Centre de Documentation Campus Montignies
Horaires :
Lundi : 8h-18h30
Mardi : 8h-18h30
Mercredi 9h-16h30
Jeudi : 8h-18h30
Vendredi : 8h-16h30
Votre centre de documentation fermera de 12h30 à 13h ce vendredi 28 juin et fermera à 14h30.
Dès ce lundi 1er juillet jusqu'au mercredi 10 juillet l'horaire du centre de documentation sera adapté :
Lundi 1er juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 2 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 3 juillet : de 9h à 12h et de 12h30 à 15h15
Jeudi 4 juillet : de 8h à 12h30 et de 13h à 18h30
Lundi 8 juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 9 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 10 juillet : de 9h à 11h
Réouverture dès ce lundi 19 août.
Lundi : 8h-18h30
Mardi : 8h-18h30
Mercredi 9h-16h30
Jeudi : 8h-18h30
Vendredi : 8h-16h30
Votre centre de documentation fermera de 12h30 à 13h ce vendredi 28 juin et fermera à 14h30.
Dès ce lundi 1er juillet jusqu'au mercredi 10 juillet l'horaire du centre de documentation sera adapté :
Lundi 1er juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 2 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 3 juillet : de 9h à 12h et de 12h30 à 15h15
Jeudi 4 juillet : de 8h à 12h30 et de 13h à 18h30
Lundi 8 juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 9 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 10 juillet : de 9h à 11h
Réouverture dès ce lundi 19 août.
Bienvenue sur le catalogue du centre de documentation du campus de Montignies.
Résultat de la recherche
1 résultat(s) recherche sur le mot-clé 'Health determinants' ![Ne pas surligner les mots recherchés Ne pas surligner les mots recherchés](./images/text_horizontalrule.png)
![](./images/expand_all.gif)
![](./images/collapse_all.gif)
![Imprimer la page de recherche courante...](./images/print.gif)
![Tris disponibles](./images/orderby_az.gif)
Sharpening our critical edge: Occupational therapy in the context of marginalized populations / Alison Gerlach in Canadian Journal of Occupational Therapy, 82(4) (Octobre 2015)
[article]
Titre : Sharpening our critical edge: Occupational therapy in the context of marginalized populations Titre original : Aiguiser notre sens critique: L’ergothérapie dans le contexte des populations marginalisées Type de document : texte imprimé Auteurs : Alison Gerlach, Auteur Année de publication : 2015 Article en page(s) : p.245-253 Langues : Anglais (eng) Mots-clés : Health determinants Health equity Health service Indigenous Intersectionality Population health Résumé : Background. An emerging and important area of occupational therapy practice involves engaging with various individuals and population groups who live in marginalizing conditions that result in health inequities.
Purpose. This paper calls for more critical and intersectional analyses of occupational therapy in the context of marginalized populations.
Key Issues. Intersectionality has the potential to reveal important and complex interactions among social systems that create and sustain marginalization and to inform more nuanced, contextualized, and socially responsive forms of occupational therapy. Central to this process is the co-construction of knowledge with people who experience marginalization. Engaging in this work requires occupational therapists to undertake ongoing critical reflexivity to attend to our sociohistorical positioning of power and privilege in relation to marginalized populations.
Implications. Complicating our discourse on marginalized populations is imperative to enacting our critical potential in working toward social justice and health equity.Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=40889
in Canadian Journal of Occupational Therapy > 82(4) (Octobre 2015) . - p.245-253[article] Sharpening our critical edge: Occupational therapy in the context of marginalized populations = Aiguiser notre sens critique: L’ergothérapie dans le contexte des populations marginalisées [texte imprimé] / Alison Gerlach, Auteur . - 2015 . - p.245-253.
Langues : Anglais (eng)
in Canadian Journal of Occupational Therapy > 82(4) (Octobre 2015) . - p.245-253
Mots-clés : Health determinants Health equity Health service Indigenous Intersectionality Population health Résumé : Background. An emerging and important area of occupational therapy practice involves engaging with various individuals and population groups who live in marginalizing conditions that result in health inequities.
Purpose. This paper calls for more critical and intersectional analyses of occupational therapy in the context of marginalized populations.
Key Issues. Intersectionality has the potential to reveal important and complex interactions among social systems that create and sustain marginalization and to inform more nuanced, contextualized, and socially responsive forms of occupational therapy. Central to this process is the co-construction of knowledge with people who experience marginalization. Engaging in this work requires occupational therapists to undertake ongoing critical reflexivity to attend to our sociohistorical positioning of power and privilege in relation to marginalized populations.
Implications. Complicating our discourse on marginalized populations is imperative to enacting our critical potential in working toward social justice and health equity.Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=40889 Exemplaires (1)
Cote Support Localisation Section Disponibilité Revue Revue Centre de Documentation HELHa Campus Montignies Armoires à volets Document exclu du prêt - à consulter sur place
Exclu du prêt