Centre de Documentation HELHa - Loverval
Horaire d'ouverture: Du lundi au vendredi, de 8h00 à 16h00
Fermeture les jours fériés et durant les congés scolaires
Fermeture exceptionnelle le mercredi 24 avril de 8h00 à 12h45
Fermeture les jours fériés et durant les congés scolaires
Fermeture exceptionnelle le mercredi 24 avril de 8h00 à 12h45
Bienvenue sur le catalogue du centre de documentation de la HELHa de Loverval.
Pour avoir accès aux documents numériques, vous devez vous authentifier avec vos identifiants HELHa
Pour avoir accès aux documents numériques, vous devez vous authentifier avec vos identifiants HELHa
Détail de l'auteur
Auteur Alie Kammenga |
Documents disponibles écrits par cet auteur
Ajouter le résultat dans votre panier Affiner la recherche
Unmute. Activerende didactiek voor de online taalles / Masja Mesie (2020)
Titre : Unmute. Activerende didactiek voor de online taalles Type de document : texte imprimé Auteurs : Masja Mesie ; Alie Kammenga Editeur : Bussum [Pays-Bas] : Coutinho Année de publication : 2020 Importance : 70 p. Format : 24 cm ISBN/ISSN/EAN : 978-90-469-0775-7 Langues : Néerlandais (nla) Catégories : P:Pédagogie:TICE Mots-clés : enseignement à distance Index. décimale : 803Did Didactique du néerlandais Résumé : "Voor een groot aantal docenten en leerlingen zijn taallessen op afstand verre van ideaal. De online didactische vaardigheden van docenten zijn in de afgelopen periode op de proef gesteld en bij een groot aantal docenten snel ontwikkeld.
Unmute geeft praktische voorbeelden waarmee het repertoire van taaldocenten op het gebied van online taaldidactiek verder kan worden uitgebreid. Het boek is opgebouwd volgens het vierstappenmodel: starter, kop, romp en staart. Dit is een basismodel voor een goede les.
In het boek wordt een twintigtal werkvormen als bouwstenen voor taallessen beschreven waarbij het betekenisvol leren voorop staat en waar het online werken iets extra’s toevoegt. Alle werkvormen zijn erop gericht om de leerlingen in interactie te activeren en om het leren in beeld te brengen, zonder dat het de docent veel extra voorbereidingstijd kost. De werkvormen kunnen naast een taalmethode worden ingezet, maar ook aanvullend zijn voor docenten die leerlingen laten leren in projecten en leerteams aan grote of geïntegreerde taaltaken. Vaak gaat het bij deze werkvormen om kleine didactische ingrepen waarvoor de docent niet per se een digitaal wonder hoeft te zijn."Unmute. Activerende didactiek voor de online taalles [texte imprimé] / Masja Mesie ; Alie Kammenga . - Bussum (Postbus 333, 1400 AH, Pays-Bas) : Coutinho, 2020 . - 70 p. ; 24 cm.
ISBN : 978-90-469-0775-7
Langues : Néerlandais (nla)
Catégories : P:Pédagogie:TICE Mots-clés : enseignement à distance Index. décimale : 803Did Didactique du néerlandais Résumé : "Voor een groot aantal docenten en leerlingen zijn taallessen op afstand verre van ideaal. De online didactische vaardigheden van docenten zijn in de afgelopen periode op de proef gesteld en bij een groot aantal docenten snel ontwikkeld.
Unmute geeft praktische voorbeelden waarmee het repertoire van taaldocenten op het gebied van online taaldidactiek verder kan worden uitgebreid. Het boek is opgebouwd volgens het vierstappenmodel: starter, kop, romp en staart. Dit is een basismodel voor een goede les.
In het boek wordt een twintigtal werkvormen als bouwstenen voor taallessen beschreven waarbij het betekenisvol leren voorop staat en waar het online werken iets extra’s toevoegt. Alle werkvormen zijn erop gericht om de leerlingen in interactie te activeren en om het leren in beeld te brengen, zonder dat het de docent veel extra voorbereidingstijd kost. De werkvormen kunnen naast een taalmethode worden ingezet, maar ook aanvullend zijn voor docenten die leerlingen laten leren in projecten en leerteams aan grote of geïntegreerde taaltaken. Vaak gaat het bij deze werkvormen om kleine didactische ingrepen waarvoor de docent niet per se een digitaal wonder hoeft te zijn."Réservation
Réserver ce document
Exemplaires (1)
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité L006106 803Did MES 006106 Livre Bibliothèque principale Langues Disponible