Centre de Documentation HELHa - Loverval
Horaire d'ouverture :
Lundi, de 7h45 à 15h45
Mardi, de 7h45 à 17h30
Mercredi, de 8h00 à 16h00
Jeudi, de 7h45 à 15h45
Vendredi, de 7h45 à 13h45
Fermeture les jours fériés et durant les congés scolaires
Durant les vacances d'hiver, la bibliothèque sera fermée du 21 décembre au 5 janvier
Lundi, de 7h45 à 15h45
Mardi, de 7h45 à 17h30
Mercredi, de 8h00 à 16h00
Jeudi, de 7h45 à 15h45
Vendredi, de 7h45 à 13h45
Fermeture les jours fériés et durant les congés scolaires
Durant les vacances d'hiver, la bibliothèque sera fermée du 21 décembre au 5 janvier
Bienvenue sur le catalogue du centre de documentation de la HELHa de Loverval.
Pour avoir accès aux documents numériques, vous devez vous authentifier avec vos identifiants HELHa
Pour avoir accès aux documents numériques, vous devez vous authentifier avec vos identifiants HELHa
Catégories
Ajouter le résultat dans votre panier Affiner la recherche
Analyse de situations-problèmes concernant les quadrilatères : intuitions, conjectures, déductions / Maria Flavia Mammana in Mathématique et pédagogie, 162 (mai/juin 2007)
[article]
Titre : Analyse de situations-problèmes concernant les quadrilatères : intuitions, conjectures, déductions Type de document : texte imprimé Auteurs : Maria Flavia Mammana, Auteur ; Mario Pennisi, Auteur Année de publication : 2007 Article en page(s) : p. 21/34 Langues : Français (fre) Catégories : Mathématiques:Géométrie:polygones:Quadrilatères Mots-clés : Démonstration Mathématique Situation-Problème en Mathématique Parallélogramme Démonstration
in Mathématique et pédagogie > 162 (mai/juin 2007) . - p. 21/34[article] Analyse de situations-problèmes concernant les quadrilatères : intuitions, conjectures, déductions [texte imprimé] / Maria Flavia Mammana, Auteur ; Mario Pennisi, Auteur . - 2007 . - p. 21/34.
Langues : Français (fre)
in Mathématique et pédagogie > 162 (mai/juin 2007) . - p. 21/34
Catégories : Mathématiques:Géométrie:polygones:Quadrilatères Mots-clés : Démonstration Mathématique Situation-Problème en Mathématique Parallélogramme Démonstration Réservation
Réserver ce document
Exemplaires (1)
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 6201 51 MAT Périodique Bibliothèque principale Périodique Disponible L'atelier de mathématiques : une activité de recherche sur les quadrilatères / R. Greco in Mathématique et pédagogie, 146 (mars/avril 2004)
[article]
Titre : L'atelier de mathématiques : une activité de recherche sur les quadrilatères Type de document : texte imprimé Auteurs : R. Greco ; B. Micale ; F. Milazzo Année de publication : 2004 Article en page(s) : p. 23/35 Langues : Français (fre) Catégories : Mathématiques:Géométrie:polygones:Quadrilatères Mots-clés : Atelier Mathématique
in Mathématique et pédagogie > 146 (mars/avril 2004) . - p. 23/35[article] L'atelier de mathématiques : une activité de recherche sur les quadrilatères [texte imprimé] / R. Greco ; B. Micale ; F. Milazzo . - 2004 . - p. 23/35.
Langues : Français (fre)
in Mathématique et pédagogie > 146 (mars/avril 2004) . - p. 23/35
Catégories : Mathématiques:Géométrie:polygones:Quadrilatères Mots-clés : Atelier Mathématique Réservation
Réserver ce document
Exemplaires (1)
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 6216 51 MAT Périodique Bibliothèque principale Mathématiques Disponible Classification objective des quadrilatères / Charlotte Bouckaert in Mathématique et pédagogie, 163 (septembre/octobre 2007)
[article]
Titre : Classification objective des quadrilatères Type de document : texte imprimé Auteurs : Charlotte Bouckaert, Auteur ; Francis Buekenhout, Auteur ; Claude Culus, Auteur ; et al., Auteur Année de publication : 2007 Article en page(s) : p. 5/35 Langues : Français (fre) Catégories : Mathématiques:Géométrie:polygones:Quadrilatères Mots-clés : Carré
in Mathématique et pédagogie > 163 (septembre/octobre 2007) . - p. 5/35[article] Classification objective des quadrilatères [texte imprimé] / Charlotte Bouckaert, Auteur ; Francis Buekenhout, Auteur ; Claude Culus, Auteur ; et al., Auteur . - 2007 . - p. 5/35.
