Centre de Documentation Campus Montignies
Horaires :
Lundi : 8h-18h30
Mardi : 8h-18h30
Mercredi 9h-16h30
Jeudi : 8h-18h30
Vendredi : 8h-16h30
Votre centre de documentation fermera de 12h30 à 13h ce vendredi 28 juin et fermera à 14h30.
Dès ce lundi 1er juillet jusqu'au mercredi 10 juillet l'horaire du centre de documentation sera adapté :
Lundi 1er juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 2 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 3 juillet : de 9h à 12h et de 12h30 à 15h15
Jeudi 4 juillet : de 8h à 12h30 et de 13h à 18h30
Lundi 8 juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 9 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 10 juillet : de 9h à 11h
Réouverture dès ce lundi 19 août.
Lundi : 8h-18h30
Mardi : 8h-18h30
Mercredi 9h-16h30
Jeudi : 8h-18h30
Vendredi : 8h-16h30
Votre centre de documentation fermera de 12h30 à 13h ce vendredi 28 juin et fermera à 14h30.
Dès ce lundi 1er juillet jusqu'au mercredi 10 juillet l'horaire du centre de documentation sera adapté :
Lundi 1er juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 2 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 3 juillet : de 9h à 12h et de 12h30 à 15h15
Jeudi 4 juillet : de 8h à 12h30 et de 13h à 18h30
Lundi 8 juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 9 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 10 juillet : de 9h à 11h
Réouverture dès ce lundi 19 août.
Bienvenue sur le catalogue du centre de documentation du campus de Montignies.
Résultat de la recherche
1 résultat(s) recherche sur le mot-clé 'Psychiatry and psychology' ![Ne pas surligner les mots recherchés Ne pas surligner les mots recherchés](./images/text_horizontalrule.png)
![](./images/expand_all.gif)
![](./images/collapse_all.gif)
![Imprimer la page de recherche courante...](./images/print.gif)
![Tris disponibles](./images/orderby_az.gif)
Exploring Addiction-as-Occupation / Sally Wasmuth in The British Journal of Occupational Therapy, Volume 77 numéro 12 (Décembre 2014)
[article]
Titre : Exploring Addiction-as-Occupation Type de document : texte imprimé Auteurs : Sally Wasmuth, Auteur ; Jeffrey L. Crabtree, Auteur ; Patricia J. Scott, Auteur Année de publication : 2014 Article en page(s) : p.605-613 Langues : Anglais (eng) Mots-clés : Psychiatry and psychology Mental disorders Occupational therapy Résumé : Introduction Despite advances in addiction research and practice, addiction remains a significant public health problem with strikingly high relapse rates and low treatment retention rates. This study explored whether the concept of addiction-as-occupation aligned with the experiences of ten persons with addiction(s), and suggests that further development of a model based on this concept may help to elucidate and address some barriers to addiction recovery services.
Methods Semi-structured interviews were performed to gain descriptions of the occupational lives and first-hand experiences of ten persons with addiction(s). Transcripts were analysed using a qualitative thematic analysis methodology.
Results Seven themes were identified in the data: connection, locus of control, penetration, habituation, identity, motivation, and coping/escape. Participants in this study described their addictions using occupational terms, and addressed both the gains and harms of performing their addictions.
Conclusion Further investigation of experiences of addiction-as-occupation could be useful for informing occupational therapy interventions for substance-related and addictive disorders. Potential implications and contributions of a conceptual model based on the notion of addiction-as-occupation, as well as areas for future research, are discussed.Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=35914
in The British Journal of Occupational Therapy > Volume 77 numéro 12 (Décembre 2014) . - p.605-613[article] Exploring Addiction-as-Occupation [texte imprimé] / Sally Wasmuth, Auteur ; Jeffrey L. Crabtree, Auteur ; Patricia J. Scott, Auteur . - 2014 . - p.605-613.
Langues : Anglais (eng)
in The British Journal of Occupational Therapy > Volume 77 numéro 12 (Décembre 2014) . - p.605-613
Mots-clés : Psychiatry and psychology Mental disorders Occupational therapy Résumé : Introduction Despite advances in addiction research and practice, addiction remains a significant public health problem with strikingly high relapse rates and low treatment retention rates. This study explored whether the concept of addiction-as-occupation aligned with the experiences of ten persons with addiction(s), and suggests that further development of a model based on this concept may help to elucidate and address some barriers to addiction recovery services.
Methods Semi-structured interviews were performed to gain descriptions of the occupational lives and first-hand experiences of ten persons with addiction(s). Transcripts were analysed using a qualitative thematic analysis methodology.
Results Seven themes were identified in the data: connection, locus of control, penetration, habituation, identity, motivation, and coping/escape. Participants in this study described their addictions using occupational terms, and addressed both the gains and harms of performing their addictions.
Conclusion Further investigation of experiences of addiction-as-occupation could be useful for informing occupational therapy interventions for substance-related and addictive disorders. Potential implications and contributions of a conceptual model based on the notion of addiction-as-occupation, as well as areas for future research, are discussed.Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=35914 Exemplaires (1)
Cote Support Localisation Section Disponibilité Revue Revue Centre de Documentation HELHa Campus Montignies Armoires à volets Document exclu du prêt - à consulter sur place
Exclu du prêt