Titre de série : |
NT2-cahier |
Titre : |
Creatif schrijven : 20 keer spelen met taal voor beginners en gevorderden |
Type de document : |
texte imprimé |
Auteurs : |
Annemarie van den Brink ; Trea Scholten |
Editeur : |
Amsterdam : Boom |
Année de publication : |
2017 |
Importance : |
55 p. |
Format : |
21 cm |
ISBN/ISSN/EAN : |
978-90-244-0888-7 |
Langues : |
Néerlandais (nla) |
Catégories : |
N:néerlandais:expression écrite en néerlandais
|
Index. décimale : |
803Did Didactique du néerlandais |
Note de contenu : |
"Hoe boort u de schrijfinspiratie van mijn cursisten aan? Hoe krijgen zij spelenderwijs grip op de expressieve en vertellende kracht van taal? Kunnen zij eigenlijk wel creatief schrijven als ze de taal nog niet goed beheersen? Het antwoord is 'ja'. Dat kan zeker! Bovendien leren ze er ook nog eens heel veel van.
In dit NT2-Cahier Creatief schrijven reiken de auteurs 20 inspirerende activiteiten aan om te spelen met taal en creatief te schrijven, steeds met variatiemogelijkheden om de opdrachten aan te passen aan het niveau van uw cursisten." |
NT2-cahier. Creatif schrijven : 20 keer spelen met taal voor beginners en gevorderden [texte imprimé] / Annemarie van den Brink ; Trea Scholten . - Amsterdam : Boom, 2017 . - 55 p. ; 21 cm. ISBN : 978-90-244-0888-7 Langues : Néerlandais ( nla)
Catégories : |
N:néerlandais:expression écrite en néerlandais
|
Index. décimale : |
803Did Didactique du néerlandais |
Note de contenu : |
"Hoe boort u de schrijfinspiratie van mijn cursisten aan? Hoe krijgen zij spelenderwijs grip op de expressieve en vertellende kracht van taal? Kunnen zij eigenlijk wel creatief schrijven als ze de taal nog niet goed beheersen? Het antwoord is 'ja'. Dat kan zeker! Bovendien leren ze er ook nog eens heel veel van.
In dit NT2-Cahier Creatief schrijven reiken de auteurs 20 inspirerende activiteiten aan om te spelen met taal en creatief te schrijven, steeds met variatiemogelijkheden om de opdrachten aan te passen aan het niveau van uw cursisten." |
| ![Creatif schrijven vignette](http://cdocs.helha.be/pmbloverval/opac_css/images/vide.png) |
Réservation
Réserver ce document
Exemplaires (1)
|
L006319 | 803Did VAN 006319 | Livre | Bibliothèque principale | Langues | Disponible |
![détail](./getgif.php?nomgif=plus)
(2021)
Titre de série : |
NT2-cahier |
Titre : |
Dyslexie : Herkennen en begeleiden van NT2-leerders met dyslexie |
Type de document : |
texte imprimé |
Auteurs : |
Margreet Verboog |
Editeur : |
Amsterdam : Boom |
Année de publication : |
2021 |
Importance : |
68 p. |
Format : |
21 cm |
ISBN/ISSN/EAN : |
978-90-244-4480-9 |
Langues : |
Néerlandais (nla) |
Catégories : |
P:Pédagogie:Trouble de l'apprentissage P:Pédagogie:Trouble de l'apprentissage:dyslexie
|
Index. décimale : |
803Did Didactique du néerlandais |
Résumé : |
"Als NT2-docent kom je vaak leerders tegen die traag lezen en daarbij fouten maken, of die veel en vreemde spelfouten maken bij het schrijven. Dat kan te maken hebben met het leerproces van tweedetaalverwerving of met de specifieke groep leerders die soms weinig onderwijs heeft gehad. Maar het kan ook betekenen dat iemand dyslectisch is. Wat het onderliggende probleem is, is voor een docent vaak lastig te beoordelen.
