Centre de Documentation Campus Montignies
Horaires :
Lundi : 8h-18h30
Mardi : 8h-18h30
Mercredi 9h-16h30
Jeudi : 8h-18h30
Vendredi : 8h-16h30
Votre centre de documentation fermera de 12h30 à 13h ce vendredi 28 juin et fermera à 14h30.
Dès ce lundi 1er juillet jusqu'au mercredi 10 juillet l'horaire du centre de documentation sera adapté :
Lundi 1er juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 2 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 3 juillet : de 9h à 12h et de 12h30 à 15h15
Jeudi 4 juillet : de 8h à 12h30 et de 13h à 18h30
Lundi 8 juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 9 juillet : de 8h à 12h15
Réouverture dès ce lundi 19 août.
Lundi : 8h-18h30
Mardi : 8h-18h30
Mercredi 9h-16h30
Jeudi : 8h-18h30
Vendredi : 8h-16h30
Votre centre de documentation fermera de 12h30 à 13h ce vendredi 28 juin et fermera à 14h30.
Dès ce lundi 1er juillet jusqu'au mercredi 10 juillet l'horaire du centre de documentation sera adapté :
Lundi 1er juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 2 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 3 juillet : de 9h à 12h et de 12h30 à 15h15
Jeudi 4 juillet : de 8h à 12h30 et de 13h à 18h30
Lundi 8 juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 9 juillet : de 8h à 12h15
Réouverture dès ce lundi 19 août.
Bienvenue sur le catalogue du centre de documentation du campus de Montignies.
Détail de l'auteur
Auteur Claire E. Daaleman |
Documents disponibles écrits par cet auteur
![](./images/expand_all.gif)
![](./images/collapse_all.gif)
![Tris disponibles](./images/orderby_az.gif)
Justice and U.S. Occupational Therapy Practice: A Relationship 100 Years in the Making. / Rebecca M. ALDRICH in American Journal of Occupational Therapy, Vol. 71/1 (2017)
[article]
Titre : Justice and U.S. Occupational Therapy Practice: A Relationship 100 Years in the Making. Type de document : texte imprimé Auteurs : Rebecca M. ALDRICH, Auteur ; Tessa L. Boston, Auteur ; Claire E. Daaleman, Auteur Année de publication : 2017 Article en page(s) : pp.1-5 Langues : Américain (ame) Mots-clés : pratique professionnelle ergothérapie Etats-Unis Justice sociale Résumé : At 99 years old, occupational therapy is a global health care profession with a growing orientation toward justice. Because much of the occupational justice discourse has developed outside the United States, parallels between the profession's ethos and its current focus on justice must be examined more closely in this country. Although occupational therapy practitioners in the United States are better equipped than their predecessors with language and theories that explicitly emphasize justice, the potential for bringing that focus to bear depends on practitioners' willingness to think differently about their practices. We argue that a focus on justice can be naturally integrated with curriculum standards by emphasizing the link between cultural humility, client-centeredness, and embodied habits of "seeking out unknown others." Outside formal education, practitioners can be encouraged to think of justice as something that already intersects with practice, not something that practitioners must choose whether to take up. Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=49262
in American Journal of Occupational Therapy > Vol. 71/1 (2017) . - pp.1-5[article] Justice and U.S. Occupational Therapy Practice: A Relationship 100 Years in the Making. [texte imprimé] / Rebecca M. ALDRICH, Auteur ; Tessa L. Boston, Auteur ; Claire E. Daaleman, Auteur . - 2017 . - pp.1-5.
Langues : Américain (ame)
in American Journal of Occupational Therapy > Vol. 71/1 (2017) . - pp.1-5
Mots-clés : pratique professionnelle ergothérapie Etats-Unis Justice sociale Résumé : At 99 years old, occupational therapy is a global health care profession with a growing orientation toward justice. Because much of the occupational justice discourse has developed outside the United States, parallels between the profession's ethos and its current focus on justice must be examined more closely in this country. Although occupational therapy practitioners in the United States are better equipped than their predecessors with language and theories that explicitly emphasize justice, the potential for bringing that focus to bear depends on practitioners' willingness to think differently about their practices. We argue that a focus on justice can be naturally integrated with curriculum standards by emphasizing the link between cultural humility, client-centeredness, and embodied habits of "seeking out unknown others." Outside formal education, practitioners can be encouraged to think of justice as something that already intersects with practice, not something that practitioners must choose whether to take up. Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=49262 Exemplaires (1)
Cote Support Localisation Section Disponibilité Revue Revue Centre de Documentation HELHa Campus Montignies Armoires à volets Document exclu du prêt - à consulter sur place
Exclu du prêt