Centre de Documentation Campus Montignies
Horaires :
Lundi : 8h-18h30
Mardi : 8h-17h30
Mercredi 9h-16h30
Jeudi : 8h30-18h30
Vendredi : 8h30-12h30 et 13h-14h30
Votre centre de documentation sera exceptionnellement fermé de 12h30 à 13h ce lundi 18 novembre.
Egalement, il sera fermé de 12h30 à 13h30 ce mercredi 20 novembre.
Lundi : 8h-18h30
Mardi : 8h-17h30
Mercredi 9h-16h30
Jeudi : 8h30-18h30
Vendredi : 8h30-12h30 et 13h-14h30
Votre centre de documentation sera exceptionnellement fermé de 12h30 à 13h ce lundi 18 novembre.
Egalement, il sera fermé de 12h30 à 13h30 ce mercredi 20 novembre.
Bienvenue sur le catalogue du centre de documentation du campus de Montignies.
Détail de l'auteur
Auteur Karen E. Atler |
Documents disponibles écrits par cet auteur
Ajouter le résultat dans votre panier Faire une suggestion Affiner la recherche
College students’ experiences of hedonia and eudaimonia in their everyday activities / Karen E. Atler in Canadian Journal of Occupational Therapy, 85(1) (Février 2018)
[article]
Titre : College students’ experiences of hedonia and eudaimonia in their everyday activities Titre original : Degrés d’hédonisme et d’eudémonisme éprouvés par des étudiants du niveau universitaire au fil de leurs activités quotidiennes Type de document : texte imprimé Auteurs : Karen E. Atler ; Aaron M. Eakman ; Rebecca Orsi Année de publication : 2018 Article en page(s) : p. 66-78 Langues : Anglais (eng) Mots-clés : Activités quotidiennes Bien-être Étudiant Expériences subjectives Université Résumé : L’hédonisme (recherche du plaisir) et l’eudémonisme (actualisation du potentiel humain en vue d’atteindre des buts significatifs) sont un point central de l’étude du bien-être humain.
But.
Cette étude visait à examiner les degrés d’hédonisme (plaisir) et d’eudémonisme (productivité) suscités par les activités quotidiennes d’un échantillon de commodité composé d’étudiants universitaires (n = 264) après avoir tenu compte des degrés de stress perçus.
Méthodologie.
Les données ont été recueillies à partir des journaux de bord des étudiants décrivant leur emploi du temps et ayant été conçus pour évaluer des données objectives et subjectives sur leurs activités quotidiennes. Les activités quotidiennes décrites par les étudiants ont été codées en 20 types d’activités.
Résultats.
Les activités associées à un degré élevé de plaisir étaient les suivantes : manger, musique/films, et exercice. Les activités associées à un degré élevé de productivité étaient les suivantes : étudier et travailler. Les activités associées à la fois à des degrés élevés de plaisir et de productivité ont été citées moins fréquemment; ces activités avaient souvent un résultat identifiable ou elles procuraient un lien social.
Conséquences.
Le fait de mieux comprendre les expériences vécues par les étudiants universitaires à travers leurs activités quotidiennes pourrait permettre d’améliorer les programmes conçus en vue d’aider les étudiants à gérer leur stress, tout en favorisant leur bien-être.Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=79121
in Canadian Journal of Occupational Therapy > 85(1) (Février 2018) . - p. 66-78[article] College students’ experiences of hedonia and eudaimonia in their everyday activities = Degrés d’hédonisme et d’eudémonisme éprouvés par des étudiants du niveau universitaire au fil de leurs activités quotidiennes [texte imprimé] / Karen E. Atler ; Aaron M. Eakman ; Rebecca Orsi . - 2018 . - p. 66-78.
Langues : Anglais (eng)
in Canadian Journal of Occupational Therapy > 85(1) (Février 2018) . - p. 66-78
Mots-clés : Activités quotidiennes Bien-être Étudiant Expériences subjectives Université Résumé : L’hédonisme (recherche du plaisir) et l’eudémonisme (actualisation du potentiel humain en vue d’atteindre des buts significatifs) sont un point central de l’étude du bien-être humain.