Het probleem is dat dyslexie in veel gradaties en vormen voorkomt. Ook bij leerlingen in het reguliere onderwijs is dyslexie al niet eenvoudig vast te stellen, hiervoor zijn professionals en aparte tests nodig.
Dit cahier geeft de NT2-docent veel praktische informatie over dyslexie. Het bevat ook tips waarmee je als docent een mogelijk dyslectische cursist kunt helpen bij het lezen en schrijven. Op de website bij dit cahier staan handige hulpmiddelen, zoals een checklist voor lees- en spellingproblemen, een vragenlijst die als leidraad kan dienen bij een gesprek met een cursist en een format voor een plan van aanpak." |
NT2-cahier. Dyslexie : Herkennen en begeleiden van NT2-leerders met dyslexie [texte imprimé] / Margreet Verboog . - Amsterdam : Boom, 2021 . - 68 p. ; 21 cm. ISBN : 978-90-244-4480-9 Langues : Néerlandais ( nla)
Catégories : |
P:Pédagogie:Trouble de l'apprentissage P:Pédagogie:Trouble de l'apprentissage:dyslexie
|
Index. décimale : |
803Did Didactique du néerlandais |
Résumé : |
"Als NT2-docent kom je vaak leerders tegen die traag lezen en daarbij fouten maken, of die veel en vreemde spelfouten maken bij het schrijven. Dat kan te maken hebben met het leerproces van tweedetaalverwerving of met de specifieke groep leerders die soms weinig onderwijs heeft gehad. Maar het kan ook betekenen dat iemand dyslectisch is. Wat het onderliggende probleem is, is voor een docent vaak lastig te beoordelen.
Het probleem is dat dyslexie in veel gradaties en vormen voorkomt. Ook bij leerlingen in het reguliere onderwijs is dyslexie al niet eenvoudig vast te stellen, hiervoor zijn professionals en aparte tests nodig.
Dit cahier geeft de NT2-docent veel praktische informatie over dyslexie. Het bevat ook tips waarmee je als docent een mogelijk dyslectische cursist kunt helpen bij het lezen en schrijven. Op de website bij dit cahier staan handige hulpmiddelen, zoals een checklist voor lees- en spellingproblemen, een vragenlijst die als leidraad kan dienen bij een gesprek met een cursist en een format voor een plan van aanpak." |
| ![Dyslexie vignette](http://cdocs.helha.be/pmbloverval/opac_css/images/vide.png) |
Réservation
Réserver ce document
Exemplaires (1)
|
L006315 | 803Did VER 006315 | Livre | Bibliothèque principale | Langues | Disponible |
![détail](./getgif.php?nomgif=plus)
(2017)
Titre de série : |
NT2-cahier |
Titre : |
Klassenmanagement : Hoe organiseer ik mijn lessen ? |
Type de document : |
texte imprimé |
Auteurs : |
Margreet Verboog |
Editeur : |
Amsterdam : Boom |
Année de publication : |
2017 |
Importance : |
68 p. |
Format : |
21 cm |
ISBN/ISSN/EAN : |
978-90-244-1583-0 |
Langues : |
Néerlandais (nla) |
Catégories : |
P:Pédagogie:gestion de la classe
|
Index. décimale : |
803Did Didactique du néerlandais |
Résumé : |
"Wat moet ik doen als iemand steeds te laat komt? Hoe motiveer ik verplichte inburgeraars? Hoe kan ik me wat assertiever opstellen tegenover cursisten, collega's en vrijwilligers? Docenten NT2 kennen deze vragen maar al te goed. Ze komen voort uit de dagelijkse lespraktijk.
