Centre de Documentation Campus Montignies
Horaires :
Lundi : 8h-18h30
Mardi : 8h-18h30
Mercredi 9h-16h30
Jeudi : 8h-18h30
Vendredi : 8h-16h30
Votre centre de documentation fermera de 12h30 à 13h ce vendredi 28 juin et fermera à 14h30.
Dès ce lundi 1er juillet jusqu'au mercredi 10 juillet l'horaire du centre de documentation sera adapté :
Lundi 1er juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 2 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 3 juillet : de 9h à 12h et de 12h30 à 15h15
Jeudi 4 juillet : de 8h à 12h30 et de 13h à 18h30
Lundi 8 juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 9 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 10 juillet : de 9h à 11h
Réouverture dès ce lundi 19 août.
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Predicting older driver on-road performance by means of the useful field of view and trail making test part B / Sherrilene Classen in American Journal of Occupational Therapy, Vol. 67/5 (septembre-octobre 2013)
[article]
Titre : Predicting older driver on-road performance by means of the useful field of view and trail making test part B Type de document : texte imprimé Auteurs : Sherrilene Classen ; Alexander M. CRIZZLE ; Yanning WANG ; et al. Année de publication : 2013 Article en page(s) : p.574-582 Langues : Anglais (eng) Mots-clés : Personne âgée Vieillissement Conduite automobile Test visuel Développement intellectuel Résumé : The Useful Field of View(®) (UFOV) and Trail Making Test Part B (Trails B) are measures of divided attention. We determined which measure was more accurate in predicting on-road outcomes among drivers (N = 198, mean age = 73.86, standard deviation = 6.05). Receiver operating characteristic curves for the UFOV (Risk Index [RI] and Subtests 1-3) and Trails B significantly predicted on-road outcomes. Contrasting Trails B with the UFOV RI and subtests, the only difference was found between the UFOV RI and Trails B, indicating the UFOV RI was the best predictor of on-road outcomes. Misclassifications of drivers totaled 28 for the UFOV RI, 62 for Trails B, and 58 for UFOV Subtest 2. The UFOV RI is a superior test in predicting on-road outcomes, but the Trails B has acceptable accuracy and is comparable to the other UFOV subtests. Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=14191
in American Journal of Occupational Therapy > Vol. 67/5 (septembre-octobre 2013) . - p.574-582[article] Predicting older driver on-road performance by means of the useful field of view and trail making test part B [texte imprimé] / Sherrilene Classen ; Alexander M. CRIZZLE ; Yanning WANG ; et al. . - 2013 . - p.574-582.
Langues : Anglais (eng)
in American Journal of Occupational Therapy > Vol. 67/5 (septembre-octobre 2013) . - p.574-582
Mots-clés : Personne âgée Vieillissement Conduite automobile Test visuel Développement intellectuel Résumé : The Useful Field of View(®) (UFOV) and Trail Making Test Part B (Trails B) are measures of divided attention. We determined which measure was more accurate in predicting on-road outcomes among drivers (N = 198, mean age = 73.86, standard deviation = 6.05). Receiver operating characteristic curves for the UFOV (Risk Index [RI] and Subtests 1-3) and Trails B significantly predicted on-road outcomes. Contrasting Trails B with the UFOV RI and subtests, the only difference was found between the UFOV RI and Trails B, indicating the UFOV RI was the best predictor of on-road outcomes. Misclassifications of drivers totaled 28 for the UFOV RI, 62 for Trails B, and 58 for UFOV Subtest 2. The UFOV RI is a superior test in predicting on-road outcomes, but the Trails B has acceptable accuracy and is comparable to the other UFOV subtests. Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=14191 Exemplaires (1)
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