Centre de documentation HELHa Cardijn Louvain-la-Neuve
Horaires d'ouverture (en période scolaire)
Lundi, Mardi, Mercredi :
8h30 - 12h30 / 13h15 - 17h
jeudi : matin sur RDV / 13h15 - 17h
vendredi : 8h30 - 12h30 / 13h15 - 15h00
Fermeture le 11 novembre 2024
Bienvenue au Centre de documentation de la HELHa Cardijn Louvain-la-Neuve
Le centre de documentation de la HELHa Cardijn LLN met à disposition de ses lecteurs un fonds documentaire spécialisé dans les domaines pouvant intéresser – de près ou de loin - les (futur·e·s) travailleur·euse·s sociaux·ales : travail social, sociologie, psychologie, droit, santé, économie, pédagogie, immigration, vieillissement, famille, précarité, délinquance, emploi, communication, etc.
Détail de l'auteur
Auteur Barbara Facer |
Documents disponibles écrits par cet auteur
Ajouter le résultat dans votre panier Affiner la recherche
Students with Criminal Convictions : Policies and Practices in Social Work Education / Iolo Madoc-Jones in The british journal of social work, 8, vol. 37 (December 2007)
[article]
Titre : Students with Criminal Convictions : Policies and Practices in Social Work Education Type de document : texte imprimé Auteurs : Iolo Madoc-Jones, Auteur ; John Bates, Auteur ; Barbara Facer, Auteur ; Karen Roscoe, Auteur Année de publication : 2007 Article en page(s) : pp. 1387-1403 Langues : Anglais (eng) Catégories : Cardijn
Evaluation # Travail social
TS
Criminalité # Criminologie # Education # ÉtudiantsRésumé : "In light of the Bichard Inquiry, this paper considers the vetting practices that apply in relation to those students with criminal convictions who apply to undertake social work education in England or Wales. The paper is organized primarily around the lessons that can be learnt from two case studies, and descriptions of how a range of social work programmes in England and Wales assess individuals with criminal convictions. It explores some of the reasons why the assessment of individuals with previous criminal convictions is important, some of the issues that might arise in relation to how it is currently carried out and what might constitute best practice in this area." Permalink : http://cdocs.helha.be/pmblln/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=13551
in The british journal of social work > 8, vol. 37 (December 2007) . - pp. 1387-1403[article] Students with Criminal Convictions : Policies and Practices in Social Work Education [texte imprimé] / Iolo Madoc-Jones, Auteur ; John Bates, Auteur ; Barbara Facer, Auteur ; Karen Roscoe, Auteur . - 2007 . - pp. 1387-1403.
Langues : Anglais (eng)
in The british journal of social work > 8, vol. 37 (December 2007) . - pp. 1387-1403
Catégories : Cardijn
Evaluation # Travail social
TS
Criminalité # Criminologie # Education # ÉtudiantsRésumé : "In light of the Bichard Inquiry, this paper considers the vetting practices that apply in relation to those students with criminal convictions who apply to undertake social work education in England or Wales. The paper is organized primarily around the lessons that can be learnt from two case studies, and descriptions of how a range of social work programmes in England and Wales assess individuals with criminal convictions. It explores some of the reasons why the assessment of individuals with previous criminal convictions is important, some of the issues that might arise in relation to how it is currently carried out and what might constitute best practice in this area." Permalink : http://cdocs.helha.be/pmblln/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=13551 Exemplaires (1)
Cote Support Localisation Section Disponibilité PER BJS 37/8 (2007) Périodique Centre de documentation HELHa Cardijn LLN Réserve Périodiques Disponible