Centre de Documentation Campus Montignies
Horaires :
Lundi : 8h-18h30
Mardi : 8h-18h30
Mercredi 9h-16h30
Jeudi : 8h-18h30
Vendredi : 8h-16h30
Votre centre de documentation fermera de 12h30 à 13h ce vendredi 28 juin et fermera à 14h30.
Dès ce lundi 1er juillet jusqu'au mercredi 10 juillet l'horaire du centre de documentation sera adapté :
Lundi 1er juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 2 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 3 juillet : de 9h à 12h et de 12h30 à 15h15
Jeudi 4 juillet : de 8h à 12h30 et de 13h à 18h30
Lundi 8 juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 9 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 10 juillet : de 9h à 11h
Réouverture dès ce lundi 19 août.
Lundi : 8h-18h30
Mardi : 8h-18h30
Mercredi 9h-16h30
Jeudi : 8h-18h30
Vendredi : 8h-16h30
Votre centre de documentation fermera de 12h30 à 13h ce vendredi 28 juin et fermera à 14h30.
Dès ce lundi 1er juillet jusqu'au mercredi 10 juillet l'horaire du centre de documentation sera adapté :
Lundi 1er juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 2 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 3 juillet : de 9h à 12h et de 12h30 à 15h15
Jeudi 4 juillet : de 8h à 12h30 et de 13h à 18h30
Lundi 8 juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 9 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 10 juillet : de 9h à 11h
Réouverture dès ce lundi 19 août.
Bienvenue sur le catalogue du centre de documentation du campus de Montignies.
Détail de l'auteur
Auteur Donna Downing |
Documents disponibles écrits par cet auteur
Ajouter le résultat dans votre panier Faire une suggestion Affiner la recherche
Early Intervention in Mental Health for Adolescents and Young Adults: A Systematic Review / Halley Read in American Journal of Occupational Therapy, Vol. 72/5 (Septembre-Octobre 2018)
[article]
Titre : Early Intervention in Mental Health for Adolescents and Young Adults: A Systematic Review Type de document : texte imprimé Auteurs : Halley Read ; Sean Roush ; Donna Downing Année de publication : 2018 Article en page(s) : p. 7205190040p1-7205190040p8 Note générale : https://doi.org/10.5014/ajot.2018.033118 Langues : Anglais (eng) Résumé : OBJECTIVE. The purpose of this systematic review was to describe the evidence for the effectiveness of early intervention to improve and maintain performance in occupations for youths with or at risk for serious mental illness (SMI).
METHOD. Titles and abstracts of 670 articles were reviewed, 234 were retrieved for full review, and 30 met inclusion criteria.
RESULTS. Moderate to strong evidence supports cognitive remediation (CR) and mixed evidence supports cognitive–behavioral therapy (CBT) as an adjunct modality to improve general functioning. Moderate to strong evidence supports use of supported employment and supported education (SE/E) to improve social and occupational outcomes in employment and academics. Strong evidence supports family psychoeducation (FPE) to prevent relapse and rehospitalization and improve problem-solving skills and general functioning.
CONCLUSION. Occupational therapy practitioners should integrate CR, SE/E, and FPE into early intervention with youth with or at risk for SMI. In addition, CBT is an effective modality for use with this population.Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=83949
in American Journal of Occupational Therapy > Vol. 72/5 (Septembre-Octobre 2018) . - p. 7205190040p1-7205190040p8[article] Early Intervention in Mental Health for Adolescents and Young Adults: A Systematic Review [texte imprimé] / Halley Read ; Sean Roush ; Donna Downing . - 2018 . - p. 7205190040p1-7205190040p8.
https://doi.org/10.5014/ajot.2018.033118
Langues : Anglais (eng)
in American Journal of Occupational Therapy > Vol. 72/5 (Septembre-Octobre 2018) . - p. 7205190040p1-7205190040p8
Résumé : OBJECTIVE. The purpose of this systematic review was to describe the evidence for the effectiveness of early intervention to improve and maintain performance in occupations for youths with or at risk for serious mental illness (SMI).
METHOD. Titles and abstracts of 670 articles were reviewed, 234 were retrieved for full review, and 30 met inclusion criteria.
RESULTS. Moderate to strong evidence supports cognitive remediation (CR) and mixed evidence supports cognitive–behavioral therapy (CBT) as an adjunct modality to improve general functioning. Moderate to strong evidence supports use of supported employment and supported education (SE/E) to improve social and occupational outcomes in employment and academics. Strong evidence supports family psychoeducation (FPE) to prevent relapse and rehospitalization and improve problem-solving skills and general functioning.
CONCLUSION. Occupational therapy practitioners should integrate CR, SE/E, and FPE into early intervention with youth with or at risk for SMI. In addition, CBT is an effective modality for use with this population.Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=83949 Exemplaires (1)
Cote Support Localisation Section Disponibilité Revue Revue Centre de Documentation HELHa Campus Montignies Armoires à volets Document exclu du prêt - à consulter sur place
Exclu du prêt