Centre de Documentation Campus Montignies
Horaires :
Lundi : 8h-18h30
Mardi : 8h-18h30
Mercredi 9h-16h30
Jeudi : 8h-18h30
Vendredi : 8h-16h30
Votre centre de documentation fermera de 12h30 à 13h ce vendredi 28 juin et fermera à 14h30.
Dès ce lundi 1er juillet jusqu'au mercredi 10 juillet l'horaire du centre de documentation sera adapté :
Lundi 1er juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 2 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 3 juillet : de 9h à 12h et de 12h30 à 15h15
Jeudi 4 juillet : de 8h à 12h30 et de 13h à 18h30
Lundi 8 juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 9 juillet : de 8h à 12h15
Réouverture dès ce lundi 19 août.
Lundi : 8h-18h30
Mardi : 8h-18h30
Mercredi 9h-16h30
Jeudi : 8h-18h30
Vendredi : 8h-16h30
Votre centre de documentation fermera de 12h30 à 13h ce vendredi 28 juin et fermera à 14h30.
Dès ce lundi 1er juillet jusqu'au mercredi 10 juillet l'horaire du centre de documentation sera adapté :
Lundi 1er juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 2 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 3 juillet : de 9h à 12h et de 12h30 à 15h15
Jeudi 4 juillet : de 8h à 12h30 et de 13h à 18h30
Lundi 8 juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 9 juillet : de 8h à 12h15
Réouverture dès ce lundi 19 août.
Bienvenue sur le catalogue du centre de documentation du campus de Montignies.
Détail de l'auteur
Auteur Amanda SAMMONS |
Documents disponibles écrits par cet auteur
![](./images/expand_all.gif)
![](./images/collapse_all.gif)
![Tris disponibles](./images/orderby_az.gif)
Systematic Review of Mindfulness Practice for Reducing Job Burnout / Michelle LUKEN in American Journal of Occupational Therapy, Vol. 70/2 (mars-avril 2016)
[article]
Titre : Systematic Review of Mindfulness Practice for Reducing Job Burnout Type de document : texte imprimé Auteurs : Michelle LUKEN ; Amanda SAMMONS Année de publication : 2016 Langues : Anglais (eng) Mots-clés : Ergothérapie Epuisement professionnel Résumé : OBJECTIVE. A systematic search and critical appraisal of interdisciplinary literature was conducted to evaluate the evidence for practicing mindfulness to treat job burnout and to explore implications for occupational therapy practitioners.
METHOD. Eight articles met inclusion criteria. Each study was assessed for quality using the Physiotherapy Evidence Database scale. We used the U.S. Agency for Health Care Policy and Research guidelines to determine strength of evidence.
RESULTS. Of the studies reviewed, participants included health care professionals and teachers; no studies included occupational therapy practitioners. Six of the 8 studies demonstrated statistically significant decreases in job burnout after mindfulness training. Seven of the studies were of fair to good quality.
CONCLUSION. There is strong evidence for the use of mindfulness practice to reduce job burnout among health care professionals and teachers. Research is needed to fill the gap on whether mindfulness is effective for treating burnout in occupational therapy practitioners.Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=43893
in American Journal of Occupational Therapy > Vol. 70/2 (mars-avril 2016)[article] Systematic Review of Mindfulness Practice for Reducing Job Burnout [texte imprimé] / Michelle LUKEN ; Amanda SAMMONS . - 2016.
Langues : Anglais (eng)
in American Journal of Occupational Therapy > Vol. 70/2 (mars-avril 2016)
Mots-clés : Ergothérapie Epuisement professionnel Résumé : OBJECTIVE. A systematic search and critical appraisal of interdisciplinary literature was conducted to evaluate the evidence for practicing mindfulness to treat job burnout and to explore implications for occupational therapy practitioners.
METHOD. Eight articles met inclusion criteria. Each study was assessed for quality using the Physiotherapy Evidence Database scale. We used the U.S. Agency for Health Care Policy and Research guidelines to determine strength of evidence.
RESULTS. Of the studies reviewed, participants included health care professionals and teachers; no studies included occupational therapy practitioners. Six of the 8 studies demonstrated statistically significant decreases in job burnout after mindfulness training. Seven of the studies were of fair to good quality.
CONCLUSION. There is strong evidence for the use of mindfulness practice to reduce job burnout among health care professionals and teachers. Research is needed to fill the gap on whether mindfulness is effective for treating burnout in occupational therapy practitioners.Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=43893 Exemplaires (1)
Cote Support Localisation Section Disponibilité Revue Revue Centre de Documentation HELHa Campus Montignies Armoires à volets Document exclu du prêt - à consulter sur place
Exclu du prêt