But.
Cette étude visait à examiner les degrés d’hédonisme (plaisir) et d’eudémonisme (productivité) suscités par les activités quotidiennes d’un échantillon de commodité composé d’étudiants universitaires (n = 264) après avoir tenu compte des degrés de stress perçus.
Méthodologie.
Les données ont été recueillies à partir des journaux de bord des étudiants décrivant leur emploi du temps et ayant été conçus pour évaluer des données objectives et subjectives sur leurs activités quotidiennes. Les activités quotidiennes décrites par les étudiants ont été codées en 20 types d’activités.
Résultats.
Les activités associées à un degré élevé de plaisir étaient les suivantes : manger, musique/films, et exercice. Les activités associées à un degré élevé de productivité étaient les suivantes : étudier et travailler. Les activités associées à la fois à des degrés élevés de plaisir et de productivité ont été citées moins fréquemment; ces activités avaient souvent un résultat identifiable ou elles procuraient un lien social.
Conséquences.
Le fait de mieux comprendre les expériences vécues par les étudiants universitaires à travers leurs activités quotidiennes pourrait permettre d’améliorer les programmes conçus en vue d’aider les étudiants à gérer leur stress, tout en favorisant leur bien-être.Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=79121 Exemplaires (1)
Cote Support Localisation Section Disponibilité Revue Revue Centre de Documentation HELHa Campus Montignies Armoires à volets Document exclu du prêt - à consulter sur place
Exclu du prêtImpact of yoga on balance, balance confidence and occupational performance for adults with diabetic peripheral neuropathy: A pilot study / Leslie A. Willis Boslego in The British Journal of Occupational Therapy, Vol.80 Issue 3 (March 2017)
[article]
Titre : Impact of yoga on balance, balance confidence and occupational performance for adults with diabetic peripheral neuropathy: A pilot study Type de document : texte imprimé Auteurs : Leslie A. Willis Boslego ; Chloe E. Munterfering Phillips ; Karen E. Atler ; [et al...] Année de publication : 2017 Article en page(s) : p. 155-162 Langues : Anglais (eng) Mots-clés : diabète neuropathie diabétique périphérique équilibre ergothérapie promotion de la santé yoga maladie chronique Résumé : Introduction
The purpose of this study was to examine the preliminary efficacy of yoga on balance, balance confidence, occupational performance, and satisfaction with performance in adults with diabetic peripheral neuropathy.
Method
Fifteen adults with diabetic peripheral neuropathy attended eight weeks of yoga, including positive affirmations, breathing, postures and relaxation. Balance was measured using the Berg balance scale; balance confidence, using the activities-specific balance confidence scale; and occupational performance and satisfaction, using the Canadian occupational performance measure. We used a non-controlled pretest–posttest design.
Findings
Significant improvements were found for all measures. Improvements remained significant after the Bonferroni correction (α = 0.05/4–0.0125) and effect sizes were large for occupational performance and satisfaction (dCohen = 1.13, 1.07, respectively).
Conclusion
Yoga may significantly improve balance, balance confidence, occupational performance, and satisfaction for adults with diabetic peripheral neuropathy. Further research utilizing a control group, a larger sample size, and randomization is required.Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=48269
in The British Journal of Occupational Therapy > Vol.80 Issue 3 (March 2017) . - p. 155-162[article] Impact of yoga on balance, balance confidence and occupational performance for adults with diabetic peripheral neuropathy: A pilot study [texte imprimé] / Leslie A. Willis Boslego ; Chloe E. Munterfering Phillips ; Karen E. Atler ; [et al...] . - 2017 . - p. 155-162.
Langues : Anglais (eng)
in The British Journal of Occupational Therapy > Vol.80 Issue 3 (March 2017) . - p. 155-162
Mots-clés : diabète neuropathie diabétique périphérique équilibre ergothérapie promotion de la santé yoga maladie chronique Résumé : Introduction
The purpose of this study was to examine the preliminary efficacy of yoga on balance, balance confidence, occupational performance, and satisfaction with performance in adults with diabetic peripheral neuropathy.
