Centre de Documentation Campus Montignies
Horaires :
Lundi : 8h-18h30
Mardi : 8h-18h30
Mercredi 9h-16h30
Jeudi : 8h-18h30
Vendredi : 8h-16h30
Votre centre de documentation fermera de 12h30 à 13h ce vendredi 28 juin et fermera à 14h30.
Dès ce lundi 1er juillet jusqu'au mercredi 10 juillet l'horaire du centre de documentation sera adapté :
Lundi 1er juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 2 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 3 juillet : de 9h à 12h et de 12h30 à 15h15
Jeudi 4 juillet : de 8h à 12h30 et de 13h à 18h30
Lundi 8 juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 9 juillet : de 8h à 12h15
Réouverture dès ce lundi 19 août.
Lundi : 8h-18h30
Mardi : 8h-18h30
Mercredi 9h-16h30
Jeudi : 8h-18h30
Vendredi : 8h-16h30
Votre centre de documentation fermera de 12h30 à 13h ce vendredi 28 juin et fermera à 14h30.
Dès ce lundi 1er juillet jusqu'au mercredi 10 juillet l'horaire du centre de documentation sera adapté :
Lundi 1er juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 2 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 3 juillet : de 9h à 12h et de 12h30 à 15h15
Jeudi 4 juillet : de 8h à 12h30 et de 13h à 18h30
Lundi 8 juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 9 juillet : de 8h à 12h15
Réouverture dès ce lundi 19 août.
Bienvenue sur le catalogue du centre de documentation du campus de Montignies.
Détail de l'auteur
Auteur Kharma Foucher |
Documents disponibles écrits par cet auteur
![](./images/expand_all.gif)
![](./images/collapse_all.gif)
![Tris disponibles](./images/orderby_az.gif)
Junior Investigators Thinking About Quitting Research: A Survey. / Mary Ellen Stoykov in American Journal of Occupational Therapy, Vol. 71/2 (2017)
[article]
Titre : Junior Investigators Thinking About Quitting Research: A Survey. Type de document : texte imprimé Auteurs : Mary Ellen Stoykov, Auteur ; Kimberly A Skarupski, Auteur ; Kharma Foucher, Auteur Année de publication : 2017 Article en page(s) : pp.1-7 Langues : Américain (ame) Mots-clés : Recherche ergothérapie stress Résumé : OBJECTIVE. Junior tenure-track faculty report high levels of stress and low satisfaction; the increasingly competitive funding environment compounds this discontent. We examined factors associated with junior investigators who were thinking about quitting research. METHOD. Data were collected as part of a program evaluation of an interdisciplinary research mentoring program in an academic medical center. RESULTS. Of the 62 mentees, 44 responded to the survey (71%). When asked "In the past year, have you considered quitting research?" 39 mentees answered the question; 17 (44%) answered in the affirmative. Those who had considered quitting had lower scores on the Clinical Research Appraisal Inventory-12 (CRAI-12) and job satisfaction and higher scores on burnout. In a regression model, we found that only CRAI-12 scores were significantly, inversely associated with thinking about quitting. CONCLUSION. Factors associated with thinking about quitting included lower confidence in research skills, reduced job satisfaction, and higher levels of burnout. Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=49271
in American Journal of Occupational Therapy > Vol. 71/2 (2017) . - pp.1-7[article] Junior Investigators Thinking About Quitting Research: A Survey. [texte imprimé] / Mary Ellen Stoykov, Auteur ; Kimberly A Skarupski, Auteur ; Kharma Foucher, Auteur . - 2017 . - pp.1-7.
Langues : Américain (ame)
in American Journal of Occupational Therapy > Vol. 71/2 (2017) . - pp.1-7
Mots-clés : Recherche ergothérapie stress Résumé : OBJECTIVE. Junior tenure-track faculty report high levels of stress and low satisfaction; the increasingly competitive funding environment compounds this discontent. We examined factors associated with junior investigators who were thinking about quitting research. METHOD. Data were collected as part of a program evaluation of an interdisciplinary research mentoring program in an academic medical center. RESULTS. Of the 62 mentees, 44 responded to the survey (71%). When asked "In the past year, have you considered quitting research?" 39 mentees answered the question; 17 (44%) answered in the affirmative. Those who had considered quitting had lower scores on the Clinical Research Appraisal Inventory-12 (CRAI-12) and job satisfaction and higher scores on burnout. In a regression model, we found that only CRAI-12 scores were significantly, inversely associated with thinking about quitting. CONCLUSION. Factors associated with thinking about quitting included lower confidence in research skills, reduced job satisfaction, and higher levels of burnout. Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=49271 Exemplaires (1)
Cote Support Localisation Section Disponibilité Revue Revue Centre de Documentation HELHa Campus Montignies Armoires à volets Document exclu du prêt - à consulter sur place
Exclu du prêt