Centre de Documentation Campus Montignies
Horaires :
Lundi : 8h-18h30
Mardi : 8h-18h30
Mercredi 9h-16h30
Jeudi : 8h-18h30
Vendredi : 8h-16h30
Votre centre de documentation fermera de 12h30 à 13h ce vendredi 28 juin et fermera à 14h30.
Dès ce lundi 1er juillet jusqu'au mercredi 10 juillet l'horaire du centre de documentation sera adapté :
Lundi 1er juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 2 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 3 juillet : de 9h à 12h et de 12h30 à 15h15
Jeudi 4 juillet : de 8h à 12h30 et de 13h à 18h30
Lundi 8 juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 9 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 10 juillet : de 9h à 11h
Réouverture dès ce lundi 19 août.
Lundi : 8h-18h30
Mardi : 8h-18h30
Mercredi 9h-16h30
Jeudi : 8h-18h30
Vendredi : 8h-16h30
Votre centre de documentation fermera de 12h30 à 13h ce vendredi 28 juin et fermera à 14h30.
Dès ce lundi 1er juillet jusqu'au mercredi 10 juillet l'horaire du centre de documentation sera adapté :
Lundi 1er juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 2 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 3 juillet : de 9h à 12h et de 12h30 à 15h15
Jeudi 4 juillet : de 8h à 12h30 et de 13h à 18h30
Lundi 8 juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 9 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 10 juillet : de 9h à 11h
Réouverture dès ce lundi 19 août.
Bienvenue sur le catalogue du centre de documentation du campus de Montignies.
Résultat de la recherche
1 résultat(s) recherche sur le mot-clé 'CMOP-E' ![Ne pas surligner les mots recherchés Ne pas surligner les mots recherchés](./images/text_horizontalrule.png)
![](./images/expand_all.gif)
![](./images/collapse_all.gif)
![Imprimer la page de recherche courante...](./images/print.gif)
![Tris disponibles](./images/orderby_az.gif)
An occupational perspective of youth positive mental health: A critical review / Samantha Hall in The British Journal of Occupational Therapy, Volume 78 numéro 5 (Mai 2015)
![]()
[article]
Titre : An occupational perspective of youth positive mental health: A critical review Type de document : texte imprimé Auteurs : Samantha Hall, Auteur ; Carol McKinstry, Auteur ; Nerida Hyett, Auteur Année de publication : 2015 Article en page(s) : p. 276-285 Langues : Anglais (eng) Mots-clés : Positive mental health Youth Occupation CMOP-E Résumé : Introduction The experience of youth positive mental health has attracted limited research interest, despite healthcare shifting to a preventative approach, promoting health and wellbeing rather than focusing on illness. The aim of this critical review was to develop an understanding of youth positive mental health from an occupational perspective.
Method Eight databases were searched and findings from each of the 11 relevant studies were critically reviewed and analysed using the Canadian Model of Occupational Performance and Engagement (CMOP-E). The three core elements of the CMOP-E were used as themes: personal factors, environment and occupation.
Findings Each of the core components of the CMOP-E were identified as influencing youth positive mental health. The importance of supportive social environments and social occupations were particularly prevalent. Deeper understandings of the influence spirituality and institutional environments have on positive mental health for youth are required.
Conclusion Youth positive mental health is a complex concept and requires the consideration of personal, environmental and occupational factors. Gaps identified included limited evidence of how young people engaged in mental health services perceive positive mental health. To gain a deeper understanding of positive youth mental health, futureEn ligne : http://bjo.sagepub.com/content/78/5.toc Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=35947
in The British Journal of Occupational Therapy > Volume 78 numéro 5 (Mai 2015) . - p. 276-285[article] An occupational perspective of youth positive mental health: A critical review [texte imprimé] / Samantha Hall, Auteur ; Carol McKinstry, Auteur ; Nerida Hyett, Auteur . - 2015 . - p. 276-285.
Langues : Anglais (eng)
in The British Journal of Occupational Therapy > Volume 78 numéro 5 (Mai 2015) . - p. 276-285
Mots-clés : Positive mental health Youth Occupation CMOP-E Résumé : Introduction The experience of youth positive mental health has attracted limited research interest, despite healthcare shifting to a preventative approach, promoting health and wellbeing rather than focusing on illness. The aim of this critical review was to develop an understanding of youth positive mental health from an occupational perspective.
Method Eight databases were searched and findings from each of the 11 relevant studies were critically reviewed and analysed using the Canadian Model of Occupational Performance and Engagement (CMOP-E). The three core elements of the CMOP-E were used as themes: personal factors, environment and occupation.
Findings Each of the core components of the CMOP-E were identified as influencing youth positive mental health. The importance of supportive social environments and social occupations were particularly prevalent. Deeper understandings of the influence spirituality and institutional environments have on positive mental health for youth are required.
Conclusion Youth positive mental health is a complex concept and requires the consideration of personal, environmental and occupational factors. Gaps identified included limited evidence of how young people engaged in mental health services perceive positive mental health. To gain a deeper understanding of positive youth mental health, futureEn ligne : http://bjo.sagepub.com/content/78/5.toc Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=35947 Exemplaires (1)
Cote Support Localisation Section Disponibilité Revue Revue Centre de Documentation HELHa Campus Montignies Armoires à volets Document exclu du prêt - à consulter sur place
Exclu du prêt