Method
Fifteen adults with diabetic peripheral neuropathy attended eight weeks of yoga, including positive affirmations, breathing, postures and relaxation. Balance was measured using the Berg balance scale; balance confidence, using the activities-specific balance confidence scale; and occupational performance and satisfaction, using the Canadian occupational performance measure. We used a non-controlled pretest–posttest design.
Findings
Significant improvements were found for all measures. Improvements remained significant after the Bonferroni correction (α = 0.05/4–0.0125) and effect sizes were large for occupational performance and satisfaction (dCohen = 1.13, 1.07, respectively).
Conclusion
Yoga may significantly improve balance, balance confidence, occupational performance, and satisfaction for adults with diabetic peripheral neuropathy. Further research utilizing a control group, a larger sample size, and randomization is required.Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=48269 Exemplaires (1)
Cote Support Localisation Section Disponibilité Revue Revue Centre de Documentation HELHa Campus Montignies Armoires à volets Document exclu du prêt - à consulter sur place
Exclu du prêtParticipant-perceived outcomes of merging yoga and occupational therapy: Self-management intervention for people post stroke / Karen E. Atler in The British Journal of Occupational Therapy, Vol.80 Issue 5 (May 2017)
[article]
Titre : Participant-perceived outcomes of merging yoga and occupational therapy: Self-management intervention for people post stroke Type de document : texte imprimé Auteurs : Karen E. Atler ; Marieke Van Puymbroeck Année de publication : 2017 Article en page(s) : p. 294-301 Langues : Anglais (eng) Mots-clés : accident vasculaire cérébral yoga ergothérapie groupe Résumé : Introduction
There is a need for development and validation of post-stroke fall-prevention programs. This qualitative study provides an inside look into participant-perceived outcomes of a new and innovative self-management intervention: Merging Yoga and Occupational Therapy.
Method
A qualitative approach was employed. Thirteen participants, who were more than 6 months post stroke and self-reported falling or a fear of falling, engaged in focus groups and individual interviews following participation in the intervention twice weekly for 8 weeks. Data from focus groups and individual interviews were analyzed using an iterative, inductive approach.
Findings
Five outcomes emerged from the line-by-line analysis: (1) improved abilities and capacities, (2) gained new knowledge, (3) enhanced engagement in activities, (4) improved relaxation, and (5) increased confidence and inspiration.
Conclusion
Participants experienced positive outcomes from engagement in a community-based multimodal fall-prevention self-management program for people post stroke.Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=50113
in The British Journal of Occupational Therapy > Vol.80 Issue 5 (May 2017) . - p. 294-301[article] Participant-perceived outcomes of merging yoga and occupational therapy: Self-management intervention for people post stroke [texte imprimé] / Karen E. Atler ; Marieke Van Puymbroeck . - 2017 . - p. 294-301.
Langues : Anglais (eng)
in The British Journal of Occupational Therapy > Vol.80 Issue 5 (May 2017) . - p. 294-301
Mots-clés : accident vasculaire cérébral yoga ergothérapie groupe Résumé : Introduction
There is a need for development and validation of post-stroke fall-prevention programs. This qualitative study provides an inside look into participant-perceived outcomes of a new and innovative self-management intervention: Merging Yoga and Occupational Therapy.
Method
A qualitative approach was employed. Thirteen participants, who were more than 6 months post stroke and self-reported falling or a fear of falling, engaged in focus groups and individual interviews following participation in the intervention twice weekly for 8 weeks. Data from focus groups and individual interviews were analyzed using an iterative, inductive approach.
Findings
Five outcomes emerged from the line-by-line analysis: (1) improved abilities and capacities, (2) gained new knowledge, (3) enhanced engagement in activities, (4) improved relaxation, and (5) increased confidence and inspiration.