Langues : Français (fre)
in Mathématique et pédagogie > 163 (septembre/octobre 2007) . - p. 5/35
Catégories : Mathématiques:Géométrie:polygones:Quadrilatères Mots-clés : Carré Réservation
Réserver ce document
Exemplaires (1)
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 6200 51 MAT Périodique Bibliothèque principale Périodique Disponible The Classification of Quadrilaterals / Zalman Usiskin (2008)
Titre : The Classification of Quadrilaterals : A Study of Definition Type de document : texte imprimé Auteurs : Zalman Usiskin ; Jennifer Griffin Editeur : IAP (Information Age Publishing) Année de publication : 2008 Importance : 104 p. Format : 24 cm ISBN/ISSN/EAN : 978-1-59311-694-1 Langues : Anglais (eng) Catégories : Mathématiques:Géométrie:polygones:Quadrilatères Index. décimale : 513 Géométrie Résumé : "This monograph reports on an analysis of a small part of the mathematics curriculum, the definitions given to quadrilaterals. This kind of research, which we call micro-curricular analysis, is often undertaken by those who create curriculum, but it is not usually done systematically and it is rarely published.
Many terms in mathematics education can be found to have different definitions in mathematics books. Among these are “natural number,” “parallel lines” and “congruent triangles,” “trapezoid” and “isosceles trapezoid,” the formal definitions of the trigonometric functions and absolute value, and implicit definitions of the arithmetic operations addition, subtraction, multiplication, and division.
Yet many teachers and students do not realize there is a choice of definitions for mathematical terms. And even those who realize there is a choice may not know who decides which definition of any mathematical term is better, and under what criteria. Finally, rarely are the mathematical implications of various choices discussed. As a result, many students misuse and otherwise do not understand the role of definition in mathematics.
We have chosen in this monograph to examine a bit of mathematics for its definitions: the quadrilaterals. We do so because there is some disagreement in the definitions and, consequently, in the ways in which quadrilaterals are classified and relate to each other. The issues underlying these differences have engaged students, teachers, mathematics educators, and mathematicians. There have been several articles and a number of essays on the definitions and classification of quadrilaterals. But primarily we chose this specific area of definition in mathematics because it demonstrates how broad mathematical issues revolving around definitions become reflected in curricular materials. While we were undertaking this research, we found that the area of quadrilaterals supplied grist for broader and richer discussions than we had first anticipated.
The intended audience includes curriculum developers, researchers, teachers, teacher trainers, and anyone interested in language and its use."The Classification of Quadrilaterals : A Study of Definition [texte imprimé] / Zalman Usiskin ; Jennifer Griffin . - Etats-Unis : IAP (Information Age Publishing), 2008 . - 104 p. ; 24 cm.
ISBN : 978-1-59311-694-1
Langues : Anglais (eng)
Catégories : Mathématiques:Géométrie:polygones:Quadrilatères Index. décimale : 513 Géométrie Résumé : "This monograph reports on an analysis of a small part of the mathematics curriculum, the definitions given to quadrilaterals. This kind of research, which we call micro-curricular analysis, is often undertaken by those who create curriculum, but it is not usually done systematically and it is rarely published.
Many terms in mathematics education can be found to have different definitions in mathematics books. Among these are “natural number,” “parallel lines” and “congruent triangles,” “trapezoid” and “isosceles trapezoid,” the formal definitions of the trigonometric functions and absolute value, and implicit definitions of the arithmetic operations addition, subtraction, multiplication, and division.
Yet many teachers and students do not realize there is a choice of definitions for mathematical terms. And even those who realize there is a choice may not know who decides which definition of any mathematical term is better, and under what criteria. Finally, rarely are the mathematical implications of various choices discussed. As a result, many students misuse and otherwise do not understand the role of definition in mathematics.
We have chosen in this monograph to examine a bit of mathematics for its definitions: the quadrilaterals. We do so because there is some disagreement in the definitions and, consequently, in the ways in which quadrilaterals are classified and relate to each other. The issues underlying these differences have engaged students, teachers, mathematics educators, and mathematicians. There have been several articles and a number of essays on the definitions and classification of quadrilaterals. But primarily we chose this specific area of definition in mathematics because it demonstrates how broad mathematical issues revolving around definitions become reflected in curricular materials. While we were undertaking this research, we found that the area of quadrilaterals supplied grist for broader and richer discussions than we had first anticipated.
The intended audience includes curriculum developers, researchers, teachers, teacher trainers, and anyone interested in language and its use."Réservation
Réserver ce document
Exemplaires (1)
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité L008497 513 USI 008497 Livre Bibliothèque principale Mathématiques Disponible