Centre de Documentation Campus Montignies
Horaires :
Lundi : 8h-18h30
Mardi : 8h-18h30
Mercredi 9h-16h30
Jeudi : 8h-18h30
Vendredi : 8h-16h30
Votre centre de documentation fermera de 12h30 à 13h ce vendredi 28 juin et fermera à 14h30.
Dès ce lundi 1er juillet jusqu'au mercredi 10 juillet l'horaire du centre de documentation sera adapté :
Lundi 1er juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 2 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 3 juillet : de 9h à 12h et de 12h30 à 15h15
Jeudi 4 juillet : de 8h à 12h30 et de 13h à 18h30
Lundi 8 juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 9 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 10 juillet : de 9h à 11h
Réouverture dès ce lundi 19 août.
Lundi : 8h-18h30
Mardi : 8h-18h30
Mercredi 9h-16h30
Jeudi : 8h-18h30
Vendredi : 8h-16h30
Votre centre de documentation fermera de 12h30 à 13h ce vendredi 28 juin et fermera à 14h30.
Dès ce lundi 1er juillet jusqu'au mercredi 10 juillet l'horaire du centre de documentation sera adapté :
Lundi 1er juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 2 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 3 juillet : de 9h à 12h et de 12h30 à 15h15
Jeudi 4 juillet : de 8h à 12h30 et de 13h à 18h30
Lundi 8 juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 9 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 10 juillet : de 9h à 11h
Réouverture dès ce lundi 19 août.
Bienvenue sur le catalogue du centre de documentation du campus de Montignies.
Résultat de la recherche
1 résultat(s) recherche sur le mot-clé 'Clinical practice' ![Ne pas surligner les mots recherchés Ne pas surligner les mots recherchés](./images/text_horizontalrule.png)
![](./images/expand_all.gif)
![](./images/collapse_all.gif)
![Imprimer la page de recherche courante...](./images/print.gif)
![Tris disponibles](./images/orderby_az.gif)
Turning evidence into practice: Barriers to research use among occupational therapists / Kersti Samuelsson in The British Journal of Occupational Therapy, Volume 78 numéro 3 (Mars 2015)
![]()
[article]
Titre : Turning evidence into practice: Barriers to research use among occupational therapists Type de document : texte imprimé Auteurs : Kersti Samuelsson, Auteur ; Ewa Wressle, Auteur Année de publication : 2015 Article en page(s) : p. 175-181 Langues : Anglais (eng) Mots-clés : Clinical practice Support survey Résumé : Introduction Research has demonstrated that occupational therapists generally have a positive attitude regarding the use of evidence in their daily practice and decision-making. In addition, occupational therapists are expected to implement evidence-based practice, which is often understood as equivalent to research. However, evidence-based practice might be difficult to reconcile with occupational therapy from a client-centred focus. This study examines what occupational therapists perceive as barriers to research use and discusses the challenge of clinical implementation.
Method This study uses a descriptive cross-sectional design. The Barriers to Research Utilization Scale questionnaire was mailed to 807 randomly selected Swedish occupational therapists. The response rate was 59%.
Findings The occupational therapists identified three main barriers to the use of research: insufficient facilities (82%); lack of time to read research (77%); difficulty understanding statistical analyses (75%). Degree of education was shown to affect results; occupational therapists with higher education levels indicated a higher use of research.
Conclusion Implementing research in clinical practice is a challenge. Occupational therapists are interested but they lack the optimal prerequisites and time.En ligne : http://bjo.sagepub.com/content/78/3.toc Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=35936
in The British Journal of Occupational Therapy > Volume 78 numéro 3 (Mars 2015) . - p. 175-181[article] Turning evidence into practice: Barriers to research use among occupational therapists [texte imprimé] / Kersti Samuelsson, Auteur ; Ewa Wressle, Auteur . - 2015 . - p. 175-181.
Langues : Anglais (eng)
in The British Journal of Occupational Therapy > Volume 78 numéro 3 (Mars 2015) . - p. 175-181
Mots-clés : Clinical practice Support survey Résumé : Introduction Research has demonstrated that occupational therapists generally have a positive attitude regarding the use of evidence in their daily practice and decision-making. In addition, occupational therapists are expected to implement evidence-based practice, which is often understood as equivalent to research. However, evidence-based practice might be difficult to reconcile with occupational therapy from a client-centred focus. This study examines what occupational therapists perceive as barriers to research use and discusses the challenge of clinical implementation.
Method This study uses a descriptive cross-sectional design. The Barriers to Research Utilization Scale questionnaire was mailed to 807 randomly selected Swedish occupational therapists. The response rate was 59%.
Findings The occupational therapists identified three main barriers to the use of research: insufficient facilities (82%); lack of time to read research (77%); difficulty understanding statistical analyses (75%). Degree of education was shown to affect results; occupational therapists with higher education levels indicated a higher use of research.
Conclusion Implementing research in clinical practice is a challenge. Occupational therapists are interested but they lack the optimal prerequisites and time.En ligne : http://bjo.sagepub.com/content/78/3.toc Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=35936 Exemplaires (1)
Cote Support Localisation Section Disponibilité Revue Revue Centre de Documentation HELHa Campus Montignies Armoires à volets Document exclu du prêt - à consulter sur place
Exclu du prêt