Conclusion
Participants experienced positive outcomes from engagement in a community-based multimodal fall-prevention self-management program for people post stroke.Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=50113 Exemplaires (1)
Cote Support Localisation Section Disponibilité Revue Revue Centre de Documentation HELHa Campus Montignies Armoires à volets Document exclu du prêt - à consulter sur place
Exclu du prêtReported restorative experiences associated with everyday activities among university students / Karen E. Atler in The British Journal of Occupational Therapy, Vol. 82 Issue 10 (Octobre 2019)
[article]
Titre : Reported restorative experiences associated with everyday activities among university students Type de document : texte imprimé Auteurs : Karen E. Atler ; Julia Sharp Année de publication : 2019 Article en page(s) : p. 630-638 Note générale : doi.org/10.1177/0308022619859158 Langues : Anglais (eng) Mots-clés : Daily activities restorative occupation student subjective experience university occupational therapy Résumé : Introduction
Increasing international concern about the mental health of university students continues to rise, as they are among those at great risk for experiencing stress. Yet little research exists on the role of activity engagement as a means to renew resources often impacted by stress. This study aimed to explore university students’ restorative experiences associated with everyday activities.
Method
Data were gathered from 264 students, using a stress scale and time-use assessment. Students’ activity descriptions were coded into 20 activity types. A hierarchical linear mixed effects statistical model was employed to estimate the average restoration by activity types.
Results
No significant differences were found in average restoration within activity types between high and low stress categories. Sleeping was the most restorative activity reported. However, the mean restoration value of sleeping did not significantly differ from eight other activities, such as reading and engaging in a hobby. Working was the least restorative activity, and did not differ from five other activities such as studying and attending class. Restorative experience varied more among some activities, such as engaging in a hobby and caring for the home, than others, such as sleeping and caring for self.
Conclusion
University students’ report of some everyday activities being as restorative as sleep offers support for the use of occupation by occupational therapists, enabling students to learn how to manage their energy needs through everyday occupations.Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=85534
in The British Journal of Occupational Therapy > Vol. 82 Issue 10 (Octobre 2019) . - p. 630-638[article] Reported restorative experiences associated with everyday activities among university students [texte imprimé] / Karen E. Atler ; Julia Sharp . - 2019 . - p. 630-638.
doi.org/10.1177/0308022619859158
Langues : Anglais (eng)
in The British Journal of Occupational Therapy > Vol. 82 Issue 10 (Octobre 2019) . - p. 630-638
Mots-clés : Daily activities restorative occupation student subjective experience university occupational therapy Résumé : Introduction
Increasing international concern about the mental health of university students continues to rise, as they are among those at great risk for experiencing stress. Yet little research exists on the role of activity engagement as a means to renew resources often impacted by stress. This study aimed to explore university students’ restorative experiences associated with everyday activities.
Method
Data were gathered from 264 students, using a stress scale and time-use assessment. Students’ activity descriptions were coded into 20 activity types. A hierarchical linear mixed effects statistical model was employed to estimate the average restoration by activity types.
Results
No significant differences were found in average restoration within activity types between high and low stress categories. Sleeping was the most restorative activity reported. However, the mean restoration value of sleeping did not significantly differ from eight other activities, such as reading and engaging in a hobby. Working was the least restorative activity, and did not differ from five other activities such as studying and attending class. Restorative experience varied more among some activities, such as engaging in a hobby and caring for the home, than others, such as sleeping and caring for self.
Conclusion
University students’ report of some everyday activities being as restorative as sleep offers support for the use of occupation by occupational therapists, enabling students to learn how to manage their energy needs through everyday occupations.Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=85534 Exemplaires (1)
Cote Support Localisation Section Disponibilité Revue Revue Centre de Documentation HELHa Campus Montignies Armoires à volets Document exclu du prêt - à consulter sur place
Exclu du prêtThe Daily Experiences of Pleasure, Productivity, and Restoration Profile: A case study / Karen E. Atler in Canadian Journal of Occupational Therapy, 84(4-5) (Octobre - Décembre 2017)
[article]
Titre : The Daily Experiences of Pleasure, Productivity, and Restoration Profile: A case study Titre original : Étude de cas sur l’utilité du Daily Experiences of Pleasure, Productivity, and Restoration Profile Type de document : texte imprimé Auteurs : Karen E. Atler ; Lindsey Barney ; Allyson Moravec ; Pat L. Sample ; Christine A. Furhauf Année de publication : 2017 Article en page(s) : p. 262-272 Langues : Anglais (eng) Mots-clés : Aidants Évaluation Expérience subjective Occupation Utilité clinique Résumé : L’ergothérapie permet aux clients d’apprendre à autogérer leur santé à travers leurs occupations; toutefois, d’autres évaluations fondées sur les occupations sont requises pour recueillir et analyser les expériences subjectives vécues par les gens face à leurs activités quotidiennes, car en prenant conscience de ces expériences, il est possible de favoriser les changements positifs. But. Cette étude de cas qualitative se penchait sur l’utilité de l’une de ces évaluations, soit le Daily Experiences of Pleasure, Productivity, and Restoration Profile (PPR Profile).
