Centre de Documentation Campus Montignies
Horaires :
Lundi : 8h-18h30
Mardi : 8h-18h30
Mercredi 9h-16h30
Jeudi : 8h-18h30
Vendredi : 8h-16h30
Votre centre de documentation fermera de 12h30 à 13h ce vendredi 28 juin et fermera à 14h30.
Dès ce lundi 1er juillet jusqu'au mercredi 10 juillet l'horaire du centre de documentation sera adapté :
Lundi 1er juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 2 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 3 juillet : de 9h à 12h et de 12h30 à 15h15
Jeudi 4 juillet : de 8h à 12h30 et de 13h à 18h30
Lundi 8 juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 9 juillet : de 8h à 12h15
Réouverture dès ce lundi 19 août.
Lundi : 8h-18h30
Mardi : 8h-18h30
Mercredi 9h-16h30
Jeudi : 8h-18h30
Vendredi : 8h-16h30
Votre centre de documentation fermera de 12h30 à 13h ce vendredi 28 juin et fermera à 14h30.
Dès ce lundi 1er juillet jusqu'au mercredi 10 juillet l'horaire du centre de documentation sera adapté :
Lundi 1er juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 2 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 3 juillet : de 9h à 12h et de 12h30 à 15h15
Jeudi 4 juillet : de 8h à 12h30 et de 13h à 18h30
Lundi 8 juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 9 juillet : de 8h à 12h15
Réouverture dès ce lundi 19 août.
Bienvenue sur le catalogue du centre de documentation du campus de Montignies.
Détail de l'auteur
Auteur Noralyn D. PICKENS |
Documents disponibles écrits par cet auteur
![](./images/expand_all.gif)
![](./images/collapse_all.gif)
![Tris disponibles](./images/orderby_az.gif)
Home Modifications for People With Alzheimer’s Disease / Linda R. STRUCKMEYER in American Journal of Occupational Therapy, Vol. 70/1 (janvier-février 2016)
[article]
Titre : Home Modifications for People With Alzheimer’s Disease : A Scoping Review Type de document : texte imprimé Auteurs : Linda R. STRUCKMEYER ; Noralyn D. PICKENS Année de publication : 2016 Langues : Anglais (eng) Mots-clés : Démence Alzheimer Domicile Résumé : OBJECTIVE. The purpose of this review was twofold: (1) to gain insight into what is known from the literature about home modifications for people with Alzheimer’s disease (AD) and (2) to identify gaps in the literature that could lead to opportunities for research.
METHOD. A systematic scoping review of peer-reviewed articles published from 1994 through 2014 explored home modifications and AD.
RESULTS. Seventeen articles met the inclusion criteria. The three major findings pertain to (1) the caregiver role and caregiver training, (2) a client-centered collaborative approach to assessment and intervention, and (3) modifications for safety and function. Home modifications involved the physical and social environments as well as cognitive strategies at the task level.
CONCLUSION. Opportunities exist for the development of assessment procedures, the exploration of home modifications in the later stages of AD, and the study of home modification needs of people with dementia who live alone.Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=42008
in American Journal of Occupational Therapy > Vol. 70/1 (janvier-février 2016)[article] Home Modifications for People With Alzheimer’s Disease : A Scoping Review [texte imprimé] / Linda R. STRUCKMEYER ; Noralyn D. PICKENS . - 2016.
Langues : Anglais (eng)
in American Journal of Occupational Therapy > Vol. 70/1 (janvier-février 2016)
Mots-clés : Démence Alzheimer Domicile Résumé : OBJECTIVE. The purpose of this review was twofold: (1) to gain insight into what is known from the literature about home modifications for people with Alzheimer’s disease (AD) and (2) to identify gaps in the literature that could lead to opportunities for research.
METHOD. A systematic scoping review of peer-reviewed articles published from 1994 through 2014 explored home modifications and AD.
RESULTS. Seventeen articles met the inclusion criteria. The three major findings pertain to (1) the caregiver role and caregiver training, (2) a client-centered collaborative approach to assessment and intervention, and (3) modifications for safety and function. Home modifications involved the physical and social environments as well as cognitive strategies at the task level.
CONCLUSION. Opportunities exist for the development of assessment procedures, the exploration of home modifications in the later stages of AD, and the study of home modification needs of people with dementia who live alone.Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=42008 Exemplaires (1)
Cote Support Localisation Section Disponibilité Revue Revue Centre de Documentation HELHa Campus Montignies Armoires à volets Document exclu du prêt - à consulter sur place
Exclu du prêt