Centre de Documentation HELHa - Loverval
Horaire d'ouverture: Du lundi au vendredi, de 8h00 à 16h00
Fermeture les jours fériés et durant les congés scolaires
Bienvenue sur le catalogue du centre de documentation de la HELHa de Loverval.
Pour avoir accès aux documents numériques, vous devez vous authentifier avec vos identifiants HELHa
Détail d'une collection
Routledge Applied Corpus Linguistics
|
Documents disponibles dans la collection
Ajouter le résultat dans votre panier Affiner la recherche
![détail](./getgif.php?nomgif=plus)
(2021)
Titre : |
Native and non-native teacher talk in the EFL classroom : A corpus-informed study |
Type de document : |
texte imprimé |
Auteurs : |
Éric Nicaise |
Editeur : |
London : Routledge |
Année de publication : |
2021 |
Collection : |
Routledge Applied Corpus Linguistics |
Importance : |
223 p. |
Format : |
24 cm |
ISBN/ISSN/EAN : |
978-0-367-20712-0 |
Langues : |
Anglais (eng) |
Index. décimale : |
802did Didactique de l'anglais |
Note de contenu : |
1. SETTING THE EFL CLASSROOM SCENE
2. SETTING THE CLASSROOM DISCOURSE SCENE
3. USING CORPUS LINGUISTICS TO EXPLORE TEACHER TALK
4. DIGGING INTO FREQUENCIES
5. TEACHER TALK IN CONTEXT: LEXIS AND GRAMMAR
6. TEACHER TALK IN CONTEXT: PHONOLOGY AND DISCOURSE
7. A NEW TEACHER EDUCATION MODEL: AN ‘ENGLISH FOR SPECIFIC PURPOSES’ APPROACH
8. TOWARDS CONNEcTing EFL TEACHERS
APPENDIX 1: DETAILS OF NON-NATIVE TEACHER QUESTIONNAIRE
APPENDIX 2: NATIVE-TEACHER QUESTIONNAIRE SAMPLE |
Native and non-native teacher talk in the EFL classroom : A corpus-informed study [texte imprimé] / Éric Nicaise . - London : Routledge, 2021 . - 223 p. ; 24 cm. - ( Routledge Applied Corpus Linguistics) . ISBN : 978-0-367-20712-0 Langues : Anglais ( eng)
Index. décimale : |
802did Didactique de l'anglais |
Note de contenu : |
1. SETTING THE EFL CLASSROOM SCENE
2. SETTING THE CLASSROOM DISCOURSE SCENE
3. USING CORPUS LINGUISTICS TO EXPLORE TEACHER TALK
4. DIGGING INTO FREQUENCIES
5. TEACHER TALK IN CONTEXT: LEXIS AND GRAMMAR
6. TEACHER TALK IN CONTEXT: PHONOLOGY AND DISCOURSE
7. A NEW TEACHER EDUCATION MODEL: AN ‘ENGLISH FOR SPECIFIC PURPOSES’ APPROACH
8. TOWARDS CONNEcTing EFL TEACHERS
APPENDIX 1: DETAILS OF NON-NATIVE TEACHER QUESTIONNAIRE
APPENDIX 2: NATIVE-TEACHER QUESTIONNAIRE SAMPLE |
| ![Native and non-native teacher talk in the EFL classroom vignette](http://cdocs.helha.be/pmbloverval/opac_css/images/vide.png) |
Réservation
Réserver ce document
Exemplaires (1)
|
L005439 | 802did NIC 005439 | Livre | Bibliothèque principale | Langues | Disponible |