Méthodologie.
Cinq aidants naturels prenant soin de leur conjoint(e) ont rempli le PPR Profile et discuté de cette évaluation avec un ergothérapeute. Les entrevues réalisées auprès de l’ergothérapeute et des aidants naturels ont eu lieu pendant et après l’usage du PPR Profile. Une analyse du contenu a mis plusieurs thèmes en relief.
Résultats.
Les aidants naturels et l’ergothérapeute ont mentionné que l’usage du PPR Profil comportait des avantages, mais également des difficultés.
Conséquences.
Les résultats confirment l’utilité préliminaire du PPR Profile; toutefois, d’autres études seront requises. Par ailleurs, les ergothérapeutes doivent être conscients des difficultés associées à l’usage du PPR Profile lorsqu’ils décident d’employer cet outil.Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=79059
in Canadian Journal of Occupational Therapy > 84(4-5) (Octobre - Décembre 2017) . - p. 262-272[article] The Daily Experiences of Pleasure, Productivity, and Restoration Profile: A case study = Étude de cas sur l’utilité du Daily Experiences of Pleasure, Productivity, and Restoration Profile [texte imprimé] / Karen E. Atler ; Lindsey Barney ; Allyson Moravec ; Pat L. Sample ; Christine A. Furhauf . - 2017 . - p. 262-272.
Langues : Anglais (eng)
in Canadian Journal of Occupational Therapy > 84(4-5) (Octobre - Décembre 2017) . - p. 262-272
Mots-clés : Aidants Évaluation Expérience subjective Occupation Utilité clinique Résumé : L’ergothérapie permet aux clients d’apprendre à autogérer leur santé à travers leurs occupations; toutefois, d’autres évaluations fondées sur les occupations sont requises pour recueillir et analyser les expériences subjectives vécues par les gens face à leurs activités quotidiennes, car en prenant conscience de ces expériences, il est possible de favoriser les changements positifs. But. Cette étude de cas qualitative se penchait sur l’utilité de l’une de ces évaluations, soit le Daily Experiences of Pleasure, Productivity, and Restoration Profile (PPR Profile).
Méthodologie.
Cinq aidants naturels prenant soin de leur conjoint(e) ont rempli le PPR Profile et discuté de cette évaluation avec un ergothérapeute. Les entrevues réalisées auprès de l’ergothérapeute et des aidants naturels ont eu lieu pendant et après l’usage du PPR Profile. Une analyse du contenu a mis plusieurs thèmes en relief.
Résultats.
Les aidants naturels et l’ergothérapeute ont mentionné que l’usage du PPR Profil comportait des avantages, mais également des difficultés.
Conséquences.
Les résultats confirment l’utilité préliminaire du PPR Profile; toutefois, d’autres études seront requises. Par ailleurs, les ergothérapeutes doivent être conscients des difficultés associées à l’usage du PPR Profile lorsqu’ils décident d’employer cet outil.Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=79059 Exemplaires (1)
Cote Support Localisation Section Disponibilité Revue Revue Centre de Documentation HELHa Campus Montignies Armoires à volets Document exclu du prêt - à consulter sur place
Exclu du prêtUser-perceived utility of the Daily Experiences of Pleasure, Productivity, and Restoration Profile / Karen E. Atler in Canadian Journal of Occupational Therapy, 82(4) (Octobre 2015)
Permalink