Centre de Documentation Campus Montignies
Horaires :
Lundi : 8h-18h30
Mardi : 8h-18h30
Mercredi 9h-16h30
Jeudi : 8h-18h30
Vendredi : 8h-16h30
Votre centre de documentation fermera de 12h30 à 13h ce vendredi 28 juin et fermera à 14h30.
Dès ce lundi 1er juillet jusqu'au mercredi 10 juillet l'horaire du centre de documentation sera adapté :
Lundi 1er juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 2 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 3 juillet : de 9h à 12h et de 12h30 à 15h15
Jeudi 4 juillet : de 8h à 12h30 et de 13h à 18h30
Lundi 8 juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 9 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 10 juillet : de 9h à 11h
Réouverture dès ce lundi 19 août.
Lundi : 8h-18h30
Mardi : 8h-18h30
Mercredi 9h-16h30
Jeudi : 8h-18h30
Vendredi : 8h-16h30
Votre centre de documentation fermera de 12h30 à 13h ce vendredi 28 juin et fermera à 14h30.
Dès ce lundi 1er juillet jusqu'au mercredi 10 juillet l'horaire du centre de documentation sera adapté :
Lundi 1er juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 2 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 3 juillet : de 9h à 12h et de 12h30 à 15h15
Jeudi 4 juillet : de 8h à 12h30 et de 13h à 18h30
Lundi 8 juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 9 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 10 juillet : de 9h à 11h
Réouverture dès ce lundi 19 août.
Bienvenue sur le catalogue du centre de documentation du campus de Montignies.
Détail de l'auteur
Auteur Katherine Sims |
Documents disponibles écrits par cet auteur
![](./images/expand_all.gif)
![](./images/collapse_all.gif)
![Tris disponibles](./images/orderby_az.gif)
Collaborative research exploring mental health service user perspectives on acute inpatient occupational therapy / Wendy Bryant in The British Journal of Occupational Therapy, Vol.79 N°10 (Octobre 2016)
[article]
Titre : Collaborative research exploring mental health service user perspectives on acute inpatient occupational therapy Type de document : texte imprimé Auteurs : Wendy Bryant ; Kevin Cordingley ; Katherine Sims ; [et al...] Année de publication : 2016 Article en page(s) : p. 607-613 Langues : Anglais (eng) Mots-clés : santé mentale ergothérapie Résumé :
Introduction User perspectives are important for understanding why people engage with occupational therapy during an admission for acute mental health issues, and can be used to inform service provision and development.
Method Twenty-two recent and current inpatients participated in six semi-structured individual interviews and three focus groups. Data from the two methods were initially subject to separate thematic analysis. Then a further stage of constant comparative analysis, of both data sets, generated the findings presented here.
Findings Three themes were identified: (1) ‘A tiny sort of world’ expressed experiences of being restricted; (2) ‘Relief’ indicated how occupational therapy offered relief from the ward and experiences of mental ill-health; and (3) ‘Something to do’ suggested specific purposes for engaging in occupation. These themes indicate how service users experience and value occupational therapy for different reasons at different times. The approach of occupational therapists to service users, valuing them as occupational beings, is a key aspect of their experience.
Conclusion The profession is challenged to design flexible opportunities for occupational engagement which simultaneously provide relief and distraction, address diverse occupational needs, and are feasible within the resource restrictions of acute mental health services.Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=46023
in The British Journal of Occupational Therapy > Vol.79 N°10 (Octobre 2016) . - p. 607-613[article] Collaborative research exploring mental health service user perspectives on acute inpatient occupational therapy [texte imprimé] / Wendy Bryant ; Kevin Cordingley ; Katherine Sims ; [et al...] . - 2016 . - p. 607-613.
Langues : Anglais (eng)
in The British Journal of Occupational Therapy > Vol.79 N°10 (Octobre 2016) . - p. 607-613
Mots-clés : santé mentale ergothérapie Résumé :
Introduction User perspectives are important for understanding why people engage with occupational therapy during an admission for acute mental health issues, and can be used to inform service provision and development.
Method Twenty-two recent and current inpatients participated in six semi-structured individual interviews and three focus groups. Data from the two methods were initially subject to separate thematic analysis. Then a further stage of constant comparative analysis, of both data sets, generated the findings presented here.
Findings Three themes were identified: (1) ‘A tiny sort of world’ expressed experiences of being restricted; (2) ‘Relief’ indicated how occupational therapy offered relief from the ward and experiences of mental ill-health; and (3) ‘Something to do’ suggested specific purposes for engaging in occupation. These themes indicate how service users experience and value occupational therapy for different reasons at different times. The approach of occupational therapists to service users, valuing them as occupational beings, is a key aspect of their experience.
Conclusion The profession is challenged to design flexible opportunities for occupational engagement which simultaneously provide relief and distraction, address diverse occupational needs, and are feasible within the resource restrictions of acute mental health services.Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=46023 Exemplaires (1)
Cote Support Localisation Section Disponibilité Revue Revue Centre de Documentation HELHa Campus Montignies Armoires à volets Document exclu du prêt - à consulter sur place
Exclu du prêt