In dit NT2-Cahier Klassenmanagement beschrijft de auteur in 24 eenvoudige en praktische stappen hoe u in de praktijk veelvoorkomende knelpunten voorkomt of oplost. Veel van de adviezen die in het cahier zijn opgenomen, zijn afkomstig van ervaren docenten uit alle vormen van onderwijs. " |
NT2-cahier. Klassenmanagement : Hoe organiseer ik mijn lessen ? [texte imprimé] / Margreet Verboog . - Amsterdam : Boom, 2017 . - 68 p. ; 21 cm. ISBN : 978-90-244-1583-0 Langues : Néerlandais ( nla)
Catégories : |
P:Pédagogie:gestion de la classe
|
Index. décimale : |
803Did Didactique du néerlandais |
Résumé : |
"Wat moet ik doen als iemand steeds te laat komt? Hoe motiveer ik verplichte inburgeraars? Hoe kan ik me wat assertiever opstellen tegenover cursisten, collega's en vrijwilligers? Docenten NT2 kennen deze vragen maar al te goed. Ze komen voort uit de dagelijkse lespraktijk.
In dit NT2-Cahier Klassenmanagement beschrijft de auteur in 24 eenvoudige en praktische stappen hoe u in de praktijk veelvoorkomende knelpunten voorkomt of oplost. Veel van de adviezen die in het cahier zijn opgenomen, zijn afkomstig van ervaren docenten uit alle vormen van onderwijs. " |
| ![Klassenmanagement vignette](http://cdocs.helha.be/pmbloverval/opac_css/images/vide.png) |
Réservation
Réserver ce document
Exemplaires (1)
|
L006316 | 803Did VER 006316 | Livre | Bibliothèque principale | Langues | Disponible |
![détail](./getgif.php?nomgif=plus)
(2020)
Titre de série : |
NT2-cahier |
Titre : |
Meer doen met lezen : 50 manieren om aan lezen te werken |
Type de document : |
texte imprimé |
Auteurs : |
Ellis Delken ; Sandy Posthumus Meyjes |
Editeur : |
Amsterdam : Boom |
Année de publication : |
2020 |
Importance : |
96 p. |
Format : |
21 cm |
ISBN/ISSN/EAN : |
978-90-244-3252-3 |
Langues : |
Néerlandais (nla) |
Catégories : |
E:enseignement:lecture -- étude et enseignement
|
Index. décimale : |
803Did Didactique du néerlandais |
Résumé : |
"Goed en vlot kunnen lezen is heel belangrijk voor de taalverwerving. In dit cahier worden handvatten geboden om op een speelse en activerende manier de leesvaardigheid te bevorderen.
Eerst krijgt u steeds een korte theoretische achtergrond over vaardigheden die het lezen ondersteunen, waarna de praktische uitwerking volgt. Met de meer dan 50 werkvormen maakt u van iedere les een leesles." |
NT2-cahier. Meer doen met lezen : 50 manieren om aan lezen te werken [texte imprimé] / Ellis Delken ; Sandy Posthumus Meyjes . - Amsterdam : Boom, 2020 . - 96 p. ; 21 cm. ISBN : 978-90-244-3252-3 Langues : Néerlandais ( nla)
Catégories : |
E:enseignement:lecture -- étude et enseignement
|
Index. décimale : |
803Did Didactique du néerlandais |
Résumé : |
"Goed en vlot kunnen lezen is heel belangrijk voor de taalverwerving. In dit cahier worden handvatten geboden om op een speelse en activerende manier de leesvaardigheid te bevorderen.
Eerst krijgt u steeds een korte theoretische achtergrond over vaardigheden die het lezen ondersteunen, waarna de praktische uitwerking volgt. Met de meer dan 50 werkvormen maakt u van iedere les een leesles." |
| ![Meer doen met lezen vignette](http://cdocs.helha.be/pmbloverval/opac_css/images/vide.png) |
Réservation
Réserver ce document
Exemplaires (1)
|
L006321 | 803Did DEL 006321 | Livre | Bibliothèque principale | Langues | Disponible |
![détail](./getgif.php?nomgif=plus)
(2020)
Permalink
![détail](./getgif.php?nomgif=plus)
(2019)
Permalink
![détail](./getgif.php?nomgif=plus)
(2019)
Permalink
![détail](./getgif.php?nomgif=plus)
(2017)
Permalink