Centre de Documentation Campus Montignies
Horaires :
Lundi : 8h-18h30
Mardi : 8h-18h30
Mercredi 9h-16h30
Jeudi : 8h-18h30
Vendredi : 8h-16h30
Votre centre de documentation fermera de 12h30 à 13h ce vendredi 28 juin et fermera à 14h30.
Dès ce lundi 1er juillet jusqu'au mercredi 10 juillet l'horaire du centre de documentation sera adapté :
Lundi 1er juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 2 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 3 juillet : de 9h à 12h et de 12h30 à 15h15
Jeudi 4 juillet : de 8h à 12h30 et de 13h à 18h30
Lundi 8 juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 9 juillet : de 8h à 12h15
Réouverture dès ce lundi 19 août.
Lundi : 8h-18h30
Mardi : 8h-18h30
Mercredi 9h-16h30
Jeudi : 8h-18h30
Vendredi : 8h-16h30
Votre centre de documentation fermera de 12h30 à 13h ce vendredi 28 juin et fermera à 14h30.
Dès ce lundi 1er juillet jusqu'au mercredi 10 juillet l'horaire du centre de documentation sera adapté :
Lundi 1er juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 2 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 3 juillet : de 9h à 12h et de 12h30 à 15h15
Jeudi 4 juillet : de 8h à 12h30 et de 13h à 18h30
Lundi 8 juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 9 juillet : de 8h à 12h15
Réouverture dès ce lundi 19 août.
Bienvenue sur le catalogue du centre de documentation du campus de Montignies.
Détail de l'auteur
Auteur Katrina M. Serwe |
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Caregiver Perceptions of a Telehealth Wellness Program. / Katrina M. Serwe in American Journal of Occupational Therapy, Vol. 71/4 (2017)
[article]
Titre : Caregiver Perceptions of a Telehealth Wellness Program. Type de document : texte imprimé Auteurs : Katrina M. Serwe, Auteur ; Gayle I. Hersch, Auteur ; Noralyn Davel Pickens, Auteur Année de publication : 2017 Article en page(s) : pp.1-5 Langues : Américain (ame) Mots-clés : ergothérapie aidant Promotion de la santé Résumé : OBJECTIVE. We sought to understand caregivers' experience of an education-based wellness program delivered using telehealth. METHOD. In this qualitative pilot study, 4 caregivers participated in a focus group after completing a 6-wk telehealth program. Data analysis involved open coding, thematic analysis, and coding triangulation. RESULTS. Two major themes emerged. The first, "I feel like I am now prepared," included the subthemes of strategies for caregiver self-maintenance, the understanding that caregiving is a normal process, and the value of a group experience. The second theme, "It was just a good interaction," included the subthemes of benefits of telehealth, challenges of telehealth, and process of learning the technology. CONCLUSION. Participant discussion of the content learned and the value of group support indicated that telehealth was effective in both promoting learning and facilitating relationships. Even with challenges, participants reported an overall positive experience. Telehealth holds promise for increasing access to health promotion programs. Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=49300
in American Journal of Occupational Therapy > Vol. 71/4 (2017) . - pp.1-5[article] Caregiver Perceptions of a Telehealth Wellness Program. [texte imprimé] / Katrina M. Serwe, Auteur ; Gayle I. Hersch, Auteur ; Noralyn Davel Pickens, Auteur . - 2017 . - pp.1-5.
Langues : Américain (ame)
in American Journal of Occupational Therapy > Vol. 71/4 (2017) . - pp.1-5
Mots-clés : ergothérapie aidant Promotion de la santé Résumé : OBJECTIVE. We sought to understand caregivers' experience of an education-based wellness program delivered using telehealth. METHOD. In this qualitative pilot study, 4 caregivers participated in a focus group after completing a 6-wk telehealth program. Data analysis involved open coding, thematic analysis, and coding triangulation. RESULTS. Two major themes emerged. The first, "I feel like I am now prepared," included the subthemes of strategies for caregiver self-maintenance, the understanding that caregiving is a normal process, and the value of a group experience. The second theme, "It was just a good interaction," included the subthemes of benefits of telehealth, challenges of telehealth, and process of learning the technology. CONCLUSION. Participant discussion of the content learned and the value of group support indicated that telehealth was effective in both promoting learning and facilitating relationships. Even with challenges, participants reported an overall positive experience. Telehealth holds promise for increasing access to health promotion programs. Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=49300 Exemplaires (1)
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