Centre de Documentation HELHa Tournai - Mouscron
Heures d'ouverture (période scolaire)
Tournai | Mouscron |
- lundi : 9h00-12h00 et 13h00-17h00
- mardi: 9h00-12h30 et 13h00-17h00
- mercredi: 9h00-12h30 et 13h00-17h30
- jeudi: 9h00-12h30 et 13h00-17h00
- vendredi: 09h00-17h00
| - lundi: 9h00 à 12h30 et 13h00 à 17h15
- mardi: 13h00 à 17h15
- mercredi: 13h00 à 17h15
- jeudi : 13h00 à 17h15
- vendredi: 13h00 à 17h00 |
Après identification sur connected (ID et mot de passe), les membres de la Helha ont l'accès à Cinahl et à Cairn en passant par l'onglet "Bases de données" de ce catalogue et en cliquant sur le lien d'accès.
Semaine du 19/05 à Tournai : Horaire habituel.
Semaine du 26/05 à Tournai : Fermé le jeudi 29/05 (Ascension).
Semaine du 02/06 à Tournai : Horaire habituel.
Semaine du 12/05 à Mouscron : Horaire habituel
Semaine du 19/05 à Mouscron : Horaire habituel. Horaire habituel
Semaine du 26/05 à Mouscron : Fermé le jeudi 29/05 (Ascension).
Notre catalogue possède un thésaurus (voir ci-dessous : catégories). Pour effectuer une recherche structurée, nous vous conseillons de cliquer sur la "recherche multi-critères". Dans le menu déroulant, descendez et choisissez "Indexations - Catégories", tapez votre descripteur (mot-clé) et sélectionnez-le lorsqu'il apparaît. Pour introduire un 2è terme, renouvelez l'opération (ET). Vous pouvez élargir les résultats en ajoutant des termes proches avec + (OU).
(2013)
Titre : |
Contact ! 1 : Nederlands voor anderstaligen |
Type de document : |
texte imprimé |
Mention d'édition : |
4e dr. |
Editeur : |
Amsterdam [etc.] : Intertaal |
Année de publication : |
2013 |
Importance : |
295 p. |
Accompagnement : |
3 audio-cd's |
ISBN/ISSN/EAN : |
978-94-6030-135-3 |
Langues : |
Néerlandais (nla) |
Catégories : |
Alpha E:Exercice ; N:Néerlandais
|
Résumé : |
Het werkboek bevat drie audio-cd’s met luistermateriaal en uitspraakoefeningen. Het werkboek bestaat uit twaalf hoofdstukken. De hoofdstukken bestaan allemaal uit drie delen (A, B en C). Elk deel behandelt een subthema van het hoofdthema. De thema’s en de bijbehorende lesstof worden geïntroduceerd in het tekstboek en uitgediept in het werkboek. Het werkboek bevat de volgende elementen:
Oefeningen
Het werkboek bevat een reeks functionele schrijf- luister-, lees-, woordenschat- en grammaticaoefeningen bij ieder deel (A, B en C) van een hoofdstuk in het tekstboek. In het tekstboek wordt aangegeven wanneer cursisten welke oefeningen kunnen doen. In het werkboek is er relatief meer aandacht voor schrijfvaardigheid dan in het tekstboek. Ook zijn er vanaf hoofdstuk 4 oefeningen bij Nederlandstalige liedjes.
Uitspraakoefeningen
In het tekstboek staat de theorie van de uitspraak, in het werkboek staan de bijbehorende oefeningen. Deze oefeningen gaan van receptief (aspecten van uitspraak leren onderscheiden) naar productief (aspecten van uitspraak leren nazeggen).
Over Nederland: informatie over Nederland en de Nederlandse samenleving
Onder de noemer ‘Over Nederland’ maakt de cursist door middel van een leestekst kennis met typisch Nederlandse onderwerpen. Opdrachten bij de teksten toetsen het begrip van deze leesteksten.
Achter in het werkboek zijn de oplossingen van de oefeningen en de transcripties van de luisterteksten opgenomen. |
Permalink : |
http://cdocs.helha.be/pmbtournai/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=27309 |
Contact ! 1 : Nederlands voor anderstaligen [texte imprimé] . - 4e dr. . - Amsterdam [etc.] : Intertaal, 2013 . - 295 p. + 3 audio-cd's. ISBN : 978-94-6030-135-3 Langues : Néerlandais ( nla)
Catégories : |
Alpha E:Exercice ; N:Néerlandais
|
Résumé : |
Het werkboek bevat drie audio-cd’s met luistermateriaal en uitspraakoefeningen. Het werkboek bestaat uit twaalf hoofdstukken. De hoofdstukken bestaan allemaal uit drie delen (A, B en C). Elk deel behandelt een subthema van het hoofdthema. De thema’s en de bijbehorende lesstof worden geïntroduceerd in het tekstboek en uitgediept in het werkboek. Het werkboek bevat de volgende elementen:
Oefeningen
Het werkboek bevat een reeks functionele schrijf- luister-, lees-, woordenschat- en grammaticaoefeningen bij ieder deel (A, B en C) van een hoofdstuk in het tekstboek. In het tekstboek wordt aangegeven wanneer cursisten welke oefeningen kunnen doen. In het werkboek is er relatief meer aandacht voor schrijfvaardigheid dan in het tekstboek. Ook zijn er vanaf hoofdstuk 4 oefeningen bij Nederlandstalige liedjes.
Uitspraakoefeningen
In het tekstboek staat de theorie van de uitspraak, in het werkboek staan de bijbehorende oefeningen. Deze oefeningen gaan van receptief (aspecten van uitspraak leren onderscheiden) naar productief (aspecten van uitspraak leren nazeggen).
Over Nederland: informatie over Nederland en de Nederlandse samenleving
Onder de noemer ‘Over Nederland’ maakt de cursist door middel van een leestekst kennis met typisch Nederlandse onderwerpen. Opdrachten bij de teksten toetsen het begrip van deze leesteksten.
Achter in het werkboek zijn de oplossingen van de oefeningen en de transcripties van de luisterteksten opgenomen. |
Permalink : |
http://cdocs.helha.be/pmbtournai/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=27309 |
|  |
Exemplaires (1)
|
T005742 | 811.112_5/070 | Livre | Tournai | Communication | Disponible |