Centre de Documentation Campus Montignies
Horaires :
Lundi : 8h-18h30
Mardi : 8h-18h30
Mercredi 9h-16h30
Jeudi : 8h-18h30
Vendredi : 8h-16h30
Votre centre de documentation fermera de 12h30 à 13h ce vendredi 28 juin et fermera à 14h30.
Dès ce lundi 1er juillet jusqu'au mercredi 10 juillet l'horaire du centre de documentation sera adapté :
Lundi 1er juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 2 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 3 juillet : de 9h à 12h et de 12h30 à 15h15
Jeudi 4 juillet : de 8h à 12h30 et de 13h à 18h30
Lundi 8 juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 9 juillet : de 8h à 12h15
Réouverture dès ce lundi 19 août.
Lundi : 8h-18h30
Mardi : 8h-18h30
Mercredi 9h-16h30
Jeudi : 8h-18h30
Vendredi : 8h-16h30
Votre centre de documentation fermera de 12h30 à 13h ce vendredi 28 juin et fermera à 14h30.
Dès ce lundi 1er juillet jusqu'au mercredi 10 juillet l'horaire du centre de documentation sera adapté :
Lundi 1er juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 2 juillet : de 8h à 12h15
Mercredi 3 juillet : de 9h à 12h et de 12h30 à 15h15
Jeudi 4 juillet : de 8h à 12h30 et de 13h à 18h30
Lundi 8 juillet : de 8h à 12h et de 12h30 à 16h
Mardi 9 juillet : de 8h à 12h15
Réouverture dès ce lundi 19 août.
Bienvenue sur le catalogue du centre de documentation du campus de Montignies.
Détail de l'auteur
Auteur Jacqui Barfoot |
Documents disponibles écrits par cet auteur
![](./images/expand_all.gif)
![](./images/collapse_all.gif)
![Tris disponibles](./images/orderby_az.gif)
Relationship-focused parenting intervention to support developmental outcomes for a young child with cerebral palsy: A practice application / Jacqui Barfoot in The British Journal of Occupational Therapy, Volume 78 Numéro 10 (Octobre 2015)
![]()
[article]
Titre : Relationship-focused parenting intervention to support developmental outcomes for a young child with cerebral palsy: A practice application Type de document : texte imprimé Auteurs : Jacqui Barfoot, Auteur ; Pamela Meredith, Auteur ; Jenny Ziviani, Auteur Année de publication : 2015 Article en page(s) : p.640-643 Langues : Anglais (eng) Mots-clés : Cerebral palsy child development parenting Résumé : Statement of context: The effectiveness of early intervention for children with developmental disabilities is thought to be related to parental sensitivity and responsiveness. A brief relationship-focused occupational therapy intervention for Shelly, a young girl with cerebral palsy, and her mother, Jane, is described.
Critical reflection on practice: The distress of both mother and child at presentation compromised the ability of therapists to provide developmentally orientated interventions. Focusing on parent–child interactions enabled Shelly to make both emotional and physical gains, and facilitated ongoing interventions.
Implications for practice: Observations in this practice application demonstrate the need for further research into parenting interventions and developmental outcomes for children with cerebral palsy.En ligne : http://bjo.sagepub.com/content/78/10/640.abstract Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=40845
in The British Journal of Occupational Therapy > Volume 78 Numéro 10 (Octobre 2015) . - p.640-643[article] Relationship-focused parenting intervention to support developmental outcomes for a young child with cerebral palsy: A practice application [texte imprimé] / Jacqui Barfoot, Auteur ; Pamela Meredith, Auteur ; Jenny Ziviani, Auteur . - 2015 . - p.640-643.
Langues : Anglais (eng)
in The British Journal of Occupational Therapy > Volume 78 Numéro 10 (Octobre 2015) . - p.640-643
Mots-clés : Cerebral palsy child development parenting Résumé : Statement of context: The effectiveness of early intervention for children with developmental disabilities is thought to be related to parental sensitivity and responsiveness. A brief relationship-focused occupational therapy intervention for Shelly, a young girl with cerebral palsy, and her mother, Jane, is described.
Critical reflection on practice: The distress of both mother and child at presentation compromised the ability of therapists to provide developmentally orientated interventions. Focusing on parent–child interactions enabled Shelly to make both emotional and physical gains, and facilitated ongoing interventions.
Implications for practice: Observations in this practice application demonstrate the need for further research into parenting interventions and developmental outcomes for children with cerebral palsy.En ligne : http://bjo.sagepub.com/content/78/10/640.abstract Permalink : ./index.php?lvl=notice_display&id=40845 Exemplaires (1)
Cote Support Localisation Section Disponibilité Revue Revue Centre de Documentation HELHa Campus Montignies Armoires à volets Document exclu du prêt - à consulter sur place
Exclu du prêt