Centre de documentation HELHa Cardijn Louvain-la-Neuve
Horaires d'ouverture (en période scolaire)
Lundi, Mardi, Mercredi :
8h30 - 12h30 / 13h15 - 17h
jeudi : matin sur RDV / 13h15 - 17h
vendredi : 8h30 - 12h30 / 13h15 - 15h00
Fermeture le 11 novembre 2024
Bienvenue au Centre de documentation de la HELHa Cardijn Louvain-la-Neuve
Le centre de documentation de la HELHa Cardijn LLN met à disposition de ses lecteurs un fonds documentaire spécialisé dans les domaines pouvant intéresser – de près ou de loin - les (futur·e·s) travailleur·euse·s sociaux·ales : travail social, sociologie, psychologie, droit, santé, économie, pédagogie, immigration, vieillissement, famille, précarité, délinquance, emploi, communication, etc.
Catégories
Ajouter le résultat dans votre panier Affiner la recherche
Les fiches de lecture, une aide précieuse pour le mémoire / Florence Moussiaux in L'esperluette, 77 (Juillet - Août - Septembre 2013)
[article]
Titre : Les fiches de lecture, une aide précieuse pour le mémoire Type de document : texte imprimé Auteurs : Florence Moussiaux, Auteur Année de publication : 2013 Article en page(s) : 8 p. (cahier central) Note générale : Fiche pédagogique Langues : Français (fre) Catégories : Cardijn
Méthode
TS
LectureEn ligne : http://www.ciep.be/images/publications/esperluette/2013/Esper77.pdf Format de la ressource électronique : Permalink : http://cdocs.helha.be/pmblln/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=18463
in L'esperluette > 77 (Juillet - Août - Septembre 2013) . - 8 p. (cahier central)[article] Les fiches de lecture, une aide précieuse pour le mémoire [texte imprimé] / Florence Moussiaux, Auteur . - 2013 . - 8 p. (cahier central).
Fiche pédagogique
Langues : Français (fre)
in L'esperluette > 77 (Juillet - Août - Septembre 2013) . - 8 p. (cahier central)
Catégories : Cardijn
Méthode
TS
LectureEn ligne : http://www.ciep.be/images/publications/esperluette/2013/Esper77.pdf Format de la ressource électronique : Permalink : http://cdocs.helha.be/pmblln/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=18463 Exemplaires (1)
Cote Support Localisation Section Disponibilité PER ESL 77 (2013) Périodique Centre de documentation HELHa Cardijn LLN Salle de lecture (Périodiques) Disponible What (a) Difference a Degree Makes : The Evaluation of the New Social Work Degree in England / Joan Orme in The british journal of social work, 1, vol. 39 (January 2009)
[article]
Titre : What (a) Difference a Degree Makes : The Evaluation of the New Social Work Degree in England Type de document : texte imprimé Auteurs : Joan Orme, Auteur ; Gillian MacIntyre, Auteur ; Pam Green Lister, Auteur ; Kate Cavanagh, Auteur ; Beth R. Crisp, Auteur ; Shereen Hussein, Auteur ; Jill Manthorpe, Auteur ; Jo Moriarty, Auteur ; Endellion Sharpe, Auteur ; Martin Stevens, Auteur Année de publication : 2009 Article en page(s) : pp. 161-178 Langues : Anglais (eng) Catégories : Cardijn
Evaluation # Formation # Méthode # Travail social
TS
Sciences sociales :Sciences sociales -- RechercheRésumé : "After many years of debate in the UK about the need for a degree-level qualification in social work, the arguments for a minimum degree-level qualification were accepted. The requirements for the degree in England were developed drawing on work from a number of sources, including a benchmark statement for undergraduate degrees in social work and focus groups with stakeholders. The new degree in England, launched in 2003, involves one extra year’s study; improvements in the qualifying standard for social work; and specific curriculum and entrance requirements. At the time of launching the degree, the government department responsible for funding (Department of Health) commissioned a three-year evaluation of the implementation of the new degree to establish whether the new qualifying level leads to improvements in the qualified workforce. The aim of the evaluation is to describe the experiences of those undertaking the degree, collect the views of the various stakeholders about the effectiveness of the degree and measure the impact of a degree-level qualification on those entering the workforce. This article, written by the team undertaking the evaluation of the England degree, explores the reasons for the methodological approach adopted and the issues that have arisen in setting up the research." Permalink : http://cdocs.helha.be/pmblln/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=14291
in The british journal of social work > 1, vol. 39 (January 2009) . - pp. 161-178[article] What (a) Difference a Degree Makes : The Evaluation of the New Social Work Degree in England [texte imprimé] / Joan Orme, Auteur ; Gillian MacIntyre, Auteur ; Pam Green Lister, Auteur ; Kate Cavanagh, Auteur ; Beth R. Crisp, Auteur ; Shereen Hussein, Auteur ; Jill Manthorpe, Auteur ; Jo Moriarty, Auteur ; Endellion Sharpe, Auteur ; Martin Stevens, Auteur . - 2009 . - pp. 161-178.
Langues : Anglais (eng)
in The british journal of social work > 1, vol. 39 (January 2009) . - pp. 161-178
Catégories : Cardijn
Evaluation # Formation # Méthode # Travail social
TS
Sciences sociales :Sciences sociales -- RechercheRésumé : "After many years of debate in the UK about the need for a degree-level qualification in social work, the arguments for a minimum degree-level qualification were accepted. The requirements for the degree in England were developed drawing on work from a number of sources, including a benchmark statement for undergraduate degrees in social work and focus groups with stakeholders. The new degree in England, launched in 2003, involves one extra year’s study; improvements in the qualifying standard for social work; and specific curriculum and entrance requirements. At the time of launching the degree, the government department responsible for funding (Department of Health) commissioned a three-year evaluation of the implementation of the new degree to establish whether the new qualifying level leads to improvements in the qualified workforce. The aim of the evaluation is to describe the experiences of those undertaking the degree, collect the views of the various stakeholders about the effectiveness of the degree and measure the impact of a degree-level qualification on those entering the workforce. This article, written by the team undertaking the evaluation of the England degree, explores the reasons for the methodological approach adopted and the issues that have arisen in setting up the research." Permalink : http://cdocs.helha.be/pmblln/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=14291 Exemplaires (1)
Cote Support Localisation Section Disponibilité PER BJS 39/1 (2009) Périodique Centre de documentation HELHa Cardijn LLN Réserve Périodiques Disponible