Centre de documentation HELHa Cardijn Louvain-la-Neuve
Horaires d'ouverture (en période scolaire)
Lundi, Mardi, Mercredi :
8h30 - 12h30 / 13h15 - 17h
jeudi : matin sur RDV / 13h15 - 17h
vendredi : 8h30 - 12h30 / 13h15 - 15h00
Fermeture le 11 novembre 2024
Bienvenue au Centre de documentation de la HELHa Cardijn Louvain-la-Neuve
Le centre de documentation de la HELHa Cardijn LLN met à disposition de ses lecteurs un fonds documentaire spécialisé dans les domaines pouvant intéresser – de près ou de loin - les (futur·e·s) travailleur·euse·s sociaux·ales : travail social, sociologie, psychologie, droit, santé, économie, pédagogie, immigration, vieillissement, famille, précarité, délinquance, emploi, communication, etc.
Catégories
Ajouter le résultat dans votre panier Affiner la recherche
[article]
Titre : Copernic : révolution manquée Type de document : texte imprimé Auteurs : Dominique Cabiaux, Auteur Editeur : Bruxelles : M.o.c. Article en page(s) : pp.1-3 Langues : Français (fre) Catégories : Cardijn
Belgique # Etat fédéral # Modernisation
TS
Fonction publiqueMots-clés : Etat fédéral Fonction publique Modernisation Belgique Résumé : "Le 14 mars les fonctionnaires de l'Etat fédéral et d'autres entités fédérales descendaient dans la rue, une demande de revalorisation salariale mais aussi le refus du Plan Copernic de modernisation des administrations publiques." En ligne : http://www.revue-democratie.be/index.php?p=art&id=171 Permalink : http://cdocs.helha.be/pmblln/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=7778
in Démocratie > 7 (avril 2001) . - pp.1-3[article] Copernic : révolution manquée [texte imprimé] / Dominique Cabiaux, Auteur . - Bruxelles : M.o.c. . - pp.1-3.
Langues : Français (fre)
in Démocratie > 7 (avril 2001) . - pp.1-3
Catégories : Cardijn
Belgique # Etat fédéral # Modernisation
TS
Fonction publiqueMots-clés : Etat fédéral Fonction publique Modernisation Belgique Résumé : "Le 14 mars les fonctionnaires de l'Etat fédéral et d'autres entités fédérales descendaient dans la rue, une demande de revalorisation salariale mais aussi le refus du Plan Copernic de modernisation des administrations publiques." En ligne : http://www.revue-democratie.be/index.php?p=art&id=171 Permalink : http://cdocs.helha.be/pmblln/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=7778 Exemplaires
Cote Support Localisation Section Disponibilité aucun exemplaire Social Care and the Modern Citizen : Client, Consumer, Service User, Manager and Entrepreneur / Peter Scourfield in The british journal of social work, 1, vol. 37 (jan. 2007)
[article]
Titre : Social Care and the Modern Citizen : Client, Consumer, Service User, Manager and Entrepreneur Type de document : texte imprimé Auteurs : Peter Scourfield, Auteur Editeur : Oxford : Oxford university press - GB - Oxford Année de publication : 2007 Article en page(s) : pp. 107-122 Langues : Français (fre) Catégories : Cardijn
Adulte # Assistance sociale # Modernisation # Service social
TS
Aide sociale:Aide sociale -- BénéficiairesMots-clés : Assistance sociale Adulte Usager Service social Modernisation Résumé : "Since coming to power, New Labour has embarked on a programme of modernization. Few areas of state activity have been more visibly subjected to New Labour’s modernization agenda than the personal social services. Local authority social services departments have largely ceased to exist as separate organizational entities. However, modernization has also required that the relationship between state and citizen be reconstructed. This is evident in New Labour’s vision for adult social care which envisages a move towards individual budgets. The individualizing nature of such schemes may be thought hard to reconcile with the discourse of integration and partnership prominent elsewhere. However, a key linking concept is that of ‘person-centredness’. It is often assumed that this simply means that public services become more flexible to meet the needs of ‘the person’. This paper uses the example of direct payments to demonstrate how modernization also requires flexibility of ‘the person’. It would appear that inherent in New Labour’s project of modernization is the assumption that the modern citizen should be both managerial and entrepreneurial. What were once public responsibilities are being transferred to the individual. The implications for the users of adult social care are discussed." Permalink : http://cdocs.helha.be/pmblln/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=12517
in The british journal of social work > 1, vol. 37 (jan. 2007) . - pp. 107-122[article] Social Care and the Modern Citizen : Client, Consumer, Service User, Manager and Entrepreneur [texte imprimé] / Peter Scourfield, Auteur . - Oxford : Oxford university press - GB - Oxford, 2007 . - pp. 107-122.
Langues : Français (fre)
in The british journal of social work > 1, vol. 37 (jan. 2007) . - pp. 107-122
Catégories : Cardijn
Adulte # Assistance sociale # Modernisation # Service social
TS
Aide sociale:Aide sociale -- BénéficiairesMots-clés : Assistance sociale Adulte Usager Service social Modernisation Résumé : "Since coming to power, New Labour has embarked on a programme of modernization. Few areas of state activity have been more visibly subjected to New Labour’s modernization agenda than the personal social services. Local authority social services departments have largely ceased to exist as separate organizational entities. However, modernization has also required that the relationship between state and citizen be reconstructed. This is evident in New Labour’s vision for adult social care which envisages a move towards individual budgets. The individualizing nature of such schemes may be thought hard to reconcile with the discourse of integration and partnership prominent elsewhere. However, a key linking concept is that of ‘person-centredness’. It is often assumed that this simply means that public services become more flexible to meet the needs of ‘the person’. This paper uses the example of direct payments to demonstrate how modernization also requires flexibility of ‘the person’. It would appear that inherent in New Labour’s project of modernization is the assumption that the modern citizen should be both managerial and entrepreneurial. What were once public responsibilities are being transferred to the individual. The implications for the users of adult social care are discussed." Permalink : http://cdocs.helha.be/pmblln/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=12517 Exemplaires (1)
Cote Support Localisation Section Disponibilité PER BJS 37/1 (2007) Périodique Centre de documentation HELHa Cardijn LLN Réserve Périodiques Disponible