Centre de Documentation Campus Montignies
Horaires :
Lundi : 8h-18h30
Mardi : 8h-18h30
Mercredi 9h-16h30
Jeudi : 8h-18h30
Vendredi : 8h-16h30
Votre centre de documentation fermera de 12h30 à 13h ce vendredi 28 juin et fermera à 14h30.
Dès ce lundi 1er juillet jusqu'au mercredi 10 juillet l'horaire du centre de documentation sera adapté :
Lundi 1er juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 2 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 3 juillet : de 9h à 12h et de 12h30 à 15h15
Jeudi 4 juillet : de 8h à 12h30 et de 13h à 18h30
Lundi 8 juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 9 juillet : de 8h à 12h15
Réouverture dès ce lundi 19 août.
Lundi : 8h-18h30
Mardi : 8h-18h30
Mercredi 9h-16h30
Jeudi : 8h-18h30
Vendredi : 8h-16h30
Votre centre de documentation fermera de 12h30 à 13h ce vendredi 28 juin et fermera à 14h30.
Dès ce lundi 1er juillet jusqu'au mercredi 10 juillet l'horaire du centre de documentation sera adapté :
Lundi 1er juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 2 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 3 juillet : de 9h à 12h et de 12h30 à 15h15
Jeudi 4 juillet : de 8h à 12h30 et de 13h à 18h30
Lundi 8 juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 9 juillet : de 8h à 12h15
Réouverture dès ce lundi 19 août.
Bienvenue sur le catalogue du centre de documentation du campus de Montignies.
Détail de l'auteur
Auteur Andrea Carr Tyszka |
Documents disponibles écrits par cet auteur
![](./images/expand_all.gif)
![](./images/collapse_all.gif)
![Tris disponibles](./images/orderby_az.gif)
Supporting Participation for Children With Sensory Processing Needs and Their Families: Community-Based Action Research. / Fern Silverman in American Journal of Occupational Therapy, Vol. 71/4 (2017)
[article]
Titre : Supporting Participation for Children With Sensory Processing Needs and Their Families: Community-Based Action Research. Type de document : texte imprimé Auteurs : Fern Silverman, Auteur ; Andrea Carr Tyszka, Auteur Année de publication : 2017 Article en page(s) : 9p. Langues : Américain (ame) Résumé : OBJECTIVE. This qualitative study was part of efforts to develop and analyze specialized sensory-friendly, community-based programming at a local museum for families with children or young adults with sensory processing issues. METHOD. A qualitative, descriptive framework was used, aimed at uncovering the experience of families in attendance. Using convenience sampling, 46 participants were recruited from six separate cohorts of parents across a 1.5-yr period, using a community-based action research approach. RESULTS. Survey and interview data suggest that specialized programs with appropriate modifications in place improved the quality and the duration of museum visits for families with children or young adults with sensory processing needs, promoting both participation and well-being. CONCLUSION. Adapted community events that increase participation in context may be a promising intervention to support well-being for people with disabilities and their families. Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=49312
in American Journal of Occupational Therapy > Vol. 71/4 (2017) . - 9p.[article] Supporting Participation for Children With Sensory Processing Needs and Their Families: Community-Based Action Research. [texte imprimé] / Fern Silverman, Auteur ; Andrea Carr Tyszka, Auteur . - 2017 . - 9p.
Langues : Américain (ame)
in American Journal of Occupational Therapy > Vol. 71/4 (2017) . - 9p.
Résumé : OBJECTIVE. This qualitative study was part of efforts to develop and analyze specialized sensory-friendly, community-based programming at a local museum for families with children or young adults with sensory processing issues. METHOD. A qualitative, descriptive framework was used, aimed at uncovering the experience of families in attendance. Using convenience sampling, 46 participants were recruited from six separate cohorts of parents across a 1.5-yr period, using a community-based action research approach. RESULTS. Survey and interview data suggest that specialized programs with appropriate modifications in place improved the quality and the duration of museum visits for families with children or young adults with sensory processing needs, promoting both participation and well-being. CONCLUSION. Adapted community events that increase participation in context may be a promising intervention to support well-being for people with disabilities and their families. Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=49312 Exemplaires (1)
Cote Support Localisation Section Disponibilité Revue Revue Centre de Documentation HELHa Campus Montignies Armoires à volets Document exclu du prêt - à consulter sur place
Exclu du prêt