Centre de Documentation Campus Montignies
Horaires :
Lundi : 8h-18h30
Mardi : 8h-18h30
Mercredi 9h-16h30
Jeudi : 8h-18h30
Vendredi : 8h-16h30
Votre centre de documentation fermera de 12h30 à 13h ce vendredi 28 juin et fermera à 14h30.
Dès ce lundi 1er juillet jusqu'au mercredi 10 juillet l'horaire du centre de documentation sera adapté :
Lundi 1er juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 2 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 3 juillet : de 9h à 12h et de 12h30 à 15h15
Jeudi 4 juillet : de 8h à 12h30 et de 13h à 18h30
Lundi 8 juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 9 juillet : de 8h à 12h15
Réouverture dès ce lundi 19 août.
Lundi : 8h-18h30
Mardi : 8h-18h30
Mercredi 9h-16h30
Jeudi : 8h-18h30
Vendredi : 8h-16h30
Votre centre de documentation fermera de 12h30 à 13h ce vendredi 28 juin et fermera à 14h30.
Dès ce lundi 1er juillet jusqu'au mercredi 10 juillet l'horaire du centre de documentation sera adapté :
Lundi 1er juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 2 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 3 juillet : de 9h à 12h et de 12h30 à 15h15
Jeudi 4 juillet : de 8h à 12h30 et de 13h à 18h30
Lundi 8 juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 9 juillet : de 8h à 12h15
Réouverture dès ce lundi 19 août.
Bienvenue sur le catalogue du centre de documentation du campus de Montignies.
Détail de l'auteur
Auteur Julie Pallant |
Documents disponibles écrits par cet auteur
![](./images/expand_all.gif)
![](./images/collapse_all.gif)
![Tris disponibles](./images/orderby_az.gif)
Detailed Record Title: Child's Challenging Behaviour Scale, Version 2 (CCBS-2): Psychometric Evaluation With Young Children. / Helen BOURKE-TAYLOR in American Journal of Occupational Therapy, Vol. 71/4 (2017)
[article]
Titre : Detailed Record Title: Child's Challenging Behaviour Scale, Version 2 (CCBS-2): Psychometric Evaluation With Young Children. Type de document : texte imprimé Auteurs : Helen BOURKE-TAYLOR, Auteur ; Julie Pallant, Auteur ; Reinie Cordier, Auteur Année de publication : 2017 Article en page(s) : 1-10 pp. Langues : Américain (ame) Résumé : OBJECTIVE. In this article, we evaluate psychometric properties of the Child's Challenging Behaviour Scale, Version 2 (CCBS-2) with mothers of young, typically developing children. METHOD. A cross-sectional mail survey with Australian mothers (N = 337) included the CCBS-2, the Depression Anxiety Stress Scales, and the Parents' Evaluation of Developmental Status scale. RESULTS. Internal consistency was good, and no gender differences in CCBS-2 scores were significant. Significant results included differences between CCBS-2 scores: among children grouped according to age, among children grouped according to pre-and post-school entry, among mothers grouped according to extent of any symptom type, and between this sample and a previously collected age-matched sample of children with disabilities. CONCLUSION. Of the properties tested, results support sound psychometrics. The CCBS-2 can be used to differentiate children according to age, school entry, and disability as well as to identify families for potential services in behavior management and mental health. Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=49302
in American Journal of Occupational Therapy > Vol. 71/4 (2017) . - 1-10 pp.[article] Detailed Record Title: Child's Challenging Behaviour Scale, Version 2 (CCBS-2): Psychometric Evaluation With Young Children. [texte imprimé] / Helen BOURKE-TAYLOR, Auteur ; Julie Pallant, Auteur ; Reinie Cordier, Auteur . - 2017 . - 1-10 pp.
Langues : Américain (ame)
in American Journal of Occupational Therapy > Vol. 71/4 (2017) . - 1-10 pp.
Résumé : OBJECTIVE. In this article, we evaluate psychometric properties of the Child's Challenging Behaviour Scale, Version 2 (CCBS-2) with mothers of young, typically developing children. METHOD. A cross-sectional mail survey with Australian mothers (N = 337) included the CCBS-2, the Depression Anxiety Stress Scales, and the Parents' Evaluation of Developmental Status scale. RESULTS. Internal consistency was good, and no gender differences in CCBS-2 scores were significant. Significant results included differences between CCBS-2 scores: among children grouped according to age, among children grouped according to pre-and post-school entry, among mothers grouped according to extent of any symptom type, and between this sample and a previously collected age-matched sample of children with disabilities. CONCLUSION. Of the properties tested, results support sound psychometrics. The CCBS-2 can be used to differentiate children according to age, school entry, and disability as well as to identify families for potential services in behavior management and mental health. Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=49302 Exemplaires (1)
Cote Support Localisation Section Disponibilité Revue Revue Centre de Documentation HELHa Campus Montignies Armoires à volets Document exclu du prêt - à consulter sur place
Exclu du prêt